CURSUS GEZOCHT: bestaande track mixen

jjwebaline

Ingeburgerd
Gezocht hiero, maar niet gevonden... dus dan even zo!

In 2010 heb ik een eigen studiootje opgezet, met een configuratie van PC, mengpaneel, VirusT2, boxen etc. Uiteraard Cubase erbij. Natuurlijk moet er nog meer bij, maar de basis is gelegd!
Ik ben een beginner op het digitale vlak, heb wel jarenlang muziek gemaakt als toetsenist, maar da's al weer flink aantal jaren geleden en ik wil mijn hobby weer oppakken en dus dit keer digital muziek gaan maken. Het is altijd al mijn belangrijkste muzieksmaak geweest en genoeg ideeen in mijn hoofd, maar nu wil ik eindelijk dat omzetten in daden!

Binnenkort ga ik een cursus Cubase volgen en wat andere basics aanleren, zodat 2011 mijn jaar wordt en ik weer muziek ga maken na al die jaren. Combi van toetsenist en met de computer en eventueel eigen tracks maken.

Echter,
Ik wil ook graag bestaande tracks kunnen mixen!
Bijvoorbeeld, ik wil mijn eigen versie / mix van Depeche Mode's Enjoy The Silence kunnen maken met mijn eigen bass-beat eventueel, extra sounds etc. Oftewel, zo'n nummer uit elkaar slopen of uitkleden en hem weer in elkaar zetten zoals ik hem wil laten klinken.

Mooi voorbeeld vind ik:
Hier is een nieuwe bass opgezet, ambient sounds, bepaalde sounds uit het origineel hergebruikt, zelf sounds toegevoegd door de maker ingesproken etc.
Dit wil ik ook graag onder de knie krijgen.

Wie kan mij hierin helpen met een cursus? Op locatie bij jou of mij, ik sta voor alles open! Vergoeding.
- hoe werkt zoiets, zonder in bezit te zijn van de bron-files van het nummer. (losse sporen?)
- hoe maak ik zoiets?
- wat heb ik nodig qua software (en hardware)?
- overige
En wie is bereid is mij wat duwtjes te geven in het begin bij eventuele beginner-drempeltjes en -vastlopers ;-)

Groet

Ik denk niet dat je naar een cursus moet gaan zoeken.