Nieuwe 8-bit monosynth uit Denemarken

lo-fi

...Het maakt geluid...
De DROID-3

Misschien niet iets om keihard voor naar de winkel te rennen, maar toch wel grappig om weer zo'n maf dingetje te zien van 'n stel enthousiaste scandinaviërs.

De MP3's klinken zoals je dat van 'n 8-bit synth verwacht. Erg leuk voor electro. Hij kost €270,- maar dan moet je 'm wel in Denemarken gaan halen, want distributie hebben ze nog niet geregeld.

www.droid.dk

Attachments

• droid-3b.jpg
    droid-3b.jpg
    12,7 KB · Bekeken: 93
yeehaw!

yeehaw!

ZooooOoo!
Dat zijn pas echte electro geluiden! Dit soort werk heb ik nog nooit uit een normale synth horen komen. Jammer dat ze zo ver zitten ja anders had ik echt een gekocht..

Of is er toch iemand die mij kan vertellen uit welke machines ik nog meer dit soort herrie kan krijgen? Ik ben namelijk wel opzoek naar zoiets..

Arv

Ken je de SidStation nog niet dan? Pak maar vast je creditcard.

www.sidstation.com

Trouwens, zo ver is Denemarken helemaal nie hoor. Als 'n paar mensen zo'n ding zouden willen kopen kun je d'r 'n leuk weekend tripje van maken.

Niet verkeerd.

Niet verkeerd.

Helaas staat er niets op de site over gebruikte componenten etc. De klank doet onmiskenbaar aan de SID denken. En dan eerder aan de C64 implementatie dan aan de SID Station.

Vooral dat mp3'tje met Synth-basjes.. dat heeft in het begin heel veel weg van de "Jeroen Tel" baslijntjes uit zijn Maniacs of Noise tijdperk.

Heee dat klinkt lekker!

Als er mensen naar Denemarken gaan mogen ze er ook een voor mij meenemen. :)

Toch wat betaalbaarder dan een sidstation...

ik heb een tijdje geleden contact met ze gehad om em te bestellen ... een vriend van mij in denemarken wou wel voor de verzending naar mij toe zorgen ...

ze zouden nog contact opnemen zodra ze er weer een klaar hadden (is allemaal handgemaakt) ...

helaas helaas .... ik heb sindsdien (begin december) niets meer gehoord. misschien dat ik binnenkort weer eens contact met hun moet opnemen

Misschien kun je er meteen meer naar nederland laten komen. In ieder geval eentje voor naast mijn SIDstation... :)

is een goed idee. ik zal eens contact met ze opnemen. ik denk dat er meer mensen interesse hebben

Zoals ik dus!

Vreemd dat ze niet gewoon een paar naar winkels sturen, dat verkoopt toch beter?

Arv

het probleem (voor zover ik dat begreep) is dat ze nog geen research gedaan hebben naar wetten en belastingen met betrekking tot uitvoer van dergelijke aparatuur.

als ik genoeg geld had zou ik gewoon een nederlandse distributie opzetten, maar dat geld heb ik niet. :(

Distributie opzetten..

Distributie opzetten..

Ik heb zoiets geprobeerd voor de "Really Nice Compressor". En hoewel half muziek-zaak runnend Nederland interesse had in dit mooie product, is het uiteindelijk afgeketst omdat men niet geloofde in een product zonder bijbehorende marketing (advertenties etc.).. en ook geen trek hadden om daar zelf een bijdrage aan te leveren.

Leuk dat je me er effe aan herinnerd Johnny..

ehm .. EU: 399E..

sja dat gaat me wat ver..

Origineel geplaatst door Arv
Leuk dat je me er effe aan herinnerd Johnny..

ehm .. EU: 399E..

sja dat gaat me wat ver..

Waar haal je dat bedrag vandaan? Bovenaan lees ik 270 euro. Is UPS tegenwoordig zo duur dan? ;)

Origineel geplaatst door Mike-E
Waar haal je dat bedrag vandaan? Bovenaan lees ik 270 euro. Is UPS tegenwoordig zo duur dan? ;)

Bij Ordering en dan bij EU:

EU customers

Estimated price: €399 / £285
(exclusive of shipping and possible C.O.D. fee)

Online payment will most likely be possible.
Click here to show your interest in DROID-3
You will be contacted when ordering is possible

Zowieso raar want er staat bovenaan We can not yet take orders - please sign up to show us your interest..
en in de FAQ:
---
Can I order now?

If you live in Denmark, yes - go to the ORDER section via the menu. You will be contacted shortly with the exact pricing including shipment, possible C.O.D. etc.
Foreign customers can sign up and will be contacted when ordering is possible.
---

Best leuk ding, maar: duur, en hij is niet te bestellen? Vreemd..
als je zo een leuk ding produceerd wil je die toch graag verkopen??????

Origineel geplaatst door Stefan
ik heb een tijdje geleden contact met ze gehad om em te bestellen ... een vriend van mij in denemarken wou wel voor de verzending naar mij toe zorgen ...

ze zouden nog contact opnemen zodra ze er weer een klaar hadden (is allemaal handgemaakt) ...

helaas helaas .... ik heb sindsdien (begin december) niets meer gehoord. misschien dat ik binnenkort weer eens contact met hun moet opnemen

geen wonder dat die droid zo duur is.....waarom kunnen ze het niet in een fabriek laten produceren?!??!? er zijn toch best mogelijkheden om kleine aantallen te laten produceren?

tis misschien een risico, maar als ik hier zo de reacties leest komt dat best wel goed(als ie daardoor goedkoper zou worden).

als dat apparaat wat goedkoper zou zijn, zou ik er zeker een aanschaffen, kben gek op dit soort apparaten.

kan je niet met een micromodular een heel eind in de buurt komen? die heeft ook een bit-reducer en overdrives en wrappers enzo waardoor je hele smerige lofi digitale stuff eruit kan halen..

maar klinkt wel heel lekker crunchy :P
dan vind ik 400€ nog wel kunnen zeker voor een handmade apparaat!

en ik dnek dat er staat dat mensen uit de eu moeten inschrijven op dit ding omdat ze zelf nog echt nieuw zijn op dit gebied en gewoon nog niet kunnen garanderen dat ze er iedere week 2 kunnen maken en er zeker geen geld is om er een kleine aantal in de fabriek te laten maken!

Back