Reverb vraagje...

Hoi,

Ik probeer al een tijdje dit effect te krijgen maar op een of andere manier lukt het niet..
Ik gebruik Cubase4, Virus TI Snow, Sylenth1 en de LX480 reverb.

Normaal gesproken maak ik een fx channel track aan voor de LX480 en stuur ik (send) ik een lead (bijv. uit de Virus) naar dit fx channel.
Nu wil ik dat de reverb pas "werkt" als de lead sound eindigt. Een forumlid heeft dit een keer uitgelegd en volgens mij noemt men dit ducking reverb?

Ik krijg het alleen niet voor elkaar....
Kan iemand mij helpen svp?
bedankt!

Zelfde als sidechain zou dan zijn, dat je de lead naar de verb (aux channel) stuurt..
En dan dus een compressor erop. Dan druk je dus de verb weg voor de lead.. maar verb komt er weer bij, als de lead mindert in volume.
Wat hierboven staat dus.. excuus.. had ik zo 1 2 3 niet op gelet.

Bedankt voor alle reacties.
Dus als ik het goed begrijp:

LEAD --> send --> REVERB FX CHANNEL
REVERB FX CHANNEL --> insert --> COMPRESSOR?

Ofewel, de lead stuur ik via send naar de reverb channel en op de reverb channel plaats ik een compressor als insert? Welke compressor settings zijn hierbij belangrijk?

Bedankt voor alle reacties.
Dus als ik het goed begrijp:

LEAD --> send --> REVERB FX CHANNEL
REVERB FX CHANNEL --> insert --> COMPRESSOR?

Ofewel, de lead stuur ik via send naar de reverb channel en op de reverb channel plaats ik een compressor als insert? Welke compressor settings zijn hierbij belangrijk?
Toevoeging: Zet de side-chain aan van de Cubase compressor. Voeg dan toe: LEAD --> send --> Side-chain compressor Cubase. Settings compressor: kortste attack, korte release (bepaal zelf wanneer je reverb gaat klinken als de lead in volume afneemt) en speel met de side-chain send, de compressor-ratio en de compressor-threshold.

fx send met reverb in slot 1 en een sc compressor in slot 2, dan vanaf je lead een send maken naar dat sc kanaal. Belangrijk is dat je de attack van de compressor zo kort mogelijk zet, je release zou je tussen de 50ms en 150ms kunnen zetten. Ratio van 2.00:1 en aan de treshold slingeren tot het goed klinkt.

ik maak (in live) een send channel aan met daarop
1: reverb (of andere effecten, wees creatief)
2: compressor (of gate)
daar een track naar toe sturen en dan de compressor sidechainen met het oorspronkelijke signaal, voila.

een andere manier is om de reverb output op te nemen, die als audio track neer te zetten en dan gewoon met de envelope spelen, dan geeft weer andere mogelijkheden.

Back