harddisk performance Cubase 5

Als je HD niet snel genoeg gaat, kan je altijd nog een RAMdisk aanmaken en je project daar naartoe copiëren om er mee te werken.
Dat zou in principe dan geen enkele beperking meer mogen geven op het aantal tracks dat je kan gebruiken (behalve de grootte van de RAMdisk).

Behalve dan bij de minste of geringste stroomstoring, want dan ben je al je werk kwijt van sinds dat je het in je ram disk laadde. Helaas... :-(

(Saves tussendoor worden niet fysiek opgeslagen, tenzij je tussendoor de hele tijd save-as-t. )

Bestaan tools voor hoor...
Je laat gewoon de inhoud van de ramdisk automatisch synchroniseren naar een harde schijf als de inhoud wijzigt.

allemaal bedankt voor de reacties!

ik ben terug naar windows xp 32 maar helaas probleem blijft :s

als ik op start en stop drukt schiet die diskload performance door het dak... klote dus

Maar wel of geen RAID? waar moet ik dat instellen?

swapfile? is dat hetzelde als wisselbestand?

Ramdisk aanmaken?

Misschien eerst eens je harde schijf laten benchmarken met bv. SiSoft Sandra Lite om te zien of er geen probleem is met je schijf of controller.

http://www.sisoftware.net//?d=dload&f=sware_dl_3264&l=en&a=

Je kan ook eens proberen met de schijf te defragmenteren.

Het wisselbestand mag je NOOIT op dezelfde schijf zetten als diegene die je gebruikt voor je audio files, anders moet de kop constant over en weer en krijg je inderdaad haperingen.
Als er genoeg RAM in je computer zit kan je het wisselbestand zelfs uitschakelen, maar dan heb je toch wel een 8 GB RAM nodig om safe te zitten (anders heb je kans dat hij crasht als het geheugen compleet vol zit).

Het wisselbestand mag je NOOIT op dezelfde schijf zetten als diegene die je gebruikt voor je audio files, anders moet de kop constant over en weer en krijg je inderdaad haperingen.

thanks

misschien een domme vraag, maar is dit in Cubase in te stellen dat hij opneemt naar locatie schijf X:

ik heb namelijk geen idee... heb dit probleem nooit gehad dus heb er ook nooit een oplossing voor moeten zoeken.

Download anders HD Tune
http://www.hdtune.com/download.html

Dan kan je even kijken of alles van je HD nog goed is, mocht je veel bad sectors o.i.d. hebben kan je met verschillende programma's een schijfcontrole uitvoeren die dat repareert en andere fouten ook.

Kijk ook even of je HD niet bijna vol is en maak wat ruimte als dat zo is.

Back