Yamaha RS-9000?

fuse

Gepokt en gemazeld
Weer een goed excuus gevonden om over Yamaha's te ouwebetten.

RS-7000 is een toppertje. Redelijk veel verkocht en men is er dik tevreden over het algemeen.
Zou Yamaha nu ook gewoon die koe uitmelken (zoals Akai met de MPC4000 doet) en voor de RS-9000 gaan?

Wat zou er dan allemaal nog extra op moeten zitten?
Een CD brander om je tracks op te fikken?
(Yamaha is onlangs gestopt met bouwen van CD branders trouwens)

Aansluiting voor een TFT scherm?
Eng veel samplegeheugen?
En jaaaahahahaaaaaaaa 24 bits!
Veel sporen en veel midi IO.
Zooi mLan zodat er ook een Yamaha synth bij kan wat wel handig is met inspelen.

Eens kijken of m'n voorspelling over een jaartje uitgekomen is. :)

Van mij mag er nog mute memory per section bij, 1024mb DDR ram, 16 extra kanalen, goede equalizer, een compressor en een insert effect per kanaal.

Oh ja, en de mogelijkheid om in Logic direct de sequenser te programmeren in een normale Logic song met de matrix editor (om dat gehannes met dat midi files exporteren eens op lossen)

Misschien nog de mogelijkheid erbij om qua interne effecten VSTplugins te kunnen gebruiken en interne vstinstrumenst als geluidsbron maar dit is denk nog wat te hoog gegrepen

Fuse stuur jij een mailtje naar Yamaha met de uitkomsten van deze draad?

De synthengine van de Yamaha Motif erbij zou ook handig zijn, evenals 6 slots voor de PLG -cards.
Of vraag ik teveel nu ?

:)

EF

Re: Yamaha RS-9000?

Origineel geplaatst door fuse
Weer een goed excuus gevonden om over Yamaha's te ouwebetten.

RS-7000 is een toppertje. Redelijk veel verkocht en men is er dik tevreden over het algemeen.
Zou Yamaha nu ook gewoon die koe uitmelken (zoals Akai met de MPC4000 doet) en voor de RS-9000 gaan?

Wat zou er dan allemaal nog extra op moeten zitten?
Een CD brander om je tracks op te fikken?
(Yamaha is onlangs gestopt met bouwen van CD branders trouwens)

Aansluiting voor een TFT scherm?
Eng veel samplegeheugen?
En jaaaahahahaaaaaaaa 24 bits!
Veel sporen en veel midi IO.
Zooi mLan zodat er ook een Yamaha synth bij kan wat wel handig is met inspelen.

Eens kijken of m'n voorspelling over een jaartje uitgekomen is. :)

haha..je beschrijft hier een computer/laptop met daaraan een goede 24bits geluidskaart...... dit is serieus de reden waarom ik toch maar besloten heb om de RS7000 niet aan te schaffen en voor een laptop met reason/live/traktor te gaan...TFT scherm, vet veel samplegeheugen en opslag-capaciteit, zoveel sporen en audio/midi I/O als je maar wilt (bv 01x), firewire, USB2, CD-R/W, en over het algemeen prima update-beleid..leuk controllertje eraan (akai mpd16 + k-station/remote25/edirol/etc)..... met WinXP of Win98SE ook nog eens stabiel ook.... ok je bent wel wat duurder uit, maar je bent ook veel flexibeler..... als je bv reason gebruikt stel je gewoon een standaard rack in met je favoriete modules en sample-refills die gelijk auto-boot bij opstarten laptop.....gelijk aan de slag...

maar ff terug...ik denk dat het heel lastig is voor yamaha ed om je product goed in de markt te plaatsen als het steeds meer op een dedicated PC/Mac gaat lijken...kijk maar naar de MPC4000...... daar werd die vergelijking echt heel vaak gemaakt... blijft tricky allemaal.....volgens mij kunnen ze het beste niet een zwitsers zakmes maken, dat verlies je imho toch van de laptops/pcs/macs , maar echt blijven focussen op de sequencer+sampler+synth in 1 box....stabiliteit en gebruikersgemak in combi met aantrekkelijke prijs moeten dan de doorslag geven..al is stabiliteit steeds minder een doorslag-gevend argument met de nieuwere OS'en

Olaf

Re: Re: Yamaha RS-9000?

Re: Re: Yamaha RS-9000?

Origineel geplaatst door olafmol
maar ff terug...ik denk dat het heel lastig is voor yamaha ed om je product goed in de markt te plaatsen als het steeds meer op een dedicated PC/Mac gaat lijken...kijk maar naar de MPC4000...... daar werd die vergelijking echt heel vaak gemaakt...

De mpc4000 is imho veel beter uitgedacht. De meerdere midi ins en outs waar zowel Roland en Yamaha maar niet aan willen, maakt het leven zoveel flexibeler. Het gebruik van de nu nog makkelijk verkrijgbare geheugenmodules en de usb aansluiting. Ok bijna een pc, maar wat mag een goede laptop kosten inclusief software en een goede audio-interface? Mensen kunnen een mpc wel vergelijken met een pc, maar ik vergelijk hem liever met z'n voorgaande mpc's. Het concept is nooit veranderd, de 4000 is doorontwikkeld.

