m'n eerste mixdown met de API 2500

Klinkt afschuwelijk!! mijn rechter oor ging bijna kapot daarom niet verder geluisterd!! neej grapje klinkt lekker !! punchy :) alleen kicks wat compacter maken verder is die goed owja! hardware 2500 klinkt stukken beter.

ga zo door zou ik zeggen :)

Laatst gewijzigd:
kost een paar centen, maar dan heb je ook wat :D

Hmm... dus eigenlijk is het dus: 'kost een paar centen, maar dan heb je ook niks'.. :-)

of, misschien kun je met Tinnitus beter niet in hardware investeren :D
of, misschien moet je eerst wel fatsoenlijke monitoring hebben om het verschil te kunnen horen :D

of.... misschien was ik wel melig en zijn de files wel hetzelfde, heeft iemand all genulled? :Z

Ik ben heel erg tevreden. Heb beiden (gekocht) en extreem happy met de unit :D
Nu aan het sparen voor de API EQ

Ga je voor de 5500 eq?
Diaar zit ik al een tijdje aan te denken.

Ik hoor overigens een duidelijk verschil tussen de 3 fragmenten.

ja ik denk aan de 5500 i.d.d. is een mooie combo voor mastering ook.
hopelijk ergens in april of zo.

Ik hoor ook verschillen qua "mojo" / "oommph" vooral op een full range systeem goed hoorbaar.
maar zal voor de minder geoefende oortjes ook wel even een loop doen met alleen percussie, ipv een volle spits. dan zijn de verschillen nog wat evidenter. en vergeet niet nu zit ook FG-X er nog achter die hem naar -10rms trekt.

Heb je voor de volledigheid die itb API ook even door je pure AD/DA-loop gehaald?

Het laag klinkt wel dikker door de HW, maar ik vind het compressieverloop niet 100% hetzelfde als de itb-versie.
Alsof de HW ook meer reageert op de kick ...
Maarja, in hoeverre de parameters tussen HW en software ook 1:1 matchen ...

Ja, had speciaal hiervoor een loopback gestoken op dezelfde interface met dezelfde kabels en dezelfde gainstaging.

Met de 5500 erbij heb je een mooie set.
Ik twijfel nog tussen een mini massive en een 5500

maar zal voor de minder geoefende oortjes ook wel even een loop doen met alleen percussie, ipv een volle spits. dan zijn de verschillen nog wat evidenter. en vergeet niet nu zit ook FG-X er nog achter die hem naar -10rms trekt.

Fijn :)

Mij akoestiek is niet op orde in mijn woonkamer, waar ik op het moment afluister.
Echter moet mijn akg701 toch duidelijk de verschillen kunnen weergeven.

Laten we het er dan op houden dat mijn oren niet goed getraind zijn :)

Ben wel benieuwd naar de soundbites hoor..

zet anders maar ff een snip van jezelf hier, zal ik die er well ff doorhalen

Dat zit hem in 2 dingen:
1 het hoog is meer open zonder compressie, het sprankelt wat meer.
2 De oomph van de kick is iets vertraagd met compressie waardoor de groove verminderd.

Ja, vind ik ook, de kick zit niet meer zo lekker, 'klikt' een beetje, zou de compressor wat trager zetten, misschien?

Ik had ook het idee dat de kick wat minder lekker zat. Ik vind de mix overigens wel wat opener klinken, maar de verschillen lijken hier minimaal. Maar soms is net dat minimale dat het 'm doet.

Ik vind m met die API best aardig, maar zeker niet de moeite waard om erin te investeren als ik t naast die andere versies hoor. T is niet helemaal mijn muziek, maar ik mis in alle versies een bepaalde openheid ofzo. Kan t niet precies uitleggen...

Back