[old school house] burnin the soul (disco inferno)

I just can't stop zit er niet lekker in.
Valsig en begint m.i. alsof een zanger zijn que net mist.

Al met al moet er nog heel veel aangebeuren en denk dat je het "even" er wel af kunt laten

Paul

Het is nu een wat saaie track geworden.
Hij kabbelt maar door in hetzelfde akkoord.

Disco Inferno is origineel natuurlijk gewoon een pompende en opzwepende disco track.
Nu mag je niet verwachten dat te verbeteren, maar eerlijk gezegd blijft daar nu heel winig van over.

Ik hoor graag wat meer disco invloeden. Laat het een symbiose zijn van good old jaren 70 disco en dance muziek anno nu. We horen het regelmatig voorbij komen hier op het forum.

Ik zou wat meer gaan spelen met een akkorden schema als basis. Dat hoeft helemaal niet iets heel ingewikkelds te zijn. Daardoor komt er meteen meer variatie. Wel oppassen dat de vocalen daarbij passen.

Varieer ook wat meer in het ritme. Werk met de bekende blokjes van 8 of 16 maten om wat variatie aan te brengen.

Succes ermee
Paul

mischien eens goed om te kijken waar die sample in het orgineel zit
verder vind ik het geheel, HEEL ERG My First SONY / Casio keyboard klinken, niet zo goed....

Misschien een aanvullende tip voor een volgend nummer

Even nog geen vocals gebruiken

Je zit dan altijd met het probleem van de juiste akkoorden eronder. Klinkt het wel of niet. En als je daar geen goed gehoor voor hebt dan gaat het de volgende keer weer mis.

Bekijk eens 1 van de vele tutorials op youtube. Het maakt niet eens uit van welke DAW. Gewoon om ideeen op te doen om een track in elkaar te zetten.

Paul

nou meestal gebruik ik geen vocals, dus wat dat betreft was het ook een experiment ;)
en ik kan me vinden in het commentaar over de songstructuur: ik heb me er wel makkelijk vanaf gemaakt

gelukkig heb ik me wel vermaakt met het maken ervan

volgende keer iig meer tijd besteden aan...

...alles haha

Back