[Hiphop] Tha Muthaphukkin Real 2011 [ BB ]

De echte repnegers met die harde straatschijt en harde noten!.

De raps lopen er niet helemaal zo lekker op...de beat is naargeestig* en heel erg stedelijk (urrrban).
De bas is inderdaad brutaal en je logo erg mooi op Soundclick. :D
Doe er een Nederlander op, of een Grimer ofzo, dat lijkt me een beter idee.

*hoe raar ook: dat is in dit geval gewoon een eigenschap, geen afkeuring.

dubstep met een rappert, wel lekker, alleen een raar phase flange geluid over je hele mix?!?

De echte repnegers met die harde straatschijt en harde noten!.

*D Haha lol!

De vocals rollen idd niet altijd even soepel swa bedankt voor je tips!

@Raphie

Dank je! Is 'JB ISONE Pro Suround' (stereo fx) zit/staat op de master denk dat je die bedoelt.

http://www.kvraudio.com/db/4022

.

Lekker hoor!

Iig beter dan dat NL-talige wannabee nep rap

Zou die JB Isone Pro er direct afhalen, klinkt alles BEHALVE PRO, verneukt je laag ook. Het is een headphone MONITORING VST, niet een MIXDOWN VST
upload hem eens zonder?

vind m lekker, mellow en tegelijk lekker synthetisch, noh nooit zo gehoord. fijne track!

Je hebt de vocal niet echt goed gebeatmatched, hij loopt soms ontzettend scheef, waardoor er geen reet van de telling klopt.

@Tragmadat, Zoidsity en Stage73

Dank voor jullie complimenten! :mega:

@Raphie

Met m'n ogen is niks mis en ik wou dat m'n gehoor net zo goed was als die van jou.
Niet lullig bedoeld maar; waarmee luister je naar muziek welke apparatuur? :)
Over een andere track had je (volgens mij was jij dat?) de opmerking dat hij iets tevéél op links gepanned was, dit hoorde ik zelf na aanschaf van een nieuwe hoofdtelefoon ook.

@Hyperdrive

Je valt in herhaling we hebben het hier al samen over gehad op een ander forum.

ik luister in een lineaire kamer, welke qua frequency karakteristiek neutraal meet. Ik luister daar naar Mackie HR824 MKII monitoren die goed staan opgesteld en ook met REW (Room EQ wizard) zijn ingeregeld. (ik gebruik geen roomcorrectie, maar heb wel REW gebruikt om mijn monitoren optimaal te plaatsen) Hierdoor kan ik m'n monitoren nagenoeg blind vertrouwen en klinkt een mix hier goed, dan vertaald die boveral goed, mensen met staande golven mixen vaak met veels te veel laag en mensen met 6" monitoren vaak met te veel sublaag (ondat ze zelf alleen maar de harmonische boventonen horen) pseudo stereo widenerers e.d. zijn sowieso een slecht idee om op je mix te te zetten, doe je dit in een niet neutrale kamer dan wordt de schade vaak nog groter.
Doe dit al hememaal niet op headphones, want wat lekker "3d" op headphones klinkt, mist vaak alle focus op een goede stereoset.

ik luister in een lineaire kamer, welke qua frequency karakteristiek neutraal meet. Ik luister daar naar Mackie HR824 MKII monitoren die goed staan opgesteld en ook met REW (Room EQ wizard) zijn ingeregeld. (ik gebruik geen roomcorrectie, maar heb wel REW gebruikt om mijn monitoren optimaal te plaatsen) Hierdoor kan ik m'n monitoren nagenoeg blind vertrouwen en klinkt een mix hier goed, dan vertaald die boveral goed, mensen met staande golven mixen vaak met veels te veel laag en mensen met 6" monitoren vaak met te veel sublaag (ondat ze zelf alleen maar de harmonische boventonen horen) pseudo stereo widenerers e.d. zijn sowieso een slecht idee om op je mix te te zetten, doe je dit in een niet neutrale kamer dan wordt de schade vaak nog groter.
Doe dit al hememaal niet op headphones, want wat lekker "3d" op headphones klinkt, mist vaak alle focus op een goede stereoset.

Klein puntje, ik neem aan dat staande golven vooral bij de lagere frequenties voorkomt en ik denk dat je bedoelt dat je er dan dus juist minder laag inmixt (wat dan natuurlijk niet juist is), omdat de staande golven deze lage frequenties al hebben versterkt. Dat teveel sublaag inmixen met 6" monitoren is idd een veel voorkomend probleem.

klopt, door de staande golven horen de oortjes te veel laag, waardoor je gaat overcompenseren door laag weg te halen, de opname klinkt daardoor elders met te weinig laag.

Op deze:
dt250_280.jpg

Klinkt het als een Electrish Deukentje!
IIG!
8)

:D Dat is best een verschil vergeleken met mijn simpele setup:

- Sony TAV 710 versterker uit het jaar? Die geregeld kraakt en wegvalt (links of rechts), er ligt een oud gevouwen pakje sigaretten strak onder m'n hoofdtelefoon plug anders maakt ie geen kontakt.
Wordt opgelost is logisch. :peukie:

- In de huiskamer met een Sony XB700 hoofdtelefoon terwijl de tv aan staat voor m'n vrouw.
Kan ook opgelost worden maar ik heb geen zin om beneden te zitten.

Bedankt voor je uitleg!

Laatst gewijzigd:
Back