2 kanaals buizen pre voor subtiele vervorming

flyweight

SinOsc.kr([1, 3]).exprange(100, 2e3)
Hallo ik ben op zoek naar een 2 kanaals buizen pre(geen hybride),

Voor synths, drums, voice ed doorheen te halen voor subtiele vervorming.

De tube emulatie software vind ik niet overtuigend.

Het budget is tot 140 euro

ik heb de electro harmonix lpb2ube en de Blue Tube II Rack gevonden.

Hebben jullie nog andere suggesties??

Zoals gezegd verder sparen. In mijn ervaring zijn alle tube pre's in de budget klasse eigenlijk helemaal niets. Cheapo buizen die eigenlijk helemaal niets doen (placebo effect). Ik zou zeggen begin voor dat soort dingen pas na te denken wanneer je budget hebt voor bijv Universal audio, TLa (geen ivory serie) en zo meer. Je wil natuurlijk ook de kleuring kunnen regelen, dat kan op die budget dingen ook vaak niet.Ik denk dat je een UA solo 610 nu wel voor zo'n 500 kan oppikken. Is dan wel mono.

bedankt voor de tip. die UA solo 610 ziet er leuk uit, alleen bevat dit ding discrete onderdelen en heeft meer een high end geluid.

Das nou precies wat ik niet zoek.

Ik geloof dat de UA solo 610 ook 12ax7 buizen bevat, dezelfde zitten ook in de EHX lpb2ube.

Ken jij de lpb2ube ??

http://www.soundonsound.com/sos/aug03/articles/electrolpb.htm

Een mix processor op buizen is echt een toekomst investering.

Het zit hem ook in de cirquits die de buizen sturen natuurlijk. Ik heb de 610 zelf ook en gebruik hem om te tracken. Je zegt niet een high end geluid maar het is zo dat je de buizen kleuring kan instellen. Wellicht iets te braaf. Ik heb ook een TLa Ebony A1. Dat is een dual mono Mic pre DI met buizen die ook in te stellen zijn. Die kan een stuk smeriger klinken dan de UA. Ik gebruik bijv de TLa om bassen, kicks, percussie te tracken en de Solo weer voor vocalen, blazers...
Het nadeel van de budget buizen pre's is dat ze de boel nogal gaan dichtsmeren en ongedefinieerd maken. Dat heb je met de betere dus niet.

JA ja ik snap hem,

Die pre van ehx kan wel subtiel kleuren maar alleen 1 kleuring.. er zitten ook geen matched paar buizen in.

die TLa Ebony A1 ziet er goed uit. ik dacht dat zulk soort apparatuur pas bij 2200 euro te koop was..

500 euro voor zo´n TLa Ebony A1 is een goede deal.. mm ik ga eens luisteren bij rockpalace hoe die klinkt.

Alleen denk ik dat de TLa Ebony A1 een hybride is. want je kan namelijk de tube stage in en uitschakelen dat vind dan wel weer minder.

Bedankt voor de tip

De Tla is idd hybride. Maar is ook wel fijn. Ik wil bijv niet op alles een tube stage. De DI van de TLa is heel prettig op bassen en gitaren. Ik gebruik hem overigens niet als mic pre. Daar kan ik niks over zeggen.

de goedkope buizenapparaatjes hebben hun rommelige, warme klank (doffe klank in dit geval) te danken aan matige componenten (opamps) met een matige voeding (te laag of niet stabiel, RMI, EFI).

de typische 'buizenklank' zit hem niet enkel in de buizen, maar vooral in het hele circuit eromheen. een transformator die zo hard wordt aangestuurd dat hij verzadigd raakt geeft al een karakter aan je geluid.

voor zo'n bedrag zal je niets vinden dat je helemaal tevreden stelt. de beste optie in die prijsklasse is dan zoals eerder aangegeven- misschien wel een reel to reel tapedeck.
hoewel zoiets ook wel heel interessant klinkt: http://www.soundskulptor.com/uk/sts.html

wow die soundscuptur ziet er echt cool uit. ben benieuwd hoe die klinkt.

Dus volgens jullie advies kan ik ik die ehx lb2tube pre beter laten liggen. was ook een beetje mooi om waar te zijn.

MMm ik ga mijn eminent 2 versterker is ombouwen dan heb ik er 4 buizen preamps bij met ecc808 buisjes bij.

is dat er zo 1 uit een hammond??

Ik bedoelde eigenlijk dat ik hem ga laten ombouwen omdat ik met buizen werken iets te gevaarlijk vind.

lekker trackie op je sound cloud. klinkt erg 12ax7 buizerig:)

mmm passief eq, motown.. mmm ver buiten mijn budget:)

er zitten inderdaad 12ax7 buizen in.

of bedoel je dat die tranformer uit iets van pultec komt?...

