Hardware probleem in logic

MCM

Producaa
Hey,

Als ik mijn waldorf blofeld usb aan mijn mac(logic) hang en ik wil via external midi opnemen dan gaat het signaal dubbel en licht distorted klinken zodra het I(icoontje) van input aanstaat op het inkomende audio channel.
Het lijkt alsof 1 signaal ietjes achter ligt, dus ik krijg een soort chorus achtig mini delay die vies kraakt.

Zodra ik het input icoontje van m'n bijbehorende audio channel UITzet klink de blofeld weer normaal.
Ik heb vanalles geprobeerd met mute en solo maar dit werkt niet, het I icoontje op het audiospoor MOET blijven aanstaan anders heb ik geen geluid als ik de audio bounce.

Wat me is wel is gelukt is via een normaal vst channel een external midi instrument aan te maken.
Dan heb ik nog steeds hetzelfde probleem, alleen als ik de input naar -24db zet dan verwijnt het storende dubbele geluid en blijft er 1 goed signaal over waar de blofeld gewoon normaal en goed klinkt.
Als ik nu bounce wordt het mega zacht gebounced en moet ik gaan normalizen.
Het probleem is dan ook nog eens dat hij qua timing te laat is opgenomen.
Ik heb geen latency met inspelen..

Kan iemand mij verder helpen? Ik weet zelf niets meer te doen.
Er staat hier ook niets over in de manuals van waldorf.

Thanks !! :okdan:

Hey,

Als ik mijn waldorf blofeld usb aan mijn mac(logic) hang en ik wil via external midi opnemen dan gaat het signaal dubbel en licht distorted klinken zodra het I(icoontje) van input aanstaat op het inkomende audio channel.
...
Dat lijkt op (een veelvoorkomende vergetelheid met gelijkaardig resultaat) : de Local setting op je synth in de Off stand zetten.

Hoezo hoor je de blofeld als je I of R niet aktief hebt? Kom je binnen via een dsp mixer op je geluidskaart ofzo? Dan kan het zijn dat je de "originele" audio hoort via de geluidskaart en de door buffer uitgestelde versie van je geluidskaart. Als je liever anders afluistert dan door Logic kan je ook de outputs van de kanaal op "off" zetten, maar let op dat je audio spoor mogelijk laat binnenkomt adhv de buffer setting.

De outputs van de blofeld gaan naar een saffire LE geluidskaart.

Wat bedoel je precies met de local setting op off zetten ? Ik heb namelijk al veel geprobeerd!

Local OFF betekend dat (alle?) control data uit je Logic komt en niet je synth, zodat je geen dubbele sounds krijgt. Ik kan het niet zo goed uitleggen maar zoek het eens op in de manual, want dat zou best het probleem eens kunnen zijn!

Ik heb echt alles doorgespit de hele dag lang maar kon niets vinden.

@Cult; ja dan hoor ik de synth gewoon ja

Dan moet je proberen om de "zero latency" monitoring van je geluidskaart en "software monitoring" van logic te begrijpen. De zero latency is voor muziekanten/zangers zodat zij geen last krijgen van late audio tijdens de opname(en gaat de computer eigenlijk niet in). Jij hoort nu waarschijnlijk deze EN de software monitoring van Logic die iets later aankomt afhankelijk van je buffer settings.

ofwel..zet de zero latency monitoring (waarschijnlijk hardware knob op de geluidskaart) uit en luister door Logic heen.

je luistert nu dus naar het geluid van je synth (de zero-latency monitoring op je geluidskaart) en naar het geluid dat logic aan het opnemen is. Omdat dat ook het geluid van je synth is, hoor je deze dubbel, wat raar klinkt. Voor je opname is dit niet erg, want je synth wordt maar 1 keer opgenomen.

Je kan dit voorkomen door in de software van je geluidskaart het kanaal van de synth op MUTE te zetten. Als het goed is hoor je de synth dan alleen als je in logic de input monitoring (I) aan hebt staan.

Ik neem er zelf eigenlijk meestal genoegen mee dat het tijdens opnemen dubbel klinkt, omdat het makkelijk is om de synth altijd te kunnen horen zonder dat er een speciaal kanaal in logic aan staat.

J

Zoals gezegd Local Off (Local On) is een funktie op je synthesizer.
Als dit op On staat hoor je gewoon je synth-klankbron bij het bespelen.
Zet je deze op Off hoor je ze niet (moeilijk hé, dat is ook wat cult45 al opperde).
Die funktie zorgt er gewoon voor dat de midi-data van je synth enkel nog naar de midi out gestuurd wordt en niet meer naar de synth-klankbron.
Een extern midi-data kan echter wel opdatzelfde moment nog naar die synth-klankbron gestuurd worden, maar geen dubbele midi-data dus.
(De return via je software, een DAW of wat ook).
...
Volgende les gaan we de boel inkleuren hoor.

Ik heb echt alles doorgespit de hele dag lang maar kon niets vinden...
Google 'Midi Local Off'...

Laatst gewijzigd:
haha, doe mij maar kleurstiften dan ;)
Ik werk sinds kort pas met hardware bakken vandaar dat dit ook allemaal nieuw is, ben ook nog niet zo gek lang van cubase naar logic overgestapt. maar anyway, thanks mannen

...Ik werk sinds kort pas met hardware bakken vandaar dat dit ook allemaal nieuw is, ben ook nog niet zo gek lang van cubase naar logic overgestapt. maar anyway, thanks mannen
En toch geef je jezelf al de titel van 'Producaa' ?

Maar goed, fijn dat je er toch mee kan lachen en hopelijk is ook je probleem van de baan nu.

En toch geef je jezelf al de titel van 'Producaa' ?

Maar goed, fijn dat je er toch mee kan lachen en hopelijk is ook je probleem van de baan nu.

Gelukkig belieft het ook grootmeesters als u om ons stervelingen bij te staan in onze zielige strubbelingen :)

haha, ik studeer sounddesign aan de pop academie dus weet wel iets als het goed is ;)
ik heb voorheen nooit problemen gehad met hardware aansluiten en heb deze week geen les dus kon 't niet navragen op school, en een vraag op dit forum zetten is sneller dan dat ik de halve dag moet gaan zoeken naar antwoorden op internet!

Back