303achtige sequencer

303zalig303

gebruikte oscillator
hallo ik zoek een gratis vst (in Max of pure data of andere) waarmee ik 303 achtige sequences mee kan sequencen : accent kunnen programeren (velocity), slides en dan octave up down.
Heb al van alles gedaan met ableton om dit te simuleren maar bemerk dan dat ik 40 minuten op een gemakkelijk lijntje zit te piekeren om het zo 303sequencer achtig te laten klinken. Wil het echt kunnen programeren als een 303..
Iemand een idee ?

Je kan volgensmij de sequencer van de VST's van D16 gebruiken om midi data te genereren, zo ook hun 303 vst...

Als je in Live werkt kun je bij de i/o van een midi track bij "midi from" kiezen voor het kanaal waar je de vst hebt draaien. Dan is het een kwestie van de midi output van dat kanaal opnemen in een clipje. Ik denk dat dat wel werkt zo... Heb die vsts niet, anders zou ik het even kunnen proberen. Misschien kan iemand die het wel heeft lopen even bevestigen of dit ook zo is..?

Misschien op zoek gaan naar een hardware sequencertje en de midi out van dat apparaat opnemen in ableton?
Ik heb zelf een monomachine en je kunt alle sequences die je bouwt ook naar externe midi apparaten (synths, maar in dit geval ook je DAW) sturen.
Wazige oplossing maar het zou misschien kunnen werken ;)

-C-

Maar zoals ts aangeeft wil hij op een 303 achtige wijze seqeuncen... Over hardware was al eerder een topic, er zijn eigenlijk geen hardware alternatieven die erg goedkoop zijn. Future Retro Orb is dan de meest betaalbare, dan kun je nog beter een x0xb0x kopen, omdat je dat gelijk de 303 engine erbij hebt voor bijna hetzelfde geld.

Qua VST zou het bovenstaande mogelijk moeten zijn denk ik....

Back