[house/club] Cookyshuffle

forcesupreme

links hangend lid
Een beetje geinspireerd door Dj manu en wat invloeden van Basement Jaxxx heb ik deze track gemaakt:

CaptainCrunch - CookyShuffle
download mp3

Lekker simpel, lekker pompend, zou volgens mij goed tot zijn recht komen in een knusse club...

Het is gemaakt in Renoise met oa. 2 Pro53 synths.
Ik heb hem in 2 a 3 uur gemaakt, dus hij is nog niet echt tot in de details uitgewerkt...

Feedback pleas!

(welk genre is dit nou eigenlijk? Tenminste als we toch met hokjes bezig zijn; in welk hokje past dit dan?)

Veeg eens met een scherpe EQ alles onder de 50Hz weg. Bij het draaien in clubs smijten ze er als 't goed is nog een massa bas onder, en hier begon het stucwerk achter de bassports van m'n Monitor One's bijna weg te springen. Lekkere breaks, dat wel :).

ik zeg hakkeeuu hehehe, van 2:40 tot 3:09 vinnik cool. misschien dat je wat meer variatie zoals in dat stukkie kan doen

toch niet hakkeeeuuh he? :D
Maar goed, ik zal idd die bass ietsjes minder zetten, het is ook zo verleidelijk om de bass lekker hoog te zetten wanneer je op je kamertje met huiskamer boxen zit te werken....

Ik zal eens kijken wat ik met de variatie kan doen.

deze ga ik vanavond eens even checken, ik ben wel benieuwd naar nieuw forcesupreme spul.

LEKKAH!!! dit trek ik goed.....lekkere swing, goeie beats, goeie sounds...doet me denken aan het oude house-werk uit chicago....... volgens mij zou ron hardy dit prima in de musicbox hebben kunnen draaien ;)

na 3,5 minuut mag ie van mij wel iets meer variatie krijgen.....en ik vindt het ook niet erg als ie dan echt een beetje over de top gaat...climaxen zeg maar.....weirde shit, oversturingen, dubdelays.....echt freaken...dat zou em helemaal af maken..

ik heb hem nog niet kunnen luisteren, dat doe ik vanavond, maar misschien zou je wel eens neer kunnen zetten wat Renoise is, of je samples hebt gebruikt voor de beats of synths.. hoe je je compressor enzo hebt gebruikt.. ik merk dat ik hier steeds meer benieuwd naar ben bij de mensen die hier tracks posten..

Origineel geplaatst door djsirjamez
ik heb hem nog niet kunnen luisteren, dat doe ik vanavond, maar misschien zou je wel eens neer kunnen zetten wat Renoise is, of je samples hebt gebruikt voor de beats of synths.. hoe je je compressor enzo hebt gebruikt.. ik merk dat ik hier steeds meer benieuwd naar ben bij de mensen die hier tracks posten..

Oke, dat kan geregeld worden!

dus...

Renoise is een soort tracker. Je kent ze mischien nog wel van vroeger (Fast tracker, Impulse tracker), maar dan heel geavanceerd. Je kunt er bijv. gebruik maken van VST's.
renoise website

In deze track gebruik ik samples voor de beats en zo en de Pro53 voor die twee leads. Voor de compressie gebruik ik 2 compressors; de Quadcomp van akai, die zet ik op het Master kanaal om de sound wat voller te maken. Daarnaast maak ik gebruik van een compressor van Sonitus; Funkflex of zoiets. Deze zet ik op een send kanaal, en daarvoor staat een Equalizer waarvan de lage freq. iets omhoog staan. Hierdoor zuigt het geheel lekker met de kick mee. Alle kanalen stuur ik naar die send, dus alles word mee gezogen in de compressie. Dat kun je ook wel horen in de breaks wanneer de kick weg is.

Zo genoeg info?

Origineel geplaatst door forcesupreme
Oke, dat kan geregeld worden!

dus...

