Midi controller bouwen!? (Midibox LC)

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Zijn er members die al eens geprobeerd hebben een midi controller te bouwen?
Ben een beetje aan het rondkijken wat haalbaar is.
Kwam vrij snel uit bij de midibox LC op http://www.midibox.org

Iemand hier ervaringen mee?

Attachments

• axel_lc24_11.jpg
    axel_lc24_11.jpg
    64,6 KB · Bekeken: 87
  • midibox_lc_by_alco.jpg
    midibox_lc_by_alco.jpg
    119,9 KB · Bekeken: 67
  • midibox_lc_1.jpg
    midibox_lc_1.jpg
    35,3 KB · Bekeken: 69
Ik ben zelf met wat midibox projectjes bezig. Niet met de LC.

Het is allemaal redelijk goed gedocumenteerd. Soms wel wat zoekwerk. Maar goed te doen.

Als je je aan het standaard ontwerp houd, dan is het meeste werk het bekabelen van het paneel. De bijbehorende modules heb je snel gebouwd.

Zelf gaan ik het nog iets simpeler aanpakken, nml een compacte 8 fader controller met echte midi poort ipv usb voor mn mpc1000(jjosxl) op basis van een arduino bord.

Arduino kan standaard midi genereren dus het is(theoretisch) simpelweg faders aan de analoog inputs en 2 output draadjes aan een midi poort solderen. code stelt dan geen reet voor.

standaard bord heeft helaasch maar 6 analoge inputs. Mega heeft veel meer maar kost ook meer, dus gaan ik met 4051 multiplexers stoeien. Kwam gisteravond achter dat ik SMD multiplexers had besteld :mega: Nu wachten op een aantal op normaal formaat. Gelukkig kosten ze maar 35 cent de stuk.

Vandaag bij een maat de bovenpaneel dremelen om de faders in te bouwen. Ben benieuwd of dat 3d printen al een beetje doen is voor dit soort dingen.

Back