Namm 2011 M-Audio Venom specificaties

venom_1.gif

Het is iig een lelijk ding met weinig knoppen.
Naja mss klinkt ie leuk en er zit een interfaceje in dus wie weet is het wat.

Details are:

- 49-key, full-size, synth-action keyboard

- 12-voice polyphony, each voice including: - 3 oscillators with 41 waveforms and 53 drum sounds sampled from vintage analog synths, FM digital synths, and drum machines

- pulse-width modulation, sync, FM, and ring modulation

-resonant multimode filter with tube saturation limiting

- 12 dB/octave (2-pole) low pass 12 dB/octave (2-pole) band pass 12 dB/octave (2-pole) high pass 24 dB/octave (4-pole) low pass 24 dB/octave (4-pole) band pass 24 dB/octave (4-pole) high pass

- 3 LFOs with selectable sample-and-hold - 3 AHDSR envelopes

- 4-part multitimbral operation with independent MIDI-syncable phrase sequencers

- 512 onboard Single patches

- 256 onboard Multi (layered) patches

- 2 global bus effects

- Reverb, Delay, Chorus, Flanger, Phaser

- 1 insert effect per multitimbral part (4 total) - Compression, EQ, Distortion, Bit Reduction, Decimation Tremolo, and AutoPan effects

- classic arpeggiator with up, down, and alternating patterns

- tap-tempo and manual BPM control from top panel

- built-in USB 2.0 audio/MIDI interface (USB 1.1 backward compatible)

- 2 x 2 24-bit, 44.1 kHz (CD audio quality) operation - mic, instrument, and stereo line level inputs route to DAW - synth sounds - route to DAW - DAW audio output mixes into main outputs - stereo main audio outputs (1/4” TS) - stereo headphone output (1/4” TRS) - master volume knob; instrument and mic gain knobs - MIDI In and MIDI Out (5-pin DIN)

- large custom LCD (waar dan!)

- 4 rotary encoders and 1 button for matrix-assignable performance control and editing

- dual-function octave up/down and transpose controls • assignable pitch bend and modulation wheels • sustain (1/4” TS) and expression (1/4” TRS) pedal inputs • included Vyzex Venom software editor

- arrange sounds into banks, rename patches, and save backups

- patch collider feature mashes up multiple patches to create new hybrid sounds

- 16-cell modulation matrix offers comprehensive routing configurations

venom_2.jpg

Also included is the Vyzex Venom Editor/Librarian for Mac and PC which runs on Mac OS X 10.4, 10.5, or 10.6 and Windows XP, Vista, or Windows 7. Estimated street price is $599.00 Shipping date TBC

Benieuwd of dat ding op de synth zelf een beetje te programmeren valt. Verder is het afwachten hoe deze VA klinkt.

't Wordt straks allemaal touchscreen... :(

In deze video klinkt hij alvast goed. En voor slechts € 459 (excl. BTW) is dit eindelijk nog eens een nieuwe volledige synth die redelijk geprijsd is. Ik had zelf ook liever wat meer knoppen gezien, maar je kan niet alles hebben zeker? Ik zou wel graag een volledige demo zien om te weten wat hij echt kan. Lijkt mij een beetje in de categorie van de Alesis Ion te vallen: niets speciaals, maar wel leuk speelgoed.

Budget-Virus? Hij heeft iig ook USB-audio.

Lijkt me gezien de prijs een leuke "instap"-synth...

't Wordt straks allemaal touchscreen... :(
uiteraard... die techniek is straks aanzielijk goedkoper dan een array aan druk/draai/schuif knoppen...

ander voordeel is dat grafisch de hele boel re-arranged kan worden op het scherm... ideaal toch?
de end-user zou dan bijv. zelf kunnen bepalen waar hij/zij een knob-group op het scherm wil hebben en of bepaalde parameters een draaiknop of schuif moeten hebben om maar ff een paar dingen op te noemen...

dat gaat allemaal met conventieel ff compleet niet echt lukken niet...

