YAMAHA DX7 synthesizer + TX818 klankmodules (6 st..)

'cascade' is het extenden van polyphony middels een extra overeenkomstige engine?

nooit van gehoord.... kan het ook niet op google vinden.

[ame="http://www.google.nl/search?client=opera&rls=en&q=cascade&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest"]cascade - Google zoeken

Je kan dus meerdere identieke units aan elkaar koppelen, dan kan je polyfoon met polyfone matrixen spelen!! Dus 6 x 12 voices.., de ene unit geeft midi signaal door aan de andere en als de 1ste midi signaal krijgt dan denkt ie "heb ik al" en stuurt het signaal door naar de volgende.

Cascading waterfall is een langzaam in stappen aflopende waterval...

Cascade mode is het koppelen van synthesizer modules in een aflopende volgorde.

of zo iets..

Nee is helemaal niet door mij bedacht, neem bijv de Matrix 1000:

The Oberheim Matrix 1000 analogue synth module recently enjoyed a ... If you need more polyphony, multiple Matrix 1000s can be connected in cascade mode. ...
ach so, het is een Oberheim term dus...
Je kan dus meerdere identieke units aan elkaar koppelen, dan kan je polyfoon met polyfone matrixen spelen!! Dus 6 x 12 voices.., de ene unit geeft midi signaal door aan de andere en als de 1ste midi signaal krijgt dan denkt ie "heb ik al" en stuurt het signaal door naar de volgende.
ja pcies, een soort van primitieve dynamische stem toekenning... ik vraag me alleen af in hoeverre je dit principe kan blijven herhalen voordat er aanzienlijke vertragingen optreden... lijkt me niet meer dan een handjevol...
Iniedergeval ben ik tevreden met mn tx7 'tjes :)
hoe komt dat pcies?

Laatst gewijzigd:

Cascading waterfall is een langzaam in stappen aflopende waterval...

Cascade mode is het koppelen van synthesizer modules in een aflopende volgorde.

of zo iets..

ah, oke nu snap ik het, maar waarom zou je meer dan 16 stemmen polyfonisch willen?

In cascade zetten van de TF1 modules in TX816 om de polyfonie te verhogen kan niet. De TF1's gedragen zich als onafhankelijke synthesizers, dus 8 maal 16 stemmig polyfoon, en dat voor die tijd! Uitgang is XLR en ruist absoluut minder dan de standaard DX7 of TX7. Blijft een toffe bak.

In cascade zetten van de TF1 modules in TX816 om de polyfonie te verhogen kan niet. De TF1's gedragen zich als onafhankelijke synthesizers, dus 8 maal 16 stemmig polyfoon, en dat voor die tijd! Uitgang is XLR en ruist absoluut minder dan de standaard DX7 of TX7. Blijft een toffe bak.

Kijk goede info..

Zeker weten een gave doos.
Overigens kon je 'm ook in een soort van layer mode zetten, zeg maar ala een Roland performance, waarbij je dus alle modules tegelijk bespeelt. Dan kan je iedere TF1 dus inzetten voor een deel van de totaalpatch. Dat gaat natuurlijk aanmerkelijk verder dan 8x dezelfde patch met een beetje detune!
Zover ik me herinner waren er zelfs speciale patchbanks van Yamaha die hier gebruik van maakten.

Wat wel onhandig is aan de TX816 is dat iedere TF1 een eigen XLR heeft en dat er geen sum output op de TX zelf zit. Je hebt dus altijd een apart mengpaneeldtje nodig om de bak zinvol in te kunnen zetten.

Je had de TX 216 en TX816.
In het eerste geval zaten er twee TF-1 tone generator modules en in het tweede geval waren het er 8.
Als je de 216 had, ken je er een aantal modules in bouwen.
Dus als je er 6 hebt, lijkt het me een TX616,:eureka: (ben blond)

[Het gaat dus over die dure TX816

TX616 bestaat niet![/QUOTE]

Je had de TX 216 en TX816.
In het eerste geval zaten er twee TF-1 tone generator modules en in het tweede geval waren het er 8.
Als je de 216 had, ken je er een aantal modules in bouwen.
Dus als je er 6 hebt, lijkt het me een TX616,:eureka: (ben blond)

[Het gaat dus over die dure TX816

TX616 bestaat niet!
[/QUOTE]

mischien heb je gelijk.

En voor het programmeren had je nodig een..................DX-7:D

Back