Ik gebruik hiervoor m'n SPL9530 Tube Vitalizer. heb er 3x EI NOS ingestopt, klinkt WAANZINNIG van schone kleuring to forse harmonischen. en de EI's hebben een heerlijk laag en zeer open hoog. SPL is wel het 10voudige van je budget 1529,00 + 80,00 voor de EI buizen

Die SPL9530 ziet er mooi uit, natuurlijk moet je zoiets eerst kunnen beluisteren.
Een mixprocessor is voor later

Heb net een prijsopgaafva 90 euro gekregen voor het bouwen van 4 direct outs van een dynacord eminent 2.
Dan kan ik die gebruiken en doorlussen hoe ik wil en heeft mijn gitaar er ook nog plezier van.

ik laat die speelgoed buisjes lekker liggen.

Bedankt voor de tips

Ik gebruik hiervoor m'n SPL9530 Tube Vitalizer. heb er 3x EI NOS ingestopt, klinkt WAANZINNIG van schone kleuring to forse harmonischen. en de EI's hebben een heerlijk laag en zeer open hoog. SPL is wel het 10voudige van je budget 1529,00 + 80,00 voor de EI buizen

PArdon?
heb jij 80 piek betaald voor 3 EI buizen?
zonder lullig te willen zijn,
waar win jij je adviezen in voor dit soort dingen?
voor die prijs kan je ook 3 telefunken buizen kopen.
:mega:

Jeetje kijk ik van de week in mijn eminent II versterker blijkt het de versie met transistor preampte zijn... mmm das natuurlijk k*t met peren.

@baars ik had van jouw begrepen dat het tegenwoordig heel moeilijk is om goede buizen te krijgen en dat je minmaal zelf een buizen tester moet hebben om te weten of ze in orde zijn. Vooral omdat de goede buizen er vaak uitgevist worden door fabricanten.

Nu heb ik een nieuw inzicht gekregen door wat ElektroVolt aan geeft, de buizen moeten op rauwe hoogspanning werken en het liefst met een voeding die tot op een bepaalde hoogte verzadigt raakt.
Tjaa die ehx toyboy daar zit natuurlijk een schakelende voeding in (DC DC converter die hoor ik vaak van ver meteen hele hoge piep:)) om van 9-12v 250 of meer te maken. Dat geeft natuurlijk ook weer een bij product.

MIschien is een tapedeck (band of cassette) niet eens zo een slecht iedee.

ik hoop Ooit komt er nog eens een stereo preamp met gain met ECC803, ECC803S E83CC buisjes te kunnen scoren:D

die eminent II is een prima werkpaard hoor.
en vooral eindbuizen zijn allemaal kut.
een buizentester gaat daar niets aan veranderen.
zoals een zeer gewaardeerd buizencollega uit den haag formuleerde, eindbuizen is een soort russies roulette geworden.
preampbuizen zijn redelijk, helaas hoort ei daar niet bij.
en een voeding die tot bepaalde hoogte verzadigt raakt?
klink als iets van een fout hi-fi forum.
schakelende voedingenkunnen in principe prima werken voor buizen, mits goed uitgevoerd.\
en daar zit hen de crux.
veel moderne buizen ontwerpen zijn¨ van horen zeggen¨ , en mag niets kosten.
helaas, het kan zoveel beter.
( koop bijvoorbeeld geen dbx buizendingen, helemaal kut.
het ledje onder de buizen zou boekdelen moeten spreken.
:mega:

Jeetje kijk ik van de week in mijn eminent II versterker blijkt het de versie met transistor preampte zijn... mmm das natuurlijk k*t met peren.

@baars ik had van jouw begrepen dat het tegenwoordig heel moeilijk is om goede buizen te krijgen en dat je minmaal zelf een buizen tester moet hebben om te weten of ze in orde zijn. Vooral omdat de goede buizen er vaak uitgevist worden door fabricanten.

Nu heb ik een nieuw inzicht gekregen door wat ElektroVolt aan geeft, de buizen moeten op rauwe hoogspanning werken en het liefst met een voeding die tot op een bepaalde hoogte verzadigt raakt.
Tjaa die ehx toyboy daar zit natuurlijk een schakelende voeding in (DC DC converter die hoor ik vaak van ver meteen hele hoge piep:)) om van 9-12v 250 of meer te maken. Dat geeft natuurlijk ook weer een bij product.

MIschien is een tapedeck (band of cassette) niet eens zo een slecht iedee.

ik hoop Ooit komt er nog eens een stereo preamp met gain met ECC803, ECC803S E83CC buisjes te kunnen scoren:D

Back