Vraag over Solina / ARP String Synthesizer

grandaddy

Modulator
Ik ben voor een vriend uit Engeland een nette en fair geprijsde Solina String Synthesizer aan het zoeken.

Weet iemand toevallig of er van deze synth ook verschillende versies bestaan wat betreft het karakteristieke Modulation effect (de chorus voor gewone stervelingen), dat je enkel aan of uit kunt zetten?

In de 'gewone' String Ensembles is er bij de verschillende types sprake van een duidelijk verschillend karakter/ intensiteit van deze Modulation.

De exemplaren die ik gevonden heb staan stuk voor stuk een eind weg, en ik heb geen auto hier dus dat schiet niet op. De eigenaars zelf zijn gewoonlijk enkel bekend met hun eigen exemplaar. En over de telefoon de Modulation beluisteren werkt niet echt goed heb ik gemerkt ;)

S.v.p. geen reacties in de trant van 'ik denk...', maar alleen op feiten gebaseerde info! :P

d'r zijn er 75 ( of 90 of 100 gemaakt).
ik heb er enkelen kunnen vergelijken en 2 in eigen bezit gehad , en nooit enig ( duidelijk ) verschil in kunnen bemerken.

( tis ook wat mierenneukerig ?? van den engelsen, bij deze kleine aantallen. ze zijn nog goedkoop )

d'r zijn er 75 ( of 90 of 100 gemaakt).
ik heb er enkelen kunnen vergelijken en 2 in eigen bezit gehad , en nooit enig ( duidelijk ) verschil in kunnen bemerken.

( tis ook wat mierenneukerig ?? van den engelsen, bij deze kleine aantallen. ze zijn nog goedkoop )

Zo zul je het waarschijnlijk niet meer noemen als je de onderling sterk verschillende Modulations van de gewone types String Ensembles hebt gehoord. Ik heb nooit de synth gehad, maar wel veel verschillende string ensembles gehoord, het verschil is echt groot. En de Solinas leunen tenslotte voor een groot deel op dat, soms zeer goed geimplementeerde, chorus effect.

heb oude en de nieuwste sse gehad 4 in totaal .
ja ze klonken allemaal anders maar kan niet zeggen dat i de wat warmere oudere, beter of slechter vond klinken dan de laatste stereo versie.

bij de sss'en heb ik , dat soort verschil nooit duidelijk bemerkt.

volgens mij is er maar 1 batch gemaakt en zijn ze dus allemaal hetzelfde. Dit is een "ik denk" antwoord, niet "ik weet". Maar ik kan me met 100 exemplaren niet voorstellen dat ze dat in meerdere batches gedaan hebben. :)

volgens mij is er maar 1 batch gemaakt en zijn ze dus allemaal hetzelfde. Dit is een "ik denk" antwoord, niet "ik weet". Maar ik kan me met 100 exemplaren niet voorstellen dat ze dat in meerdere batches gedaan hebben. :)

Bedankt.

We zullen het waarschijnlijk nooit zeker te weten komen maar ik vraag me met vele anderen af of er werkelijk maar 100 exemplaren gebouwd zijn.

Heb een paar jaar geleden een voormalig Eminent technisch medewerker uitgebreid gesproken, en die moest hard lachen toen ik dat aantal noemde. Hij zei iets van 'Ja, op papier misschien...' en wilde er verder niet veel over doorpraten. Maar goed, iedereen kan zich daar wel weer iets bij voorstellen...

Ik sprak vorige week iemand die er 100% zeker van was dat zijn Elka Synthex een van de in totaal 38 ! geproduceerde exemplaren was. (Dat bleek later op de avond volgens iemand anders de oplage met ingebouwde factory midi kit te zijn, dus zo eentje zonder zo'n aangeplakt midi boxje achterop.

Heb een paar jaar geleden een voormalig Eminent technisch medewerker uitgebreid gesproken, en die moest hard lachen toen ik dat aantal noemde. Hij zei iets van 'Ja, op papier misschien...' en wilde er verder niet veel over doorpraten. Maar goed, iedereen kan zich daar wel weer iets bij voorstellen...

ik heb dat verhaal al eerder gelezen.
is het niet een broodje aap ?
ik bedoel, ze vallen echt niet bij de bosjes uit de bomen, en dan hebben we het ook nog eens over nederland zelf, waar ze uit vandaan komen.

maar ja zoals met alle broodjes aap : als je ze maar vaak zat herhaald worden ze nog ( bijna ) waar ook.
drukt de prijzen .

maar los daarvan: kopen voor het te laat is, als je ziet waar die steiner parkers inmiddels voor wegggaan, en wij maar suffen over "grappenmakers"

Je hebt het over huib de bruijn?

Van het SSE in al zijn vormen zijn er veel gemaakt. Dan heb je ook nog het eminent orgel met ingebouwde explorer, dat zie je zelden. En de SSS zie je bijna nooit, en dat in het land van herkomst.

Maar goed, met alleen die gegevens kan ik ook geen schatting van het correcte aantal exemplaren maken.

nee ik had het niet over huib de bruijn , maar over mensen die echt minder ervanaf weten en mogelijk andere belangen lijken te hebben
en tav "inschatting" : kijk er zijn signalen genoeg en ook meningen van mensen die zichzelf en anderen die vraag eerder gesteld hebben en zelfs topics en post hieraan gewijd op dit forum. als er dan nog allerlei wilde twijfels bestaan of er misschien toch niet honderden/ duizenden sss'en gemaakt zijn is het misschien ook eens een idee te onderzoeken of de wens niet de vader van de gedachte is.
en in dit licht: wat is "een faire prijs ", als er honderden sss'en zijn gemaakt, en wat als er maar 75 van gemaakt zijn ? da's toch een verschil denk ik, zeker als je er eentje wenst te kopen...
naast dit alles :grandaddy, natuurlijk succes gewenst met je zoektocht voor de engelse vriend !

Laatst gewijzigd:
there you go: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=135471&highlight=solina

;)

attachment.php

Staat er ook (weer) een te koop op MP
http://link.marktplaats.nl/416137614
Heeft een tijdje geleden ook tijden te koop gestaan, ergens in de zomer... heb nog een mailtje met een richtprijs maar kostte mij iets te veel.. kennelijk nog steeds niet verkocht.

Nog ff de inhoud van het mailtje met de richtprijs hieronder... dateert uit juli dit jaar

ik weet dat deze synthesizer op ebay rond de 1200 euro doen en dan zijn nog niet in de staat zoals deze, deze mist geen 1 knoopje de kast is in perfecte staat.
Ik heb hem nog niet op ebay gezet omdat ik deze Hollandse synthesizer eigenlijk wel het liefst in Nederland hou, al hoewel ik al een bod heb gehad uit Finland via Marktplaats.
Grtz Mariella

Laatst gewijzigd:
Ik denk dat ik de vraag al eens gesteld heb, maar is de SSS meer dan SSE + Arp Explorer? Ik meen me te herinneren dat je de explorer ook doorheen het ensemble effect kon jagen ofzo.

nee , omgekeerd, de string kan door de explorer, en samen met de voice van de arp klinken , of gesplit etc
de combinatie string/brass met de arp filter is een gelukkige , klinkt goed samen.
heb het ook wel eens geprobeerd met een sse + sys100, was ook oke , echter arp is in dit geval een nog lekkerdere combinatie tmho

Back