Nieuwe 8-bit monosynth uit Denemarken

Origineel geplaatst door jes303
klinkt wel leuk, echter nog niet zo punchy als een c64 imho. waar de c64 ook wel erg goed in is en wat ik nog uit geen enkele andere bak heb gehoord zijn de drum / beatbox geluidjes. ik heb 1x een demo van een sidstation bijgewoont maar daar zaten die geluiden ook neit in. volgens mij zijn veel van de c64 drums ook uit meerdere lagen en met allerlei modulaties geprogrammeerd.

bijv. die bastian drums, komen die uit een sidstation of uit een c64??

niet alleen de drums, ook leads, basjes enz.

drums zijn idd wel kick uit de commodore, maar layeren van drums wordt bijna niet toegepast, je heb immers maar 3 stemmen tot je beschikking en daar moet je het mee doen.
hoe komt t dan dat lijkt dat er 10 verschillende drumgeluiden inzitten? dat komt door slim gebruik te maken van wavetables die je in de sid kan programmeren, inprincipe een soort van modulatie

Re: Nieuwe 8-bit monosynth uit Denemarken

Origineel geplaatst door lo-fi
De DROID-3

Misschien niet iets om keihard voor naar de winkel te rennen, maar toch wel grappig om weer zo'n maf dingetje te zien van 'n stel enthousiaste scandinaviërs.

De MP3's klinken zoals je dat van 'n 8-bit synth verwacht. Erg leuk voor electro. Hij kost €270,- maar dan moet je 'm wel in Denemarken gaan halen, want distributie hebben ze nog niet geregeld.

www.droid.dk

Is hij nou monofoon of niet? Ik kan het alleen uit de titels van de tracks halen (3 DROIDS playing...) Drie stemmen zie ik nu (pas) staan...

Origineel geplaatst door jes303
klinkt wel leuk, echter nog niet zo punchy als een c64 imho. waar de c64 ook wel erg goed in is en wat ik nog uit geen enkele andere bak heb gehoord zijn de drum / beatbox geluidjes. ik heb 1x een demo van een sidstation bijgewoont maar daar zaten die geluiden ook neit in. volgens mij zijn veel van de c64 drums ook uit meerdere lagen en met allerlei modulaties geprogrammeerd.

Daar lijkt 't wel op als je een aantal tracks hoort. Heb je de SIDplayer al, en de High Voltage SID Collection?

bijv. die bastian drums, komen die uit een sidstation of uit een c64??

Bastian heeft die drums gejat van de soundtrack van "Rubicon" ;). Ik heb zowel de player als de SID toegevoegd als attachment. Even uitpakken, start player, drag & drop SID op player, en luister ;). Je ziet ook een scrollbalkje - dat wil zeggen dat er in een SID meerdere tracks zitten. Export to wave, en klaar.

Verder heeft Bas behalve een C64 en een SIDstation ook een HardSID - een PCI-kaart met 4 SID chips erop als ik 't me goed herinner. Daar kun je ook een hoop C64-geweld uit halen.

Origineel geplaatst door wesko
Is hij nou monofoon of niet? Ik kan het alleen uit de titels van de tracks halen (3 DROIDS playing...) Drie stemmen zie ik nu (pas) staan...

Hij's monofoon, maar dat mocht wel duidelijk zijn uit de topictitel :). er zijn alleen een hele hoop sluwe truukjes te doen zodat 't lijkt alsof 'ie polyfoon is, net zoals de C64 arpeggio's deed.

Attachments

• bastiandrums.zip
    156,7 KB · Bekeken: 101
Virus in SIDPLAY!

Virus in SIDPLAY!

Laat maar...

Laatst gewijzigd:
Re: Virus in SIDPLAY!

Re: Virus in SIDPLAY!

Origineel geplaatst door wesko
Heb hier SIDPLAY gedownload, zit een virus in!

Ik had het doorgstuurd en kreeg terug:

One or more of the attachments (sidplayw.exe) have not been delivered.
consider renaming the files or putting them into a "zip" file.

The virus detector said this about the message:
Executable DOS/Windows programs are dangerous in email (sidplayw.exe)

Dus allemaal nog meer opletten dan ik deed!

Iets beter lezen? De opmerking dat .exe files via mail gevaarlijk zijn is een terechte opmerking. Dat de executable daadwerkelijk een virus bevat....dat staat nergens, en dat is ook niet het geval als je hem van de officiele site hebt gedownload.

Dus gewoon een zipje van maken :)

Re: Re: Virus in SIDPLAY!

Re: Re: Virus in SIDPLAY!

