Gaia General Midi Jam

MacGyverGear

midi-life crisis
Bekijk bijlage 66582Heb de laatste dagen zoveel draadjes gezien over een bepaald wit kastje van Roland dat ik bijna zou vergeten dat ik onlangs ook nog een ander leuk wit Roland kastje had gekocht.... heb me daar vandaag daar maar es op gestort en Anytime van Bryan McKnight gemaakt.

Heb express weinig tot geen VA synthese gebruikt omdat iedereen denk ik wel weet hoe die in de Gaia klinkt. Er zitten ook nog 8 GM parts op met best bruikbare drumkits en geluiden.

Was zo onbescheiden om er zelf nog door heen te zingen hier en daar maar voor de rest is het de Gaia die je hoort.

Attachments

• Anytime - Gaia Jam.mp3
    5,3 MB · Bekeken: 82
Laatst gewijzigd:
Dank voor de reactie. Het doel van de opname was een indruk geven van wat GM geluiden van de GAIA.. vind de kwaliteit niet verkeerd... zeker als beginners synthje

Had wel zo'n cliche fluitje in het begin erbij maar die heb ik eruit gelaten.. wilde ook zo dicht mogelijk bij de originele opname komen. Heb nu ff die versie geupload.

Weet natuurlijk dat de GAIA veel meer kan.. maar ik denk dat iedereen wel de Youtube filmpjes van de GAIA kent.

Mooi stukje muziek hoor.

Nog maar eens een mooi voorbeeld hoe (General) MIDI ook mooi kan zijn.

Nog ff een vraagje over de GAIA: is me niet helemaal duidelijk
Kan je die GM-klanken rechtstreeks benaderen vanop de GAIA zelf of moet je deze extern aansturen via MIDI IN (bv vanop een ander MIDI-klavier of sequencer)?

Mooi stukje muziek hoor.

Nog maar eens een mooi voorbeeld hoe (General) MIDI ook mooi kan zijn.

Nog ff een vraagje over de GAIA: is me niet helemaal duidelijk
Kan je die GM-klanken rechtstreeks benaderen vanop de GAIA zelf of moet je deze extern aansturen via MIDI IN (bv vanop een ander MIDI-klavier of sequencer)?

De GM klanken kun je met de GAIA keyboard via een sequencerprogramma aansturen... je monitered dan de GM klanken via de toegewezen midikanalen 1-7. 8 is het VA gedeelte en 10 de drums.
Zou idd nog mooier zijn geweest om geluiden te kunnen stapelen ja in de GAIA zelf.. maar helaas...
Denk dat de GAIA zich het best laat omschrijven als een VA gecombineerd met een Rompler.
Hier nog een voorbeeldje:

Laatst gewijzigd:
Back