hahaha...
elke tx7 wat detunen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hahaha...
'cascade' is het extenden van polyphony middels een extra overeenkomstige engine?Ja kan je die in cascade hangen?
'cascade' is het extenden van polyphony middels een extra overeenkomstige engine?
'cascade' is het extenden van polyphony middels een extra overeenkomstige engine?
misschien een eigen bedachte term van ralph, ik vinnum opzich niet zo heel gek...
Nee is helemaal niet door mij bedacht, neem bijv de Matrix 1000:
The Oberheim Matrix 1000 analogue synth module recently enjoyed a ... If you need more polyphony, multiple Matrix 1000s can be connected in cascade mode. ...
http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/jun94/oberheimmatrix.html
ach so, het is een Oberheim term dus...Nee is helemaal niet door mij bedacht, neem bijv de Matrix 1000:
The Oberheim Matrix 1000 analogue synth module recently enjoyed a ... If you need more polyphony, multiple Matrix 1000s can be connected in cascade mode. ...
ja pcies, een soort van primitieve dynamische stem toekenning... ik vraag me alleen af in hoeverre je dit principe kan blijven herhalen voordat er aanzienlijke vertragingen optreden... lijkt me niet meer dan een handjevol...Je kan dus meerdere identieke units aan elkaar koppelen, dan kan je polyfoon met polyfone matrixen spelen!! Dus 6 x 12 voices.., de ene unit geeft midi signaal door aan de andere en als de 1ste midi signaal krijgt dan denkt ie "heb ik al" en stuurt het signaal door naar de volgende.
hoe komt dat pcies?Iniedergeval ben ik tevreden met mn tx7 'tjes![]()
Je kan dus meerdere identieke units aan elkaar koppelen, dan kan je polyfoon met polyfone matrixen spelen!! Dus 6 x 12 voices.., de ene unit geeft midi signaal door aan de andere en als de 1ste midi signaal krijgt dan denkt ie "heb ik al" en stuurt het signaal door naar de volgende.
Cascading waterfall is een langzaam in stappen aflopende waterval...
Cascade mode is het koppelen van synthesizer modules in een aflopende volgorde.
of zo iets..
ah, oke nu snap ik het, maar waarom zou je meer dan 16 stemmen polyfonisch willen?

Omdat je mensen hebt die van belachelijk over de top modderdikke, te vette sounds houden...of zo..
![]()
In cascade zetten van de TF1 modules in TX816 om de polyfonie te verhogen kan niet. De TF1's gedragen zich als onafhankelijke synthesizers, dus 8 maal 16 stemmig polyfoon, en dat voor die tijd! Uitgang is XLR en ruist absoluut minder dan de standaard DX7 of TX7. Blijft een toffe bak.
In cascade zetten van de TF1 modules in TX816 om de polyfonie te verhogen kan niet. De TF1's gedragen zich als onafhankelijke synthesizers, dus 8 maal 16 stemmig polyfoon, en dat voor die tijd! Uitgang is XLR en ruist absoluut minder dan de standaard DX7 of TX7. Blijft een toffe bak.
(ben blond)[/QUOTE]Je had de TX 216 en TX816.
In het eerste geval zaten er twee TF-1 tone generator modules en in het tweede geval waren het er 8.
Als je de 216 had, ken je er een aantal modules in bouwen.
Dus als je er 6 hebt, lijkt het me een TX616,(ben blond)
[Het gaat dus over die dure TX816
TX616 bestaat niet!
En voor het programmeren had je nodig een..................DX-7![]()