Versterkertje voor tapehead?

Noiseflux

Zwarte Ruis
Beste iedereen van die prachtige forum,

Ik wilde voor een projectje wat geluiden op een cassettebandje opnemen en die dmv snel- en langzaam te draaien vervormd weer afspelen. Nu zat er zo'n berg aan schakelaartjes, tandwieltjes en draadjes in de cassettedeck die ik wilde gebruiken dat het (bijna) onmogelijk werd het ding goed aan de praat te krijgen.

Toen besloot ik gewoon de tapehead eruit te halen en die over stukken tape of bankpasjes oid te halen, echter kan mijn audiointerface (focusrite saffice pro 24) eigenlijk niet genoeg versterken om het echt te laten werken. Ook door een goedkoop mini marshall ampje komt er op vol vermogen net niet genoeg geluid uit.

Wat zou hiervoor de beste(makkelijkste/goedkoopste) oplossing zijn? Zelf een pre-ampje maken en die mn audiointerface insturen?

Elk idee is welkom. :W

197718a.jpg

Of viool mee spelen.

Noiseflux, kun je niet gewoon heel het signaal pad van het tapedeck er uit slopen? Van kop naar output? Versterking van tape is nogal een 'rare' toestand.

Ja dat zou inderdaad het makkelijkst zijn maar die tapedeck laat niet constant het signaal door. Er moet een hele reeks aan schakelingen plaatsvinden en in takt blijven om de tapehead signaal door de laten. Misschien moet ik gewoon ergens een walkman op de kop tikken ipv het enorme deck (op 220v) dat nu in delen op mn bureau ligt :D

Ik denk dat zo'n tape head misschien niet eens zo heel anders is als een reverb tank, je zou eens kunnen kijken of je iets kunt met die schakelingen? Daar zijn wel simpele projecten voor te vinden =, denk ik.
Kan me voorstellenn dat het niet te doen is om de signaalweg te scheiden van alle andere meuk in zo'n deck, maar je hebt tenminste wel wat ruimte (en de voeding) om iets in te bouwen, wat je bij een walkman niet hebt.

Mja, echter gaat het 'uitlezen' van tape toch net iets anders, ivm bias en al die narigheid die op een juiste manier verwerkt moet worden..

Maar je kunt het altijd proberen, dit projectje is toch niet bedoeld om er HiFi geluid uit te krijgen :P

Back