analoog + midi

mark

Nieuwkomer
Help!!!

ik heb mijn analoge juno 60 aangesloten op mijn sequencer dmv een kenton midi dcb converter. Dat werkt prachtig alleen krijg ik het niet voorelkaar om de vcf ook via midi aan te sturen.

is dit probleem bekend? en is er ook een oplossing voor.

mark

:confused:

Re: analoog + midi

Orgineel geplaatst door mark
Help!!!

ik heb mijn analoge juno 60 aangesloten op mijn sequencer dmv een kenton midi dcb converter. Dat werkt prachtig alleen krijg ik het niet voorelkaar om de vcf ook via midi aan te sturen.

is dit probleem bekend? en is er ook een oplossing voor.

mark

:confused:

1) verbind de Aux-uitgang van Uw Pro-DCB met de Filter-ingang van Uw Juno-60 met een mono, al dan niet stereo jack-jack kabel.

2) zet Uw Pro-DCB op het door U gewenste MIDI ontvangstkanaal.

3) Zet de Aux Controller Number van Uw Pro-DCB op het door U gewenste funktie. Kies bijvoorbeeld 'Pb' als U het filter van de Juno-60 wilt bedienen met een Pitch Bender.

4) Zet Uw Aux Minimum Value op '0'.

5) Zet Uw Aux Maximum Value op '127'.

6) Zet Uw Aux Reset Value op '0'.

7) Kies in Uw favoriete sequencer het door U bij punt 3 gekozen funktie. Als U bijvoorbeeld voor 'Pb' hebt gekozen, dan kunt U een eind heen gaan tweaken met de Pitch Bend funktie van Uw sequencer, waarbij U wel rekening dient te houden met het door U bij punt 2 gekozen MIDI ontvangstkanaal.

vrij vertaald uit de Kenton Pro-DCB manual: http://www.kenton.co.uk/kmanualspdf/prodcbman.pdf :)

thanks man,

mijn vcf is nu eindelijk ook midi bestuurbaar. (nog niet helemaal via mijn sequencer, die heeft geen pitsbend weet je en welke andere controlle nummer ik moet hebben moet ik nog uitzoeken).

Back