Drummachine (bv. SCI drumtraks, TOM, MFB-522, TR-707)

Status
Please reply by conversation.

somaboy

Stamgast
Ik kom drumsounds te kort en zoek een drummachine om mijn palet aan te vullen.

Liefst iets vintage digitaal, en betaalbaar (geen 808, dus). Een MFB-522 vind ik ook interessant.

Heeft iemand wat in de aanbieding?

Heeft echt niemand wat bruikbaars te koop?

(Kreeg van een sympathiek forumlid reeds een aanbod voor een R-8, maar die klinkt naar mijn gevoel veel te netjes.)

Het zijn nogal verschillende bakkies die je vraagt.
En de meeste die je opnoemt komen toch best wel regelmatig voorbij.
Tis nou niet dat je om een paarse syrinx vraagt ofzo.

Met uitzondering van de MFB zijn ze toch allemaal samplebased met lage bitresolutie?

Nu ja, ik wacht wel af tot er iets interessant voorbijkomt.

nouja, als je 'iets bruikbaars' zoekt, kan je zeker voor een tr707 gaan, maar als je echt serieuze lage resolutie klappen wil, doe jezelf dan een plezier en koop een TOM of drumtraks.

succes.

Heb hier een Kawai R-100 die ik wel gebruik, maar als de prijs goed is wel weg mag. Rauw elektronisch klinkend monster met 80's sound. Voldoet dus compleet aan de eisen want is low res, sample-based en vintage digitaal.

nouja, als je 'iets bruikbaars' zoekt, kan je zeker voor een tr707 gaan, maar als je echt serieuze lage resolutie klappen wil, doe jezelf dan een plezier en koop een TOM of drumtraks.

succes.

Bedankt voor de tip.

Die twee hebben ook mijn voorkeur. Kreeg al een aanbod voor een Drumtraks aan 480€, maar dat vind ik toch meer een Ebay prijs...

Bedankt voor de tip.

Die twee hebben ook mijn voorkeur. Kreeg al een aanbod voor een Drumtraks aan 480€, maar dat vind ik toch meer een Ebay prijs...

tja.... wat is een ebay prijs.
ik heb zelf ook wel weer zin in een drumtraks erbij. vorige week volgde ik er 1 op ebay.de (een hele mooie) die eindigde op 580 euro. da's nog 100 meer.

aan de andere kant, met een beetje geduld, kan je op ebay in amerika of duitsland echt een drumtraks voor minder dan 300 scoren. ze komen zeer regelmatig voorbij.

350-400 zou ik toch wel op rekenen, normaal gesproken, voor een mooie en goede drumtraks, maar zoals gezegd, ze komen ook goedkoper voorbij.

mja , het zelfde eeuweige verhaal he,
als ik mag kiezen, 1 tje met krassen en klein beetje schade voor € 350,00
of een perfecte in nieuwstaat voor € 480,00
het is maar wat je wilt he!

Heb afgelopen weekend een SCI TOM gescoord via MP voor de schappelijke prijs van 200 E.

Weliswaar zonder cartridges maar verder puntgaaf. Ik adviseer je gewoon de marktplaatsen scherp in de gaten te houden en meteen reageren als er iets van je gading bijstaat..

Heb afgelopen weekend een SCI TOM gescoord via MP voor de schappelijke prijs van 200 E.

Weliswaar zonder cartridges maar verder puntgaaf. Ik adviseer je gewoon de marktplaatsen scherp in de gaten te houden en meteen reageren als er iets van je gading bijstaat..

inderdaad - en mooi, een TOM voor een zeer goede prijs. met zo'n prijs zou je nog kunnen overwegen de contemporary cartridge die op ebay.com staat te kopen. flink aan de prijs maar alles bij elkaar zou het nog steeds zeer redelijk geprijsd zijn voor een TOM + contemporary.

maar ook hier geldt natuurlijk, als je goed zoekt, kom je wellicht ook een leuk (geprijsd) setje van alle 4 cartridges tegen.

nee, WC heeft ze niet meer. ze zijn op.

wat zij nog aanbieden is de geluiden van een bepaalde cartridge op 3 chips branden die je dan in plaats van de standaard geluiden in je TOM kan zetten.
dat schiet weinig op, want net als met een 12' remix uit de 80s, het is even leuk, maar het origineel klinkt al snel weer veel beter.

ik heb pas 4 TOM's achter elkaar gekocht, om een mooi setje te kunnen maken van een perfecte TOM, als nieuw, met originele manuals en met alle 4 cartridges. manuals bij de een, cartridges bij de ander. zo blijf je lekker bezig.

op ebay amerika staat nu dus een contemporary cartridge voor $125 buy it now, komt zonder douanekosten toch op 110-120 euro denk ik. bij WC kostten ze iets van 40 euro omgerekend. 50-60 euro per stuk tweedehands is niet onredelijk nu, daarvoor zou ik ze zelf wel kopen, maar meer dan 100 euro..... tja, om het setje net compleet te krijgen misschien.

Heb je geen van 4 TOMs meer op overschot, Leo? ;)

Heb me wel al afgevraagd of het ontbreken van separate outs in de TOM niet te beperkend is, maar die discussie hoort wellicht in een ander topic thuis...

drummachein

drummachein

mmm
de aparte outputs MOET je hebben om hem effectief in een prodcutie te gebruiken,
als het maar om wat te bespelen is, maakt dat uiteraard niet uit!

Als het puur een kwestie van de geluiden is kan je ook ieder al dan niet getuned/gedetuned geluid samplen en die verder sequencen..

sorry, ik heb 3 TOM's weer weggedaan, aanvankelijk nog 2, om zo 4 aparte outputs te hebben (2 TOM's met elke een andere cartridge en geluiden ofwel naar links ofwel naar rechts gepanned), maar uiteindelijk 3.

of de aparte outputs echt nodig zijn voor een produktie vind ik discutabel (ik hou van simpel en stevig). vooropgesteld: zelf doe ik maar wat, maar met de TOM heb je 2 aparte outputs en door de uitgebreide midi controle kan je toch syncen en bv in 2 of 3 keer op aparte tracks opnemen, als het moet. de stereo effecten zijn erg leuk.

maar, de aparte outputs zijn het grote voordeel van de drumtraks, dat is zeker. ook de potmeter voor track volume en tuning zijn handig. van de TOM zijn de extra midi mogelijkheden, de panning en tuning over midi en de cartridges weer een plus.
en zo blijf je bezig.
iets minder stevig, maar ook welleuk alternatief is de oberheim dmx of hoe heet die of nog een stapje terug, de drumulator van emu. andere oude samplebakjes zoals bv van roland, of de genoemde kawai, oude yamaha etc vind ik echt meteen heel anders en een stuk minder eigenlijk, qua geluid en simpele bediening.

Status
Please reply by conversation.
Back