Renoise is een soort tracker. Je kent ze mischien nog wel van vroeger (Fast tracker, Impulse tracker), maar dan heel geavanceerd. Je kunt er bijv. gebruik maken van VST's.
renoise website

In deze track gebruik ik samples voor de beats en zo en de Pro53 voor die twee leads. Voor de compressie gebruik ik 2 compressors; de Quadcomp van akai, die zet ik op het Master kanaal om de sound wat voller te maken. Daarnaast maak ik gebruik van een compressor van Sonitus; Funkflex of zoiets. Deze zet ik op een send kanaal, en daarvoor staat een Equalizer waarvan de lage freq. iets omhoog staan. Hierdoor zuigt het geheel lekker met de kick mee. Alle kanalen stuur ik naar die send, dus alles word mee gezogen in de compressie. Dat kun je ook wel horen in de breaks wanneer de kick weg is.

Zo genoeg info?

terwijl ik je track download kun je mij misschien vertellen hoe dat werkt met compressor op de send, nog nooit van gehoord namelijk.. heel interessant.

over je track :

ik ga nu heel kritisch zijn omdat je je nu het terrein begeeft wat ik vroeger draaide (met name de opwarmtracks).

je sound: is mad :D helemaal mijn ding, lekker pompend, alleen denk ik dat je kick nog een scherpe tak of tik mag hebben, misschien stapelen en de 2e heel zachtjes erin zetten en niet door de compressor halen. Verder heb je een vol laag maar ik mis de helderheid en de kracht in het midden. Je hoog is summier, er zijn weinig hoog elementen erin dat maak je track heel donker en dat beperkt weer wanneer je de plaat kunt draaien.

de track zelf: ik houd wel veel van die snares!!! ik zou alleen net voor het einde van de breakjes de snares door laten roffelen, 2x 16 maten, ratatatatatatatatatatatatatatatatatBOEMn .. en niet ratatatat....ratatatata ....ratatatta ... .boem
effe dat freakyness benadrukken.. nu ben je te aardig voor de luisteraar, fuck his brains man.. ff weird doen!! ram ram ram denk je dan ;-)

ik vind de 2e synth die erin kom wel heel dope, maar mag wel vetter en breder.. iets dominanter .. kijk wat ik hoor in de track is een track die de DJ de mogelijkheid geeft om in een keer als god gezien te worden..stel ik draai na een TOP dj en ik draai dit als eerste plaat, maar dan met meer body en freakyness.. man, dan heb je als DJ iedereen aan je voeten liggen.. nu is het nog te chill.. dus meer een leuk opwarmertje.

Send? tja ik weet hoe ze werken in Renoise, maar ik geloof dat ze ook bij Fruityloops zitten...(daar werkte je toch mee?)

anyway,

Elk gewone kanaal/track, kan ik naar een Send kanaal sturen. Op die send kanaal kun je allemaal effecten neerzetten zodat je die effecten op die kanalen/tracks hoort die je naar die send kanaal stuurt. Zo hoef je dus niet op elk kanaal afzonderlijk die effecten neer te zetten.

De instellingen van mijn compressor weet ik zo ff niet uit mijn hoofd (ikzit nu op mijn werk nl.) Kom ik nog op terug!

Origineel geplaatst door Dobre
dit is dik! 8~

lekkere dj-tool, zal 'm vanavond ff droppen :dj:

Thanks! Laat je me ff weten hoe je publiek reageerde?

Weer een erg gave forcesupreme track zeg! 8)

Gaat lekker door, lekkere beats!

Heerlijke track dit zeg! Zoals Olaf ook al opmerkte, mis ik nog wel een klein beetje een finale climax, "echt freaken" zoals hij zegt. Voor de rest echt een super vette track!

Origineel geplaatst door Rino
Heerlijke track dit zeg! Zoals Olaf ook al opmerkte, mis ik nog wel een klein beetje een finale climax, "echt freaken" zoals hij zegt. Voor de rest echt een super vette track!

denks!

IK zal binnenkort een nieuwere versie online zetten inclusief, gefreak, edits en vage breakjes!
Jammer dat ik deze track al naar een aantal adressen gestuurd heb...

Bedankt voor jullie tips! (meer tips uiteraard welkom:D)

Back