M-audio usb , trekt het niet... ?

ProCeela

Stamgast
Ik heb sinds pas een M-audio USB externe geluidskaart dus.

Maar zodra ik in Cubase meerdere dingen gaat doen , dan gaat de asio driver trippen.Kraken en overloaden zeg maar.

Aan mn pc zal het niet liggen , want draai hier met een quad core 3,2ghz..

Ben bang dat ik toch echt een betere geluidskaart moet kopen.

Iemand suggestief voor een niet al te dure kaart ,maar wel goed voor de langere termijn ?

Ja in cubase staat gewoon die usb asio geselecteerd , en ik heb ook al gespeeld met de latency in de audiophile usb opties ,en heb de latency al teruggezet naar 14ms wat veelste veel is , maar zelf dan gaat ie stoteren en kraken.

Ik heb deze kaart 2dehands overgenomen , maar blijkbaar is het dus niet zo'n goeie koop geweest..

Ja heb hiervoor de audiophile 24/96 gehad en eigenlijk nooit tegen dit soort problemen aangelopen , ja dat ik tegen me max ging qua CPU , maar niet met de asio drivers van de kaart.

Maar het zal toch niet kunnen dat hij met een aantal samples en vsts al raar gaat doen.

Maargoed ik ga ook wel even googlen.

Als je kaart het prima doet als je CPU het rustig heeft dan doet dat kaartje het dus prima. Ik zou het probleem eerder zoeken in de drivers of ergens in de verbinding tussen je PC en het ding.

Zit ie direct op de PC aangesloten (dus niet via een USB hub)? Heb je je andere USB poorten al geprobeerd? En een andere kabel? Zit de computer in een geaard stopcontact? Geeft je ASIO driver ook aan dat je underruns krijgt?

Nou het ligt denk ik inderdaad ook aan de drivers en/of connectje , ik had het net weer , en ik ging gewoon even van asio driver switchen en weer terug dus , en daarnaa bijna niet tot geen problemen meer.
Dus het is zeker iets met de driver of de connectie.En nee geen usb hub of what so ever , direct in de pc.

Ik ga ook nog even die knowledgebase van m-audio doorlezen , thanks !

Klinkt als een bug...
misschien dat de drivers updaten/opnieuw installeren wat uithaalt...

Back