Spring Reverb (nieuw met filters)

dubcreator

Ouwe rot
Ik zou graag weten of hier interesse zou zijn voor nieuwe springreverbs.
Ik kan nieuwe handgebouwde spring reverbs aanbieden.

True stereo spring reverb met 6 stage wah filter,bandbreedte instelbaar per kanaal.
Input gain pots en schakelbare inputsensivity, dry/wet per kanaal en output level per kanaal. Input clip leds per kanaal. 2x externe accutronics springtanks (3 veren per tank 400mm per stuk), externe PSU.
Prijs zal rond de € 400,- uitkomen.
sample http://www.dubcreator.com/SR_filter.mp3
SR_filter.JPG

Mono spring reverb met laag en mid/top EQ, input clip led en output volume regelbaar
externe accutronics springtank (3 veren, 400 mm), externe PSU.
Prijs rond de €230,-
sample http://www.dubcreator.com/SR_Mono.mp3

Er is gekozen voor externe springtanks omdat het de kans op brom aanzienlijk vekleint.

Laatst gewijzigd:
ik zou best interesse hebben, alleen zou ik er graag een true bypass of relayed bypass op hebben. Zo kan ik m in mijn standaard chain hangen met het geruststellende gevoel dat ie opnames enzo niet beinvloed als ik 'm niet nodig heb.

Maar goed. Mij lijkt het cool!

hoe zien ze eruit?
zijn bovenstaande samples 100% reverb of andere fx? (delay ofso)
zijn de filters met cv aan te sturen?
Of kan je zelf nog mods aangeven voor ie gebouwd word?

op zich wel interesse.....

Samples zijn 100% reverb. Gewoon rechstreeks door de reverb heen gejast. Filters zijn niet aan te sturen. Gewoon handwerk. Ook geen mods omdat de printboards al volledig zijn ontworpen. Ik heb nu geen foto's bij de hand maar zal die asap erbij plaatsen van de prototypes.

Ehm... uitzetten, kanaal muten ?

Ehm tsja...maar dat werkt dus niet altijd helemaal goed. Sommige apparaten hebben een relayed bypass, dus dat als ie uitstaat de input linie direct naar de output wordt gestuurd.

Ik werk helemaal zonder mixer en gebruik twee input kanalen. Het liefst hang ik alles wat ik ooit nodig heb (pre, eq, compressor etc.) achterelkaar en schakel ik in/uit al naar gelang de behoefte. Snap je het nog een beetje? 8:P

Ah op zo'n manier. Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die zo werken. Dus geen hard bypass erop.
Maar je hebt op zich nu dus ook al vrij veel kabel/connecties in je chain begrijp ik hieruit. Ik zou een patchbaytje aanschaffen.

Ah op zo'n manier. Ik verwacht niet dat er veel mensen zijn die zo werken. Dus geen hard bypass erop.
Maar je hebt op zich nu dus ook al vrij veel kabel/connecties in je chain begrijp ik hieruit. Ik zou een patchbaytje aanschaffen.

ha ha ... het hele idee is juist dat ik nooit hoef te patchen. Alleen maar dingen aan/uit of op bypass zetten. Werkt heerlijk!
Maar goed, genoeg daarover.

Ziet er mooi uit inderdaad. Ik neem ff een abo op dit topic...

Kan pas luisteren als ik thuisben, dus dat ga ik zeker doen. Ik weet niet op wat voor een termijn je van plan bent om untis te verkopen, maar cash heb ik niet meer nu :D

ha ha ... het hele idee is juist dat ik nooit hoef te patchen. Alleen maar dingen aan/uit of op bypass zetten. Werkt heerlijk!
Maar goed, genoeg daarover.

Je zou er een losse bypass tussen kunnen zetten. ben je wel extra kosten kwijt maar zou voldoen aan je eis om te kunnen bypassen.

Zou de D&R Reverb II ook te modificeren zijn met een LFO? Die EQ's klinken echt lekker als filters, zou lachen zijn als je die met een LFO kon moduleren, zeker als je ook nog het linker kanaal op inverse kunt zetten.

Back