Percussie en VL-1: MonsterMash (+Vid)

Tukker

SyntherKloas
Hallo lui,

een tijd terug alweer stuurde mijn maat Tiewrap me een percussietrack waar ik bij het beluisteren plots zoveel inspiratie kreeg
dat er zo'n 20 minuten later een track klaar was.
Ik heb er nu ook een soort van clip bij gemaakt met beelden uit "Where the Wild Things are"

Soft: Ableton Live 4
Hard: Yamaha VL-1
No midi.

Veel plezier!
:walker:

fijn dit heur.
Was best een tijd in de war dat we met een echte sax te maken hadden. Oftewel best goede emulatie uit dat ding. Werkt met breath controller waarschijnlijk?

Helaas geen EWI...dat zou helemaal mooi zijn. Ik heb een BC-3a eraan hangen.

Helaas geen EWI...dat zou helemaal mooi zijn. Ik heb een BC-3a eraan hangen.

Blijft een uniek stukje vakmanschap de VL-1... Erg mooi verwerkt in track...

check ook es de Akai ewi 1000 / ewv 2000... Is tweedehands vaak goedkoper dan de 4000 serie.. heeft geen midi in maar wel out... mijn VL board reageert erg lekker op dit setje. Daarbij heeft deze Akai combi een heerlijke analoge synthesizer aan boord..

Thanks Beatzofbucket.

Die Akai dingetjes zijn inderdaad fantastisch, maar tot ik live iets zal gaan doen, moet ik het zonder stellen.

Leuke track!

EWI USB is trouwens ook best nice, als je toch externe bronnen gaat aansturen.
De bijgeleverde software is trouwens maar matig. Ik zou er haast weer een VL1(m) bij halen, daar blijf ik echt een zwak voor houden... :D

Een BC3a werkt ook wel, natuurlijk, maar ziet er IMHO wel een beetje jostiband uit. :P
Breathcontrollers heersen! Alleen dat druipende kwijl altijd...

ik vind dit wel erg lekker, groovy, wat stukjes video uit de Pink Panther of een willekeurige Guy Richi fims waren ook cool geweest

Back