SE Electronics: the Egg!

JohnDoe36

Gedeactiveerd account
Yes.. dit kan wel eens iets heel moois worden.
The_Egg-221x300.jpg

Een nieuwe lijn monitors van SE Electronics die voor het gemak ff het brein achter Dynaudio mee laten werken om iets heel moois te creëren.

Check the video.

Rond Mei zak de eerste set van de plank moeten rollen.
Deze hele set (2 monitors, power unit en bekabeling) kost €1299,- :okdan:

Yes.. dit kan wel eens iets heel moois worden.
The_Egg-221x300.jpg

Een nieuwe lijn monitors van SE Electronics die voor het gemak ff het brein achter Dynaudio mee laten werken om iets heel moois te creëren.

Check the video.
YouTube - sE Egg - NAMM 2011

kvindt nogal wat ; 1299 voor een eitjuh

Check the video.
YouTube - sE Egg - NAMM 2011

Grappig...leuke features ook,zoals een led gebruiken om te zien of je in de sweetspot zit...ben benieuwd of ze eggt zo egg-cellent zijn..

Release datum 24 april 2011, als je ze dan kan vinden....

Vanavond heb ik ze dan eindelijk kunnen beluisteren.
Nou was het de enigste set die er stond dus eerlijk testen/vergelijken was er niet echt bij en ze stonden naar mij idee in een te grote ruimte.
En toch wil ik er een paar woorden over met jullie delen.

Allereerst.... behoorlijk wat volume, hard en overeind bijven. Op laag volume blijven de details netjes hoorbaar. Verder leek het clean, krachtig en zat er een zekere punch achter de geluiden zonder dat het kleurde.

Had geen cd's bij me en de cd's die er waren heb kende ik niet allemaal maar wat mij vrij snel opviel was dat ik aan hand van de ruis bijna kon herkennen met hoeveel sporen de track was opgenomen... spoortje meer of minder en je hoorde het verschil heel duidelijk. Heel ongemakkelijk luisteren was dat maar het geeft ook aan hoe zuiver die dingen klinken.

Ik vroeg op gegeven moment of er ook wat pop muziek opgezet kon worden en daar kwam de cd van Lily Allen. Hop in de cd speler voor maar liefst een volle 40 sec. en toen waren we het zat. (laat ik het zo zeggen heb het album hier in de kast liggen... wie wil het hebben :D )

Wat krijg je bij aanschaf:
De monitors worden perfect afgesteld dit betekend dat het beste uit de set gehaald kan worden. Dit betekend ook dat mocht er iets mis mee zijn ze terug naar de fabriek moeten om te garanderen dat je een weer een top set krijgt. (je kan dat als een nadeel zien ik zie dat zelf eerder als goeie service.)

Er zitten leds diep in de monitors verwerkt hierdoor zou je ze gemakkelijk in de sweet spot kunnen plaatsen. (dit was een prototype waar nog geen leds in zaten.)

De monitors zijn op de voetsteun enkel kantelbaar naar voren en niet naar achter.
Er werd nadrukkelijk aangegeven dat ze absoluut niet willen dat je ze op je bureau plant en naar plafond richt.

Op de versterker zit een EQ knop waarmee ze de NS10's willen emuleren als ik het goed begreep. (helaas was ook dit was nog niet in het prototype verwerkt)

Straatprijs zal rond de 1500/1600,- euro worden.
Wordt dit het wachten waard? Ik denk van wel :)

wordt vervolgd...

Ik heb vernomen van iemand die naar de testdag bij SE is geweest, dat dit hele mooie monitors zijn. Hij krijgt ze volgens mij binnenkort in z'n studio om te testen (naast zijn ProAc Studio 100)... ben benieuwd.

Hij heeft idd het artikel van Olsen gelezen. Een paar jaar later dan ik maar toch. :engel:

je gaat mij niet vertellen dat jij het artikel in 1951 gelezen hebt .... :D

ik dacht dat er nog een vervolg op het artikel was, zal even zoeken.
( ik heb de orginele aes uitgaven)

:mega:

Back