Modulaire Alpha Juno Via Diy pg-300 ?

Iceman344

Stamgast
Ik zit al een paar dagen met een idee in men hoofd en ik zet het hier maar op synthforum om eens wat feedback hierover the horen
ik zat te denken om met een microcontroller telkens analoge ingangswaarden te lezen en deze dan door te sturen via midi als control messages

Wat denken jullie hiervan ? uitwerken en doen of tijd spenderen aan iets anders ?

Grtz
Stijn

Laatst gewijzigd:
ik zat te denken om men een microcontroller telkens analoge ingangswaarden te lezen

Grtz
Stijn

Die zin snap ik ff niet. :?

Maar volgens mij wil jij gewoon een BCR-2000 van Behringer hebben om daarmee je Juno aan te sturen via midi om daarmee dan zelf geluidjes te maken?

modulair is wel wat anders dan wat ik hierboven veronderstel.

Dit plaatje hieronder is van een modulaire synthesizer:
common-images-7291976986464054.jpg

Neen eigelijk niet , ik wil analoge inputs lezen met een microcontroller en dan deze waarden doorsturen naar de alpha juno via midi als waarden , zo kan je dan een externe lfo op de alpha juno plaatsen , het zelf maken hiervan is niet zo moeilijk , maar ik wil gewoon weten of er vele forumleden hier baat aan zouden hebben :)

Die zin snap ik ff niet. :?

Maar volgens mij wil jij gewoon een BCR-2000 van Behringer hebben om daarmee je Juno aan te sturen via midi om daarmee dan zelf geluidjes te maken?

modulair is wel wat anders dan wat ik hierboven veronderstel.

Dit plaatje hieronder is van een modulaire synthesizer:
common-images-7291976986464054.jpg
het zou dan idd een beperkte modulaire synth zijn natuurlijk , maar ik sta te popelen om dat beperkte bakje wat leven in te blazen :D

Neen eigelijk niet , ik wil analoge inputs lezen met een microcontroller en dan deze waarden doorsturen naar de alpha juno via midi als waarden

Dat is toch precies wat een BCR doet, alleen zijn de analoge inputs dan spanningsdelers in de vorm van potmeters. Als je die eruit zou halen heb je exact wat je beschrijft.

het zelf maken hiervan is niet zo moeilijk , maar ik wil gewoon weten of er vele forumleden hier baat aan zouden hebben :)

Inderdaad niet heel moeilijk ik vraag me alleen af of er markt is voor nog meer exemplaren. De Doepfer Pocket Electronic doet dit al exact, en er zijn al aanbieders van scanners en lezers zat (neem bij een POT3+MRG3 hier: http://www.midi-hardware.com/products).

hmm , u hebt gelijk etaoin , deze tread is eigelijk totaal nuteloos , ik wist zelf niet dat er al zo van deze systemen bestonden :)

Je kunt redelijk veel met pedaal input, ik dacht dat je de VCA en de VCF er mee kon controleren als je er een signaal instuurt. Volgens mij kun je er ook een trigger in sturen, waar je in ieder geval program change mee kunt doen.

Back