Defecte Roland D50 D20 D10 S10 S50 Juno 1 of 2 etc

Status
Please reply by conversation.

matrixxx

Ouwe rot
gezocht gezocht gezocht, defecte synthesizer

het gaat om 1 van de volgende synths om mijn D-50 weer werkend te krijgen zo als het hoort.

D-50, D-20 D-10 S-10 S-50 Juno 1 Juno 2 A-50 W-30 jx serie KR33 MKB serie

optisch staat onbelangrijk, belangrijkste onderdelen zijn de toetsenbord rubbers en een pitch bender unit.

defecte juno 2

defecte juno 2

Hoi ik heb een defecte juno 2 met afgebroken toetsen en er komt geen geluid meer uit
op het schermpje heeft wel licht maar geen text ,,,mvg B

Jammer genoeg reageerd borgezia niet meer.

Ik weet zeker dat er iemand hier op het forum een van deze synths defect in bezit heeft of onderdelen.

Pitch bender heb ik eventueel wel, maar omdat je hierboven zowel de S50 als de W30 noemt (die verschillende benders hebben) weet ik niet of dat de juiste is. Ik heb een W30 bender.

Toetsenrubbers heb ik ook nog wel liggen maar die zullen vermoedelijk niet in betere staat zijn.

Pitch bender heb ik eventueel wel, maar omdat je hierboven zowel de S50 als de W30 noemt (die verschillende benders hebben) weet ik niet of dat de juiste is. Ik heb een W30 bender.

Toetsenrubbers heb ik ook nog wel liggen maar die zullen vermoedelijk niet in betere staat zijn.

Ikheb een bender nodig voor de D-50, zelfs als het pookje stuk is kan ik ik met die van mij nog een complete maken. Deze bender kan je ook vervangen door die van de Juno 1/2 of de HS80.

de rubbers van de D50 komen vrijwel allemaal overeen met de boven genoemde synths.

En de rubbers zijn te ver heen om nog te reinigen?

Hoe gaan die D50 klavieren eigenlijk kapot (velocity en aftertouch), door vuil of slijtage van gebruik?

En de rubbers zijn te ver heen om nog te reinigen?

Hoe gaan die D50 klavieren eigenlijk kapot (velocity en aftertouch), door vuil of slijtage van gebruik?

rubbers probeer ik altijd eerst te reinigen en daar gaat bij mij een heel proces overheen, en als je zulks doet dan moet je ook het hele toetsenbord doen. 9 van de 10 keer lukt het me wel maar het kost me wel 4 uur om een compleet toetsenbord te reviseren.

Oorzaak is over het algemeen vuil en meteen er achteraan slijtage. het vuil is wel te verklaren door de gleuven tussen de toetsen in, je moest eens weten hoeveel vuil en stof er tussen door glipt. daarnaast gaat er ook een zooitje vieze lucht doorheen en 1 van de ergste soorten is rook van sigaretten bv. die aanslag en vet blijft ook hangen en gaat overal tussen zitten en dan is het niet vreemd dat er na 20 jaar toetsen haperen. Slijtage is wel het volgende want na 20 jaar op die toetsen drukken wil het op het laats niet meer werken, de aftertouch van de Roland juno, s, w, en D serie is in het begin als de rubber nieuw zijn nog wel te horen maar de meeste van die serie die ik binnen krijg is het vrijwel gedaan er mee, vaak zie ik het wel met het testen van de toetsen. (moet ik wel zeggen dat de aftertouch van deze instrumenten ook niet heel erg veel voorstelt). Als je het goed wil doen is het beste om het hele toetsenbord te reviseren en dan is het meteen verstandig om de rest van je synth ook onder handen te nemen en daarna goed afdekken als je hem niet gebruikt en buiten stoffige of vieze luchtjes houden.

Status
Please reply by conversation.
Back