ZóBeter? knoppendraaier/geek.

Benno

ZóBeter?
Met de aanschaf van een Maschine hoop ik de producer/remixer/dj/composer (dat alles tussen flinke aanhalingstekens overigens) hobby weer op te pakken.
2cf9r8o.jpg

In een ver verleden prutste ik er heftig op los met SL1200 draaitafels, een Atari met Cubase, een Roland synthmodule en wat later een Casio FZ-1 keyboard sampler (volgens mij nog steeds mijn duurste aanschaf ooit, 2750 gulden) en Roland MC-303.
30c6ds8.jpg
dvkneh.jpg
ngd8ar.jpg

Enkele jaren terug nog eens een paar maanden aan de gang geweest met Traktor op een oude MacBook Pro met een FaderFox DJ2 module met voornamelijk oude funk en soul muziek.

Ik ben vooral een technische geek en minder een muzikant. Ik zal me in eerste instantie voornamelijk weer gaan bezighouden met het inrichten van een laptop en het ontdekken van de benodigde software.

Heel veel sample based, misschien wat remixen maken of hip hop beats (na) maken op basis van bekende samples. Daft Punk / Justice achtige house/dance ligt me ook wel.

5b1il3.jpg

Ik ben nog op zoek naar een leuk MIDI keyboard/controller als de Novation Remote/SL serie en moet nog gaan uitvogelen welke sequencer/DAW ik wil gaan gebruiken (tips welkom :P).

Laatst gewijzigd:
Hallo Geek! welkom. Super vet hebbie die mc303 nog?.. dat vind ik echt een toffe sequencer om modulairs mee te bevredigen.

Soul en funk ligt mij ook wel, zelf draai ik af en toe dnb maar wil ook setjes met alleen maar soul en funk en af en toe jazz aan elkaar scratchen en mixen, dit vooral omdat ik een dubbele riaaa preamp met fx out heb gemaakt en scratch onder protools ook werkt..:dj:

Een echte geek heeft natuurlijk ook BSD on *nix op zijn box staan;)

Nou ja wees welkom!

Hé, bedankt voor je reactie. Die MC-303 is al heel lang geleden de deur uit gegaan, dat was toch wel een heel beperkt bakkie.
Ik ben nu vooral bezig met Maschine. Met de 1.6 versie voorlopig stand-alone totdat ik tegen de eventuele beperkingen aanloop, dan zal ik eens op zoek gaan naar DAW software als Ableton, Reaper of Reason.

BSD draai ik alleen dankzij Mac OS ;)

Die mc303 gebruik ik dus alleen als sequencer, erger nog ik heb er 2:D juist door zijn beperkingen handing voor snel ideeen neer te zetten en voor live.

Ja DAW.. mmm zelf werk ik met protools 7.3 /Reason 5 maar had liever Logic gehad want dat ken ik goed en midi werk daar ook fijn op. Logic is er natuurrlijk ook voor de MAc.

Heb je je draaitafels nog??:dj::dj:

:duivels:B:duivels:S:duivels:D vind ik echt helemaal te gek, zelf heb ik een laptop met FreeBSD daar draai ik Absynth en Alchemy op via wine en Savihost.

Get up stay in the scene like a sexMaschine

Die Technics draaitafels zijn ook de deur uit en vervangen door een Hi-Fi draaitafeltje alleen nog t.b.v. het samplen. DJ-en doe ik nu vanuit Traktor :)

Die Technics draaitafels zijn ook de deur uit en vervangen door een Hi-Fi draaitafeltje alleen nog t.b.v. het samplen. DJ-en doe ik nu vanuit Traktor :)

welkom
fz1= one biggest tgrittiest samplingsynths out there

met de sale vanje sl,s hadje leuke ..gear set kunne kopen , veel leuks / news tegen woordig ..iedereeen aan de modulair hehe
:engel::doei:

Back