Origineel geplaatst door LoFiye
Iets beter lezen? De opmerking dat .exe files via mail gevaarlijk zijn is een terechte opmerking. Dat de executable daadwerkelijk een virus bevat....dat staat nergens, en dat is ook niet het geval als je hem van de officiele site hebt gedownload.

Dus gewoon een zipje van maken :)

Ik had wel een virus en had ook die message, ik was te vroeg...

Dankzij een virus bij m'n ouders op de 'puter heb ik de laatste dagen meer gescand dan gewoonlijk, en elke keer kwam er "no virus found" uit. Ik scan met Housecall van Trend Micro > http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp

Verder is Windows gruwelijk dom in dat soort zaken. Als je bij Outlook de beveiliging aanzet kun je gewoon helemaal geen attachments meer openen, ongeacht waar ze van af komen - en .doc en .exe bestanden worden geblokkeerd. Er vindt geen viruscontrole plaats, maar de bestanden worden alleen gecontroleerd op attachment - is dat niet goed, weg er mee.

.scr files (Windows Screensaver) zijn gewoon .exe bestanden die hernoemd zijn naar .scr. (dit omdat die vaak ook doorkomen in de mail als virus) Daar kun je ook veel vuiligheid in verstoppen.

Maar ik zou 't niet durven om de mensen hier bewust met een virus op te zadelen :).

ik wil nou niet ambetant gaan doen he...

en het is leuk dat er gewaarschuwd wordt voor een virus in een bestand, maareuh...

:smeris: het zou leuk zijn hier nog eens iets ontopic te lezen ook :D

vriendelijke groetjes

Cloudy

PS: heb ergens een (shareware) vsti sid plugin gevonden. eens kijken waar ie zit...

hmm, about the droid... hoe moeilijk is het om zoiets zelf te bouwen?
anders moet ik eens aan de lurven trekken van een kammeraad/ingenieur/technologieprheak.

kunnen we samen een soort synth achtig iets bouwen.
zijn reactie was echter dat zoiets onder linux doen (met een soort synthedit die er standaard bij zit)
veeel gemakkelijker is en even goeie kwal van geluiden geeft.
natuurlijk is dat niet zo leuk als aan knopjes foefelen...

hmm... software droid? anyone? :D

Je kunt het zelf bouwen, maar dat valt echt niet mee. Er komen zoveel dingen op je af. Dat is nou precies wat ik op het werk doe, en een platformpje maken, linux erop, drivers en applicatie maken gaat zeker 6 maanden voltijd in zitten. Spreuk: Het valt *altijd* tegen. Laat je niet weerhouden, maar denk wel goed of je het wel af kunt maken. Die Denen hadden een hechte groep jongens met een baasje met zweepje erboven. Anders gaat het niet lukken.

Het was onlangs de "kick-ass-thread"-dag...

en dus vroeg ik me af...

iemand ooit zo'n droid gekocht dan? en hoe beviel het?

ik heb m'n c64 aangezet, en die klinkt toch echter...ik kan 'm toch ook gewoon samplen? en dan heb ik ook vieze sounds...en ben ik geen cent armer.

ik heb m'n c64 aangezet, en die klinkt toch echter...ik kan 'm toch ook gewoon samplen? en dan heb ik ook vieze sounds...en ben ik geen cent armer.

toch handiger als je de melody in real time kan inspelen -en aanpassen.

nu kan je de sound wel samplen, maar wat als ie net niet goed is, kan je terug gaan samplen,... tot ie goed is... dan verander je iets aan je track en moet ie toch weer net iets anders, TERUG samplen, etc etc

:D

Attachments

• bitrman.jpg
    bitrman.jpg
    92,6 KB · Bekeken: 74
Hoe zit het met dit projectje nu de rozzbox van de grond is geraakt?
Is deze nu eigenlijk helemaal obsolete?
Na hanz zijn review gelezen te hebben van de rozzbox zou ik vermoeden van wel...

groetz

wolkie

de droyd ,..nou

de droyd ,..nou

de droyd

volgens mij nog nie besproken ,..mischien ander draadje
de droyd
nee geen rondroyd ...kmoet ze eigenlijk aanklagen voor naam plagiaat
of ze sturen dr eentje op...gnagna

ga maarus luisteren en specs bekijken
is toch wel een raar app bakkie ,..met editor ...nou nou

soort van sid ding klnikt as un atari ,...
http://abildgard.com/droid3/demos.html

:D

Attachments

• droid-3a.jpg
    droid-3a.jpg
    37,4 KB · Bekeken: 74
Back