I feel you [Depeche Mode cover]

nakken7

Ouwe rot
Voor mijn soloprojectje, een Depeche Mode cover, waarin ik een aantal andere bands die me beïnvloeden heb verwerkt.

Zoals eerder gezegd ben ik van huis uit geen zanger, dus verwacht geen topzangpresentatie.

http://soundcloud.com/querist/i-feel-you-depeche-mode-c

Leuk alleen jammer dat het een cover is, ik ben nooit zo van covers, Kan je niet met dezelfde ingrediënten zelf iets verzinnen?

Zelf verzinnen doe ik al jaren. Nu eens een cover. Best leerzaam ook.

Andere tracks voor dit projectje zijn geen covers, ik denk dat dat wel in je straatje past (als ik je andere posts zo lees). Zie daarvoor:
http://soundcloud.com/querist

echt leuk !!!!!!!!!! ik ken het liedje zeer goed (alles van DM) en 't is wel heel goed gedaan hoor.. oké, de stem is mss wat minder, maar voor een niet-vocalist te zijn vind ik het een complimentje waard ! ;-)

't begin (eerste seconden) is ook wel leuk :-)

echt leuk !!!!!!!!!! ik ken het liedje zeer goed (alles van DM) en 't is wel heel goed gedaan hoor.. oké, de stem is mss wat minder, maar voor een niet-vocalist te zijn vind ik het een complimentje waard ! ;-)

't begin (eerste seconden) is ook wel leuk :-)

Thanks, mate. Ik ben zelf ook wel tevreden. Kon er ook eindelijk weer een flinke gitaarsolo in. Kan je ook zien dat ik rage against the machine liefhebber ben.

En dat intro, DM heeft er bij het origineel ook zo'n cool intro aanzitten, maar dat heeft marilyn Manson al nagemaakt op mechanical animals. Kon ik lekker zelf aan het kraken en piepen slaan.

Alsof die gast van DM zelf een vocalist is. De klanken wringen wat in de brug na "I feeeeeeeel you" en dat 'rising sun'.

Vette sounds, die gitaren werken als een dijk en verder petje af voor de hele productie.

Alsof die gast van DM zelf een vocalist is. De klanken wringen wat in de brug na "I feeeeeeeel you" en dat 'rising sun'.

Vette sounds, die gitaren werken als een dijk en verder petje af voor de hele productie.

Knap,... en inderdaad leerrijk om zoiets in elkaar te knutselen.

Bedankt, beiden. Ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan, waaronder in de brug.

Zit ook nog een foutje in de tekst, hoorde ik toen ik het origineel terugluisterde. Prijsvraag? Wat is er fout? ;)

Ik natuurlijk als DM fan moet toch een bijdrage leveren... Ik vind de cover zeer origineel gedaan, het klinkt meer als een Marilyn Manson cover. De vocals zijn niet in het geheel zuiver maar in dit geval is dat niet storend, het geeft het nummer zijn charme.

Ga zo door!

Ik natuurlijk als DM fan moet toch een bijdrage leveren... Ik vind de cover zeer origineel gedaan, het klinkt meer als een Marilyn Manson cover. De vocals zijn niet in het geheel zuiver maar in dit geval is dat niet storend, het geeft het nummer zijn charme.

Ga zo door!

Dank Pablo. De vergelijking met Marilyn Manson geschouw ik als een compliment, vooral Mechanical animals vind ik een te gek album.

Iets naspelen zonder er een eigen draai aan te geven gaat me toch nooit lukken.

Ik begin er ook wel lol in te krijgen, iemand nog een suggestie voor een andere cover?

oblivion -> babylon ;)

Helaas, dat is niet het juiste antwoord, u wint geen prijs.

Dank Pablo. De vergelijking met Marilyn Manson geschouw ik als een compliment, vooral Mechanical animals vind ik een te gek album.

Ik begin er ook wel lol in te krijgen

Neem het als een compliment.
En natuurlijk, het belangrijkst: lol hebben in wat je doet, je bent er zeker goed bezig. :okdan:

Da's toch ook helaas niet correct! ;)

Hmmm, ik meende dat het eerste couplet eindigt met "and lead me through babylon" en de tweede met "and lead me through oblivion".

Dat vind ik ook op de verschillende websites met teksten, vergis ik me? Moet ik de prijs toch gaan weggeven?

Eigen aanpassing is ook handig.
En door covers te spelen krijg je ideeën om een eigen nummer te maken.

Plezier is het belangrijkst.

Laat ik het zo zeggen.. Het origineel vind ik echt ongelofelijk gaaf, en ondanks de soms valse stem zit ik hier niet met met kromme tenen :)

Ook al vinden sommige mensen covers niet tof, het is zo ontzettend leerzaam om een cover te maken! Nieuwe dingen verzinnen is onbegonnen werk, verwerk oude dingen in een nieuwere omgeving, het is heel moeilijk om verder te komen. In de hele muziekgeschiedenis was/is het maar weinigen gegeven iets echt nieuws te maken. (En zelfs die borduurden voor een deel voort op oud werk).

Echt goed gedaan, en ik denk dat je hier veel van geleerd hebt :)

Back