NI Maschine 1.6 (public beta)

MokuM

Jwz
De public beta is begonnen voor 1.6

NI schreef:
New in Version 1.6:

Changes:
- VST and AU Plug-in Support
- 4 module slots per Sound, Group and on Master level
- Drag-and-Drop from Operating System
- Pattern names
- rearranging Scenes via drag & drop
- Enhanced Scene Duplicate Function
- Pad link
- Improved drag & drop sample mapping
- Snap Events to Grid
- Sound Swing Settings
- Extended channel I/O to 4 stereo IN, 16 stereo OUT
- Sample renaming in editor area
- 64-bit VST plug-in for MAC OS X enabled
- 64-bit MAC driver version 2.4.18
- REX file import supported also in MAC OS 64-bit now
- New Controller Editor 1.3.2.583 included

Nou, ik heb er een avondje mee lopen vogelen en het werkt goed tot nu toe.

De VST(i)/AU implementatie is erg tof moet ik zeggen, ook qua automation, (zo goed als) alle parameters worden automatisch gemapped over x pages en als je t niet goed vind kan je t zelf instellen met Learn.

Pad Link vind ik ook wel een cool dingetje, een aantal pads linken aan 1 master pad die allen tegelijk getriggered worden bij het indrukken van de master pad...

Swing per sound, ook leuk...

al met al vind ik dat er best veel nieuwe dingen inzitten voor een x.1 update

ik heb ook een maschine maar ik heb wat hulp nodig
kan ik hem ook standalone draaien ik bedoel met het opnemen van een sample van plaat moet ik ook mn daw (protools) in opnamemodus zetten wil ik geluid horen dit moet toch buiten protools om kunnen met selectern van in outs of niet?

gr mario

als ik een pattern in midi drag naar logic neemt ie de automation niet mee
hebben meer mensen daar last van of zie ik iets over t hoofd?

heb alle in/ outs geprbeerd maar moet toch protools open laten staan in recordmode wil ik geluid horen als ik een sample opneem in maschine (ik heb een mbox) snap nie ik moet trouwens weer bij nul beginnen na 5 jaar

als ik een pattern in midi drag naar logic neemt ie de automation niet mee
hebben meer mensen daar last van of zie ik iets over t hoofd?

Ik heb t in Cubase geprobeerd en (zoals ik al dacht) kan ik helemaal niets draggen naar de Cubase sequencer, die is heel picky met Drag n Drop en vaak werkt t dus ook gewoon niet

maar ik las op NI dat 1.6.0.6767 (Beta 4) de Release Candidate is en die heeft dus ook geen verloopdatum. 1.6 zal binnenkort wel gereleased gaan worden denk ik.

Nu officiëel uit:

v1.6.2

NI schreef:
Dear MASCHINE user,

The latest major update to MASCHINE is now available from the Update Manager or your Service Center. This new 1.6 version contains many new features and improvements, including the addition of VST and Audio Units support, swing-per-sound, and pad-link. Plus, you also get a free copy of KOMPLETE ELEMENTS (see more info below)!

What's new in 1.6:
VST and Audio Units support from within MASCHINE - use instrument or effect plug-ins from NI or 3rd parties!
Plug-in parameters are auto-mapped to the knobs on the controller
Pad-link: trigger multiple sounds by just hitting one pad (incl. master/slave functionality)
Swing per sound: swing now also available for individual sounds
Enhanced drag and drop of internal audio, as well as from the operating system
Redesigned Module slots allowing extended effect chains
Mapping improvement when dragging multiple samples
Renaming objects: clips, scenes and samples can now be renamed inside MASCHINE
Enhanced drag and drop of audio inside MASCHINE
Extended audio channels: Now 16 stereo outputs
Duplication improvements: copy sound and its pattern events
Full 64-bit compatibility (incl. VST Mac) and 64 bit REX import
Free KOMPLETE ELEMENTS: Over 1,000 instruments & effect sounds with 3 GB samples - please see below for more info on how to get it.

twee minder leuke problemen met Maschine

twee minder leuke problemen met Maschine

Hoi,
Kheb hiero vers een NI aangeschaft. De maschine 1.6. Niet als vst maar het apparaat zelf via USB aangesloten. Geweldig ding als ie het nou maar deed want....ik kom de volgende twee vreemde issues tegen.
1) De "asio time overload" is aan de orde en dat terwijl de preferences, latency en sample rate al compleet bekeken/uitgeprobeerd zijn. Enne ja...irritante kraakgeluidjes en tikken tot resultaat.
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Ik heb een externe geluidskaart EMU 0404 en de daarbij behorende driver is up to date. HELLUP!
2) Ook in dit geval kan ik niet drag and drop toepassen wanneer ik vanuit de Maschine iets aan een Cubase Studio 4 - track wil toevoegen. Met andere woorden...ik krijg het kreng niet geïntegreerd met Cubase en ook hier.....Hellup!

Back