Voorstel notificatie bij verwijderd bericht

Nog geen tien minuten geleden plaats ik een antwoord in een enquete, die daarna niet meer te vinden is, behalve een systeem bericht dat er geen rechten zijn om te antwoorden...
Waarschijnlijk hebben de moderatoren de enquete gesloten (het was iets over 'moeder'en 'vervangbaar'), maar communicatie hierover lijkt me toch wel op z'n plaats, al was het maar om er achter te komen waarom de TS'er de thread gestart heeft.
Werkend in het onderwijs zal ik altijd proberen duidelijk te maken waarom ik een bepaalde sanctie uitvoer.
Moderatoren, ook aan deze kant van de lijntjes zitten mensen, hoor!

Wout

Volgens mij is dit hier een regelmatig terugkerende discussie (als de mods hem dicht hebben gedaan) met een structurele oorzaak.
Discussietopics die mods ook maar een klein beetje te zeer doen lijken regelmatig te worden verwijderd terwijl er gewoon een slot op kan en de vervelende reacties verwijderd kunnen worden.

Moet dat nu zo moeilijk zijn?

Een moderator is een autoriteit, dus die denkt autoritair.
Die manier van denken houdt in dat men beide kanten van de communicatie wenst te beheersen, dus de andere partij wordt per definitie monddood gemaakt. Eigenlijk is een antwoord ongewenst :D

Wout

Moderators zijn soms net mensen he? Ik zou me er maar niet te druk over maken :)

Maak me niet druk, maar ik zeg het wel :)
Waarom niet?
Ik spreek mensen op straat ook aan als ik vind dat ze iets stoms doen.
Dat kan erg gevaarlijk zijn, ik weet het, maar toch doe ik het.

Wout

Ik niet hoor met al die enge types die messen bij zich hebben enzo... :)

Ik niet hoor met al die enge types die messen bij zich hebben enzo... :)
Ah!
Nonkel Wout vertelt...

Zeker Delta Loyd.

Mijn broer, die heeft durf...
Midden in de Haagse binnenstad (kruising Spui - Grote Marktstraat) plaatst hij zijn fiets tegen een gevel en bij het op slot draaien breekt de sleutel af. Niet meer los te maken.
Hij gaat naar een autogarage en de bediende gaat welwillend met hem mee, een grote betonschaar over de schouder.
Terwijl ze zo bezig zijn volgen opmerkingen van voorbijgangers van: “Dat hebben we wel eens subtieler gezien!”

“Waar zijn we mee bezig?” is de vraag van twee politieagenten: je kan er op wachten.
Uitleg en afgebroken sleuteltje laten zien, dus de politie helpt mee. Werkelijk, het zijn ook mensen…

Alles trekt publiek, sommigen afkomstig uit Noord Afrika.
Dan komt mijn broer grappig uit de hoek: “Jullie, als echte experts, doen ze het nu goed?”

De agenten moesten er tussen springen.

Wout

Een moderator is een autoriteit, dus die denkt autoritair.
Die manier van denken houdt in dat men beide kanten van de communicatie wenst te beheersen, dus de andere partij wordt per definitie monddood gemaakt. Eigenlijk is een antwoord ongewenst :D

Wout

Mogelijk (je zou ook de concierge of cateraar kunnen zijn) ben jij, werkend in het onderwijs, ook een autoriteit. Dus......

En heeft de politie niets beters te doen? Laat ze boeven gaan vangen in plaats van iemand behoeden voor de gevolgen van een racistische 'grap'.

Wout: dank voor de reactie. Ik kom er op terug hoe we op een of andere manier inzichtelijk kunnen maken dat een bericht opgebonjourd is.

Een 'zapp en deleted' forum zou de aangewezen plek kunnen zijn?
Dan wel zonder reply functie anders dan via PM?

De moderatoren kunnen dan aangeven waarom iets gebeurt.
Discussies hierover gaan in wezen tussen posters en moderatoren, toch?

Het is maar een voorstel...

Wout

Back