Drum and bass live drum evt met triggers, tips

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Voor een rock, soul, funk, drum and bass project met een experimenteel randje zijn we op zoek naar een vette drum and bass drum sound.

De drums worden live gespeeld door een goede drummer.

Ik denk zelf aan 1 trigger mic voor de snare en bass drum, misschien ook voor de hihat..

Het gaat dus om live gespeelde drums. heel mischien met een backing track maar das nog onzeker.

Bepaalde nummer het zij soul of rock eindigen dan in een soort drum and bass remix.

Heb al een beetje gezocht hoe de shapeshifters het doen maar nog niks kunnen vinden

eventueel gates of compressie??
Mijn vraag is wat de mogelijkheden zijn?

Ik zou inderdaad een backing track mee laten lopen met vrij veel laag erin. Dnb gaat immers ook om de lage grommende sound. De live ingespeelde drums zou ik dan niet te laag EQ'en, dan gaat de kermis een beetje elkaar in de weg zitten namelijk.
Kijk anders even naar Pendulum - live at brixton, als je goed luistert hoor je dat daar ook een track in de achtergrond meebeukt, maar de accenten zeker in het live gedeelte liggen.

heb de filmpjes bestudeerd maar het lijkt erop dat de drummer alleen maar overhead speelt en de rest is een Backtrack en show.

Daar is niets mis mee, alleen zoeken wij wel meer life feel, funk...

De snare en kick zijn duidelijk geprogrammeerd met heel af en toe een pauze ertussen en dan hoor je de snare en kick echt.

deze heb ik geluisterd, ik kan het natuurlijk mis hebben maar het valt wel op dat de drummer bijna niet in beeld komt. ik heb hem nog geen 1 keer op de snare zijn slaan bv.

De shapeshifters doen dat meer zoals wij dat willen alleen is de vraag hoe er in die life drums samples en loops kunnen worden geintregeerd.

misschien met een kicktrack voor de drummer, highpass klassieke breaks en dan de snare en kick triggeren zodat deze met de life drums meegelayerd worden???

Wat we zoeken zit eigelijk tussen de drums van Shapeshifters en Pendulum in.

Bedankt voor de tip:okdan:

Zorg dat je je synth bassen sidechained met een strak acoustische kicksigaal (gate en compressie). Daarnaast kan je ook een Jomox Mbase 11 gebruiken.

Grappig ding die trigger mixer.

Voor de triggers ga ik denk ik ktdrumtrigger of reason gebruiken.

http://www.reason101.net/101-creative-reason-projects/8-auto-cv-chasing-audio/

Het liefst reason, maar het is nog niet 100% zeker of dat kan.

Ik weet niet of je (in reason 5)cv signaal als gate trigger kan gebruiken...

Ga ik ff uitproberen.

Tja het moet natuurlijk ook niet te moeilijk worden, ivm met opbouwen ed.

Yes het is mogenlijk in Reason.

je kan een audio to gate genereren met de mclass compressor.

Laatst gewijzigd:
Back