Ik denk dat je beter één beat kan kiezen, die helemaal uitwerken tot een track en dan pas hier posten. Nu overspoel je ons met heel veel opzetjes die op zich niet onaardig zijn, maar het nodigt niet echt uit tot commentaar geven.
Op het moment staat alles in dozen ivm verhuizing, echt uitwerken van een track gaat wat lastiger.
Het was meer de opzet om wat reacties te ontvangen.
De mensen met soundcloud kunnen per snippet wat opmerkingen plaatsen

Als je daar geen behoefte aan hebt dan hoeft dat uiteraard niet.
Ik vind ze wel grappig, maar 16 maten maakt nog geen track
daarnaast ben ik zelf totaal niet van de gesample phrases triggeren, maar meer van ECHT beats programmeren. dit is meer micro DJ triggering via je UW. De luisteraar hoort het verschil niet, maar zou wel eens wat echte beats van je willen horen.
16 maten maken inderdaad geen track, daarom staat er duidelijk snippets bij

Sja, als je met samples werkt zoals ik dan is dat nou eenmaal niet anders. Je hebt zelf een UW gehad dus je kan je vast wel indenken hoe lastig programmeren het is om een sample goed te laten lopen in de machinedrum (of triggerde jij hem alleen door cubase?). Als ik je dan ook de originele samples laat horen dan hoor je ze echt niet terug.
Verder wil ik inhaken om het programmeren van beats.
Er is geen enkele (nouja, bij 2 beats) drumloop gebruikt. Alle drums zijn gechopt (en van verschillende drumloops gemixed) en daarna ECHT handmatig ingeprogrammerd/ingeklopt in een andere volgorde daarna gelayerd en sommige opgepompt dmv een RNLA.
Daarna volgt nog een proces van finetuning.. bij sommige beats heb ik bv ook stukjes ''tail'' op stiltes toegevoegd om een wat natuurlijkere overgang te creeëren tussen de losse drumsamples.
Ik begrijp niet helemaal waarop je doelt met micro DJ? Wil je dit toelichten?
Echte beats? De snippets die je hoort zijn opzetjes van ''echte'' beats. Daaruit kan je genoeg afleidingen denk ik? De basis staat

Overigens kan je deze mixtape downloaden daar staan 4 wat oudere producties op:
http://www.dekoester.nl/media/music/albums/Koester-Incubatietijd.zip
Als je meer materiaal wilt horen kan je ook ff op mijn myspace koekeloeren --> zie sig.
Misschien moeilijk om commentaar te geven omdat deze stijl niet helemaal in je straatje ligt
Ook al zijn dit snippets, het laat toch horen dat je goede samples weet te vinden, drums kan programmeren, pakkende melodieen kan maken etc. de overall sound is goed..
Een album als 'Pauls boutique' staat ook vol met snippets.. Alles bij elkaar deed het me een beetje daaraan denken..
Bedankt voor de complimenten, uiteraard komt dit bij iemand vandaan die hiphop waardeerd en best weet hoeveel werk het is om een fijne sample te vinden en deze te verwerken in een beat