BTW: Wat doet dit topic in het forum "Interessante gear gevonden"?

Omdat voorpagina nieuws tegenwoordig gemodereerd moet worden, duurt het zo lang voordat het eindelijk eens op de voorpagina komt.

Zie jij inmiddels de Venom, Kronos, Cubase 6, Tempest ... op de voorpagina staan. Dat is inmiddels toch al een paar dagen nieuws.
Je moet het dan toch ergens plaatsen, wil je je mede forumleden snel attent maken op iets "hots".

Dat snap ik wel marcus, maar ik dacht dat dit forum was om zoekertjes aan te kaarten. Ik zou deze post dan eerder bij "algemene discussies (synths)" of "Synthesizers & synth-modules" verwachten. Ik denk dat veel mensen dit nieuws nu niet zullen zien omdat het in het marktplaats gedeelte valt.

Maar goed, hier nog een korte demo:

Ik haat dit soort dingen die ervoor zorgen wat ik binnenkort weer op de werkradio zal moeten horen. Voorgekauwde bullshit bespeeld door mensen die geen sikkepit van muziek kennen. Op een paar knopjes duwen, een toets of drie induwen, vasthouden, en klaar is kees. Oh ja, eventjes het modwheel besturen om het "filtereffect" te krijgen. De dansvloer is er gek op. Oh wat ben ik goed.

Ik haat dit soort dingen die ervoor zorgen wat ik binnenkort weer op de werkradio zal moeten horen. Voorgekauwde bullshit bespeeld door mensen die geen sikkepit van muziek kennen. Op een paar knopjes duwen, een toets of drie induwen, vasthouden, en klaar is kees. Oh ja, eventjes het modwheel besturen om het "filtereffect" te krijgen. De dansvloer is er gek op. Oh wat ben ik goed.

:halleluja

Tegenwoordig kan iederen tja, "muziek" maken.. en er in sommige gevallen nog bekend mee worden ook..

misschien moet je even naar je sig kijken :D

Omdat voorpagina nieuws tegenwoordig gemodereerd moet worden, duurt het zo lang voordat het eindelijk eens op de voorpagina komt.

Zie jij inmiddels de Venom, Kronos, Cubase 6, Tempest ... op de voorpagina staan. Dat is inmiddels toch al een paar dagen nieuws.
Je moet het dan toch ergens plaatsen, wil je je mede forumleden snel attent maken op iets "hots".

Zolang niemand het post kan het niet gemodereerd worden en komt het dus ook niet op de voorpagina. Hoe snel iets daar terecht komt heb je ook zelf in de hand. ;)

Daarnaast is het geen wedstrijd, de doelstelling van de voorpagina is goede, overzichtelijke en vooral complete nieuws posts. Dus ook daar ben je zelf weer voor een groot deel baas over wat er wel of niet snel gepost zal worden. Hoe completer de post, hoe minder werk een nieuws moderator aan de post heeft en hoe sneller deze zal worden geplaatst. Simpelweg een stuk engelse tekst van de website van de fabrikant copy/pasten zal de snelheid bijvoorbeeld niet bevorderen.

Wat ik van collega's in de US heb gehoord is het echt een hele goede VA!! Zou wat klank betreft echt zeer goed zijn, de analoge sound schijnt zelfs beter tezijn dan de alesis ion die hier redelijk bekend om is. Edittten schijnd net zo snel of langzaam tegaan als een Evolver, Blofeld, Korg R3 en aanverwanten. Kan niet wachten tot ik hem in mijn vingers krijg in de winkel. En de prijs tja daar kan je echt niet over klagen vind ik. Ik zal melden hoe het editten gaat

+1,
maar dat hoeft geen dooddoener te zijn.
Nu hebben we tenminste iets waar een afzetbeweging op kan ontstaan.

Lang leve de ergernis en vooral het antwoord erop !

Back