[House en Dance] 2 nieuwe tracks

V-synth

Stamgast
Hey allen

heb 2 nummertjes die ik graag wil delen met jullie en bespreken over wat beter kan en tips
Ik heb onderandere een remixje gemaakt van Ozark henry - Out of this world ikzelf vindt m wel gaaf maar er mist nog wat dingen maar weet niet wat.

ik zou zeggen comment erop los :)

V-synth - Out of this world Ozark henry remix

V-synth - Vengeance

ok, 1ste track, drumloop is niet strak, hij "trekt" iedere keer als die rond gaat. je zit qua tempo er waarschijnlijk net 1/10 bpm of zo naast, dit leidt af. dus haak ik af
2e track, de basis is de vengeance drumloop, heb je zelf weinig aan gedaan. het basje erdoorheen is mij te keyboardachtig
de zelf bovenopgeplaatste hihats zitten niet lekker in de mix. de saw lead verder niet meer naar geluisterd

e.e.a. kan je wel oplossen met meer EQ'ing en compressie, maar het klinkt nu allemaal erg "keyboard / arranger" achtig. tracks komen pas tot leven als je meer tijd in de mix stopt.

niks tegen op mensen die op welk geslacht dan ook vallen
maar dit is homomuziek.

Grappig genoeg maak ik muziek dit genre "bewust" en heb nooit zulke opmerkingen gekregen :D

@TS: Ik denk dat je wat meer tijd nodig hebt om de tracks verder uit te werken.

ok, 1ste track, drumloop is niet strak, hij "trekt" iedere keer als die rond gaat. je zit qua tempo er waarschijnlijk net 1/10 bpm of zo naast, dit leidt af. dus haak ik af
2e track, de basis is de vengeance drumloop, heb je zelf weinig aan gedaan. het basje erdoorheen is mij te keyboardachtig
de zelf bovenopgeplaatste hihats zitten niet lekker in de mix. de saw lead verder niet meer naar geluisterd

e.e.a. kan je wel oplossen met meer EQ'ing en compressie, maar het klinkt nu allemaal erg "keyboard / arranger" achtig. tracks komen pas tot leven als je meer tijd in de mix stopt.

Volgens de vengeance drumloop is de loop 128 bpm dus ook mijn hele track
Ehm ik ga wat meer proberen om aan de tracks te werken.

ok, maar heb je dan geen oren aan je hoofd? als vengeance zegt dat ie 110bpm is, dan hoor het toch hopelijk wel?!?

ok, maar heb je dan geen oren aan je hoofd? als vengeance zegt dat ie 110bpm is, dan hoor het toch hopelijk wel?!?
Mee eens, maar misschien moet hij nog even de tracks laten liggen en een paar dagen later weer oppakken en uitwerken, trial en error kwestie. :)

vergeet wat de samplenaam zegt, ik vraag, als je de loop zo achter elkaar hoort, hoor je dan niet dat die niet fijn loopt

De drumtrack is 128 bpm

tja een drumtrack van een sample cd zegt niet alles...

Ga eens kijken in bijvoorbeeld een soundforge of recycle! Die sample zal niet netjes beginnen denk ik. Ik heb overigens geen idee waar je je muziek mee maakt... Zet er eens een metronome onder... dan zal je het horen wat er hier bedoeld wordt met heb je geen oren...

buiten de bpm.. de sample in #1 is in een totaal andere toonsoort dan de rest, maar niet een beetje. Oftewel, mocht je het er niet goed in kunnen passen, gooi die vocoder sample weg :)

Helemaal mee eens. Veel valser als dit kan bijna niet.

Paul

Is dit het posten waard? idd verschrikkelijk...en what up met die vocal? 1 woord; tune
Stoor me nog t minst aan die loop die steeds terug klikt...
2de track is al iets beter maar wtf met die vox? kan echt niet or. Wil je dat Vengeance gedoe niet juist maskeren dan?
Je zal och eerst je tracks moeten vergelijken met gereleasde "homomuziek". voor je t met trots presenteert....
Dus om je nou niet helemaal af te seiken hier... beter oprecht dan heb je er wat aan. Want met de geluiden is op zich niets mis.
Probeer is een nummer met gewoon alles in C en afwisseling met G bijvoorbeeld. Hier kun je voor percussie ook spectrum analysers voor gebruiken. Pak vervolgens een vocal in die zelfde tune. Laag, in ook die tune met octaven etc.
Dit is basis. Dan panning dan levels...Succes (en plezier)

Laatst gewijzigd:
Back