hoe quantize met mc303??

yes

Nieuwkomer
hoe kun je quantiseren als je in realtime opneemt met de mc 303???
in de handleiding staat dat je in het opname-pauze scherm op quantize moet drukken, maar ik kan het echt niet vinden, help!!

ik bedoel dat als je iets realtime inspeelt, de 303 het strak op de tel maakt.
dat is misch grid quantize, maar shift +2 lijkt pas te werken als je de patern al af en opgeslagen hebt.volgens de handleiding moet het ook gelijk kunnen (nadat je t ingespeelt hebt de vlgnde loop)
maar ik snap dus nog niet hoe.

lijkt me vreemd dat het standaard niet quantized aangezien drums ook strak op de tel moeten zitten...
het zou ook kunnen dat ie op een erg hoge resolutie staat misschien? 64 ofzo...?

ik heb de MC-303, toen ik hem nog had, weinig tot nooit in stand alone mode gebruikt
altijd via midi en de atari waar je dus meteen mee kon auto quantizen...

maar het lijkt me heel sterk dat die functie erg diep verstopt zit in de MC... meest logische lijkt mij dat je het instelt met SHIFT+2 en de dial en dan selecteerd met die toggle button onder het kopje quantize... echt veel dieper qua menu's zal het niet zitten...

Laatst gewijzigd:
Ik heb uitgevonden hoe het werkt!!
shift+toets 2 in play mode om het in te stellen.
shift+toets 11 in realtime reccord pauze mode om het aan te zetten.
er komt nix in display te staan en er gaat nergens een lampje branden maar het werkt wel.

gewoon play quantise aanzetten (zodat het grid lampje gaat branden) en naar behoeve instellen. als het resultaat bevalt shift2.

je kan ook nog de quantize definitief maken.

Dan vraagt die om een bevestiging.. dit kan je niet meer ongedaan maken.

En in het geval van swing-quantize kan je geloof ik ook het percentage swing opslaan, meen ik mij te herrinneren. Soms mis ik mijn oude mc303 nog wel want hij is mooier gebouwd dan mijn rm1x.
...
BTW misschien leuk om te weten; Quick & Brite gebruiken/gebruikten een tijd lang twee mc303's als sequencer voor live. Ze leken daar voornamelijk oud vintage Roland spul mee aan te sturen. Vond ik altijd een mooie setup!

wat grappig van quick and brite, zat namelijk te denken om nog een paar mc303's te kopen voor live.

Ik vind de mc303 echt een top sequencer, jammer dat die weinig stemmen heeft.

nog cooler is dat iedereen 99% van de producers het een but ding vinden.

ik ben echt helemaal fan, heb nog net geen mc303 tatoo:D

Dit apparaatje is zo intuietief als je er de nodige uren op maakt.:)

grid shuffle of groove. deze hebben variaties, die dan weer een sterkte van 0 to 100% hebben.

Zet je quantise aan dan hoor je gelijk de verandering alleen word de midi data niet verandert. (non destructive)

Je kan ook de quantize definitief maken en worden de noten verschoven met de instellingen van de huidige quantize. (destructive)

quantize definitief maken werkt als je al een sequence hebt gemaakt, dan kan je allerlij grooves testen. ik geloof dat je zelf de parts kan selecteren waarvoor de groove geld..

Back