Hetzelfde geld voor de RS7000. Het is geen pc. Het is een alles in één doos. En in dit geval zelfs goedkoper dan menig kwaliteitslaptop met software & audio-interface.Hij doet waar hij goed in is en behoeft geen configuratie. Als ik bij het developteam zou zitten zouden m'n verbeteringen zijn:
* Een mobo ontwikkelen welk werkt op de nieuwste geheugen technologie (garandeerd een zo lang mogelijke economische levensduur van de sampler)
* Meerdere midi ins en outs
* usb of firewire connecties om met de buitenwereld te communiceren want scsi vind ik vandaag de dag economisch onverantwoord als je kijkt wat je nu met usb en firewire kan.

- AIEB3 board met 16 individuele analoge outputs, spdif/optisch i/o en ADAT.

- 24/96 kwaliteit

- patches/programs vanaf de eerste golfvorm kunnen creeren en kunnen opslaan in een aparte interne userbank.

- RAM geheugen mag van mij ook naar minimaal 1Gb en moet idd van deze tijd zijn en dus volop beschikbaar.

- mogelijkheid om interne harde schijf te plaatsen en extern via USB 2 en/of IEE1394 en idd geeeeen scsi waar niks meer voor gemaakt wordt!

- Uitgebreidere master effect en afzonderlijke variation FX per kanaal

- Nog meer overzichtelijke display, meer gedetailleerd met kleur t.b.v. voornamelijk het sequencen

- Apart mute klavier onder het keyboard klavier zodat je niet steeds hoeft te switchen en zodat het overzichtelijker is

Laatst ook lachuh met een vriend van me, kwam ik op het idee om ff lekker gezellig met zn 2tjes te battlen, zet je 2
RS-7000's naast elkaar en gaan met die banaan, eindeloos! Allebei je eigen patronen laden en mixen en knalluh met die hap! Kan je meteen zeggen dat je een RS-14000 hebt! :D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Boost303

Oh ja, en de mogelijkheid om in Logic direct de sequenser te programmeren in een normale Logic song met de matrix editor (om dat gehannes met dat midi files exporteren eens op lossen)

Misschien nog de mogelijkheid erbij om qua interne effecten VSTplugins te kunnen gebruiken en interne vstinstrumenst als geluidsbron maar dit is denk nog wat te hoog gegrepen

Over dat exporteren met midi-files blijf ik mij dus ook verbazen; alles is anders op de RS7000; de 1e acht tracks zijn allemaal bestemd voor de drums, terwijl dat bijvoorbeeld in Cubase op track 10 staat (okay ben niet echt heel diepgaand op dit vlak; maar vind het wel erg verwarrend). Dus eenvoudig een midi-song importeren/exporteren lijkt dus niet mogelijk te zijn.....
O ja heb het weliswaar al eerder meegedeeld; maar mocht er ooit een RS9000 komen, dan zal er dus ook een usb aansluiting opzitten. Da's echt een zegen; want met de RS7000 heb je echt pech dat er nog zo'n scsi opzit.

Ik heb het al voorbij zien rollen; maar wat ik ook echt mis:

-- Mogelijkheid afzonderlijk patches te editten en op te slaan (belangrijker: mogelijkheid om losse drumkits te kunnen laden! Zonder deze weer per sample helemaal in te moeten laden :( )

-- Meer mute/scene memories. En dit idd dan per section.

-- USB aansluiting, met software mogelijkheid makkelijk samples in patches te dumpen. Het gaat erom dat er een makkelijkere manier moet komen om drumkits te laden in de rs7000.

-- Meer mute /scene memories. :P

Origineel geplaatst door Musia7000
Over dat exporteren met midi-files blijf ik mij dus ook verbazen; alles is anders op de RS7000; de 1e acht tracks zijn allemaal bestemd voor de drums, terwijl dat bijvoorbeeld in Cubase op track 10 staat (okay ben niet echt heel diepgaand op dit vlak; maar vind het wel erg verwarrend). Dus eenvoudig een midi-song importeren/exporteren lijkt dus niet mogelijk te zijn.....
O ja heb het weliswaar al eerder meegedeeld; maar mocht er ooit een RS9000 komen, dan zal er dus ook een usb aansluiting opzitten. Da's echt een zegen; want met de RS7000 heb je echt pech dat er nog zo'n scsi opzit.

een drum-track op de rm1x/rs7000 is puur een track die niet getransposed kan worden..dat kan je zelf dus netjes veranderen mocht je dat willen.... en im- en exporteren van midi-files is een fluitje van een cent....alles komt in aparte phrases, dus een midi-phrase aan een bepaalde track toekennen is alleen ff het phrase-nummertje veranderen...

nou alles is al gezegd! ehm ff denken.

Nou als het even kan zou ik graag zien dat bij het switchen van STyles er geen heel korte hickup is (omdat ie alle settings moet laden voor de volgende Style). Dat maakt hem de ultieme live-tool. Maar nu werkt het ook wel hoor, maar minder makkelijk.

Eh..

Metalen bovenblad?

maar ik moet zeggen dat ze met het RS7k concept echt een SUPER machine hebben bedacht en ik kan nog steeds geen machine bedenken die zoveel hands-on tweak power heeft. De MPC's zijn leuk, maar het mist alle MIDI tweak knoppen..

ow trouwens ik heb andere verhalen gehoord dan Fuse wbt opvolger... :D :D maar daar kan ik nix over zeggen.

Arv

Back