• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

yamaha sk-50d te koop

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jes303

DIY brain mods
hallo allemaal,

ik heb een yamaha sk-50d te koop. een bakbeest dus je moet wel plek hebben in je studiootje! hij is in een goede staat, enkel 1 volumeschuifje (er zitten er veel op en die doen het verder allemaal goed!) zit los maar werkt nog wel. bijgevoegd plaatje is niet van mijn exemplaar maar die is zowel optisch als technisch goed. als jullie wilenl kan ik morgen foto's maken en die uploaden. het apparaat staat op poten, het is eigenlijk een hele tafel dat ding! denk niet dat je hem op je a-frame of quicklockje kwijtkunt!

nog even een persoonlijke omschrijving van dit ding: strings zijn erg mooi a la solina string ensemble, maar als je die met de polysynth stackt, dan krijg je echt hele vette pads. klinkt erg analoog wat ie ook is uiteraard, en de tremolo en ensemble functies zijn essentieel. leuke bonus is het 2e toetsenbord met daarop een monosynth a la cs-01 maar met aanslaggevoeligheid (doet me qua klank ook wel denken aan sh-1000) en die kan je ook weer dubben met een simpele bastoon om het wat meer laag te geven. de monosynth is aanstuurbaar via cv, de rest niet.

verder zit er nog een orgel op met heel veel drawbars voor attack en decay. het leukste zelf vind ik de verschillende typen filters voor de polysynth/strings in combi met de verschillende polysynth golfvormen.

reden waarom ik hem wegdoe: ik heb teveel synths en ik doe er bijna nooit wat mee. tja tijdgebrek he.

hier nog wat info van het net:

http://www.sonicstate.com/synth/yamaha_sk50d.cfm
http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Yamaha/SK-50D-01.html

ik vraag er 400 euro voor. mail me op jes303@xs4all.nl

Attachments

• sk50d.jpg
    sk50d.jpg
    57,4 KB · Bekeken: 114
cs15

cs15

Origineel geplaatst door jes303
ik verlaag de prijs naar 375.

als je nou je cs15 [hehe] verkoop
dan do ik er nog ietje meer bij ,...
kweenie zo,n sk50d
iid je moet ruimte hebben,....t heeft ook wel weer zn charme

yamaha SK50D te koop

yamaha SK50D te koop

Als er er nog plaats voor had, zou ik hem meteen van je overnemen en langskomen (woon tenslotte ook in Den Haag). Maar er staat op het moment teveel in de studio en ik moet tenslotte er ook nog kunnen lopen. Zou wel een mooie trekpleister zijn op de foto's van mijn cdr's.;{

Ooooh, als ik ruimte had.

Ik heb het hele kleine broertje/zusje van de SK50D, de SK10, waar ik erg dol op ben.

Heel jammer dat er geen filters op zitten, maar dat is extern wel op te lossen. Het geluid lijkt precies het gebied op te vullen wat alle moderne synths leeg laten.

Kortom...gave bak!

Rutger

shit nu ik jullie enthousiaste reacties lees ga ik nog twijfelen ook...
in feite heb ik van elke synth die ik in het verleden heb verkocht wel spijt. dus tja. magoed ik ga maar eens een advertentie op een marktplaats-achtige site zetten.

ff een upkick

ff een upkick

tja veel bellers, mailers en toezeggingen, nog steeds niet verkocht echter... jee ik ga nu verlies draaien maar ik ben bereid te zakken naar 325... in een tijd waarin analogica volgens mij alleen maar duurder wordt..

Het is dat ik al een SK10 (te koop!) en een SK20 heb....en zelf bijna geen ruimte meer...anders zou ik zeker geinteresseerd zijn.

Mensen, dit is een erg mooie bak met een bijzonder synth/string geluid. Je kunt het horen in Bowie's "Sound en Vision" en in dat nummer van de Stones...eh, hoe heet dat nummer nou ook al weer...???

Leuk detail: Dit apparaat doet een zeer goede emulatie van een hammond. De leslie-emulator zwengelt lekker traag aan en geeft een erg vol geluid. Beter dan elk ander digitaal bakkie dat ik heb gehoord!

Kopen dat ding!

Doei,
JP8

Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, maar zowel de polysynth als de mono heeft een behoorlijk steil filter dat instelbaar is met een simpele EG. Je gelooft je oren niet als ik je laat horen wat voor baggervette basjes ik uit de SK20 haal! Klinken vaak lekkerder dan uit de CS15d...

Heus, deze bak is die euri echt waard.

JP8

Ik weet niet waar je die onzin vandaan haalt, maar zowel de polysynth als de mono heeft een behoorlijk steil filter dat instelbaar is met een simpele EG. Je gelooft je oren niet als ik je laat horen wat voor baggervette basjes ik uit de SK20 haal! Klinken vaak lekkerder dan uit de CS15d...

Heus, deze bak is die euri echt waard.

JP8

yamaha synth

yamaha synth

heb je em nog steeds ?

die dual keybourd synth

Mijn opmerking over "geen filters" sloeg op de SK10 die ik zelf heb, niet op de SK50D.

Ben overigens erg benieuwd hoeveel ze van elkaar verschillen, vrij veel volgens mij.

Groeten,

Rutger

Het is een wereld van verschil, Rutger. De SK10 heeft slechts een paar registers om de klanken te mixen en is feitelijk alleen maar de string/organ machine van de hogere SK's. De synth, filters en envelopes ontbreken. Bovendien is het klavier van de SK10 1 octaaf kleiner. De string en orgel sounds lijken erg veel op elkaar, al mis ik op de SK10 toch wel de leslie-emulator... ;)

Doei,
JP8

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back