Chicago twisted

bodo

vibrate on
Ja, alweer een 'hoe-doe-ik-het' draadje, maar ik vraag me al sinds ik deze geweldige 12" kochtte zo'n 14 (!) jaar gelden hoe dat scheurende filter effect (wat erin komt na bijna exact 4 minuten) was gemaakt

De track is een remix van een Basic Channel/Rhythm+Sound nummer op Main Street Records (Max & Ernestus 4 Life!!!)

Iemand een idee? Heb al veel geprobeerd, en ben met een remix bezig waar dit soort geluid goed van pas kan komen.

Alvast bedankt!

Niks speciaals, me dunkt. Ik hoor zelfs geen speciale opzienbare filtering in de gehele track. Kan aan mijn gehoor liggen, maar niks opmerkelijk aan de filtering.

Misschien voer voor de audio puristen? Of bedoel je het geluidje wat is gebruikt vanaf 4min .?

goeie tip bikkel, maar er is toch iets meer aan de hand
die originele waveform kan ik maar niet acherhalen, klinkt erg complex en wavetable-y maar is toch volkomen analoog me dunkt

die 'kraak' krijg ik maar niet uit, verschillende synthvormen gebruikt, (digitale & analoge FM) en bij die laatste kwam ik wat dichter in de buurt, maar daar zaten er weer teveel boventonen in die ik niet weggefilterd kreeg... zucht

komaan, synthexperts, zo moeilijk kan het voor jullie toch niet zijn? (een uitdaging, jeweetwel)

Back