Yamaha RS-7000 vs Korg Electribe ESX-1

Sunthere

Ingeburgerd
Ik ben bezig met mij te orienteren voor een apparaat waarmee ik een heel nummer kan maken. Dus zowel een sequencer, synth, FX, drum etc. Mijn oog is gevallen op de Yamaha RS-7000 en de Korg Electribe ESX-1. Ik ben nieuw op dit gebied dus een goed alternatief is welkom. Voor mij is belangrijk het gebruiksgemak[/B], de sound en de mogelijkheden. Welke van deze twee apparaten is beter?

Voor geluidskwaliteit is de RS7000 beter, die is qua geluid vergelijkbaar met een A3/4/5000 sampler, incl de effecten. De standaard rom geluiden gelijkaan roland JV geluiden naar mijn mening, erg goed te gebruiken.

Qua bediening vind ik de ESX beter/makkelijker, meer handson en goed genoeg klinken. Vooral het snel kunnen koppelen van 3 onafhankelijke FX vind ik vet, en de nodige knoppen. Door zijn beperktere mogelijkheden in vergelijking met de rs7000 word ik in ieder geval "gedwongen" om creatiever te werken en vooral dat spreekt mij aan. Mede daarom heb ik al jaaren een ESX en m'n rs7000 verkocht, waar je nog wel eens in menu's moet duiken omdat die gewoon meer mogelijkheden heeft.

Back