Pop nummer ?

Dirk

Nieuwkomer
Kerels (en dames ?)

Op onderstaande link een (prematuur) nummertje dat ik (zonder enige samples) in elkaar heb gebokst.
Alle klanken komen uit een SW1000XG kaart.
De structuur van het nummer is nog niet rond (de tekst dus ook niet); maar graag eens jullie reactie.
De stem is zelf ingezongen; mastering gebeurde met T-racks.

http://users.pandora.be/dirk.dewolf2/new24.mp3

De T-Racks heeft de hele dynamiek uit de mix verdrongen tot een akelige radio538-sound, waar je naar mijn mening niet op zit te wachten tijdens een productie proces. Alles verdwijnt, er komt een vieze worst van geluid uit mijn speakers......hmm??

Wat mij met name irriteerde was die "gitaar"; Die staat én te hard, maar speelt ook nog eens een vervelend deuntje (precies met de zanglijn mee) Niet doen dus, of in ieder geval veel subtieler aanpakken.

Over de tekst en zangkwaliteiten zeg ik niks; tis immers een demootje! Wel heel leuk dat je dit allemaal zelf doet hoor

Oxy

sorry dat ik het zeggen moet maar je afmixing klinkt echt zwaar kut ik zou daar zeker veel meer aandacht
aan besteden.

je nummer zou er zeker op vooruitgaan door een juiste afmixing.

succes!

de gitaar vind ik idd ook een beetje vervelend. maar zo erg is de mix nou ook weer niet maar zelf zou ik ook voor andere instellingen gekozen hebben en dan met name de compressor instellingen. dat de dynamiek er uit is is niet zon punt maar bepaalde klnken worden wel wegedrukt. ook de eerst bassdrum komt heel hard in daar aan kun je al een beetje zien dat je atack/release instllingen niet helemaal oprimaal zijn
speel ook een beetje met panning zeker die gitaar wat dubbelen zachter zetten en pannen.

ja ik hoor hetnummer de tweede keer echt iets aan de gitaar die is te vervelend, laat de vocalen de boven toon voeren die zijn veel interresanter.

trouwens ik vindt het wel knap dat je het met alleen die kaart gemaakt hebt

Dat die mastering niet helemaal lekker gelukt is is jammer. Maar denk dat het allerbelangrijkste de mix zelf is. Daar schort qua balans en EQ van diverse instrumenten nog heel wat. Denk dat je daar eerst op moet concentreren en dan zie je wel verder.

Mzzl

ik vind dit wel een leuk nummer. Inderdaad, mss een beetje meer afwerking,
maar als die der komt is dit wel een leuke radioplaat. Om naar te luisteren als je
moet strijken :D

greetzzz
djoene

Bedankt voor jullie reacties;

hebben jullie enkele interessante tips (of sites) m.b.t. EQ en mastering; iets concreet.
Gaan jullie ervan uit dat bepaalde instrumenten binnen een frequentie band moeten liggen, zodat in het geheel elk instrument zijn plaats krijgt ?
Checken jullie de EQ van elk instrument met een frequentie analyser ?

Ik vind de opmerking van die worst eigenlijk wel wat hebben. Lekker plastisch en eigenlijk wel juist !

PS inderdaad ik strijk m'n hemden zelf....... vandaar de inspiratie

Origineel geplaatst door Dirk

Checken jullie de EQ van elk instrument met een frequentie analyser ?

neen
meestal check ik ze met mn oren....

probeer gewoon de essentiele frequenties van elk instrument een plaats te geven in de mix, & zie dat de minder belangrijke frq elkaar niet te veel overlappen.

gebruik verder ff de zoekfunctie... SF staat VOL met tips om te EQen

gr jzz

Back