MiniKorg 700 - onbekende connector

conso

Fold it
Vandaag viel me voor het eerst :z een connector achterop de MiniKorg 700 op. De pooltjes die erin moeten zijn plat en niet rond en zijn anders gespatieerd dan bij een Midi connector.

Een maatje van me heeft even zijn 700 en 700S gecheckt, en daar zit deze niet op.

Iemand een idee waarvoor deze bedoeld kan zijn?

(Plaatje is helemaal niet scherp zie ik net.)

Attachments

• MiniKorg 700 - Output.jpg
    MiniKorg 700 - Output.jpg
    30,1 KB · Bekeken: 70
Het lijkt wel zo'n oude audio verbinding....misschien bedoeld om hem op een huiskamerversterker aan te sluiten of zo? Geen idee anders :)

Zit er bij mij ook niet op. Het is een oude DIN connector. Volgens mij past een MIDI kabel met ronde pennetjes erin hoor. Maarrrrrr hoogstwaarschijnlijk heeft het niks met MIDI te maken. Oude versterkers gebruikten deze connectoren ipv tulpjes. Dus waarschijnlijk is het een lijnuitgang. Niks spectaculair dus.

Nog veel plezier met je 700! Het blijven superbakjes met onmogelijk veel karakter. Dit weekend heb ik hem het eerst voor FX gebruikt ipv gewoon lead of bas. :) Ik blijf het wel een uitdaging vinden om hem mooi in de mix te EQ'en omdat hij zo vol is van laag tot hoog, maar dat ligt vooral aan mij en mijn gebrek aan mixkunsten. :)

in die tijd werden bij deze serie dit soort plugjes gebruikt ter aansluiting van : of een pedaal ter sturing van de vcf , of om external in te realiseren. ik denk het eerste.
de 800dv heeft standaard deze aansluiting, bij deze 700s lijkt het er later op gemodificeerd te zijn. de korg pedalen hadden deze din aansluiting ook .
dat de lipjes plat ipv mooi rond zijn maakt volgens mij toch niet uit , een gewone din stekker lijkt er gewoon in te passen .

dit soort pluggen waren ook standaard bij audioapperatuur ( in/uit/ links/ rechts en aarde ( in het midden ) en als laatste zou het midi in kunnen zijn.
ik ga voor de eerste mogelijkheid: pedaalaansluiting ( blijf trouw aan m'n roots )

heb je al gekeken waar die din op aangsloten zit?
misschien is het wel een conector om een 2e korg 700 aan te sluiten zodat je met 2 oscilatoren en filters speelt

Goede info Sunny. Ik wist niet dat Korg deze stekkers gebruikte. Dan volg ik je dat het waarschijnlijk een aansluiting is voor pedaal zonder tussen-n.

Maar ik zou eerst kijken hoe die stekker vanbinnen is aangesloten, en als het voor een pedaal is, dan eerst goed informeren wat voor pedaal het moet zijn! Je wil je mini niet kapotmaken.

Het is inderdaag een DIN, op mijn tape echo zitten er ook wat. En ja, een midi-kabel past er moeiteloos in.

Het is inderdaag een DIN, op mijn tape echo zitten er ook wat. En ja, een midi-kabel past er moeiteloos in.

Nee, een Midi of oude audio DIN kabel past er niet in. Vandaag nog maar eens geprobeerd: no way.

heb je al gekeken waar die din op aangsloten zit?
misschien is het wel een conector om een 2e korg 700 aan te sluiten zodat je met 2 oscilatoren en filters speelt

Ik ga'm van de week eens openschroeven. De binnenkant zal voor mij waarschijnlijk geen Aha-erlebnis in petto hebben, ben een electronica noob; maar ik zal een een paar foto's maken en die hier dan even bij posten.

Zit er bij mij ook niet op. Het is een oude DIN connector. Volgens mij past een MIDI kabel met ronde pennetjes erin hoor................

Nog veel plezier met je 700!

Nee, het is dus geen DIN, die past er niet in, en een Midi kabel ook niet.

Ik heb'm trouwens al jaren, maar hij stond min of meer permanent geinstalleerd. Deze connector was me bij aankoop niet opgevallen, en verder zit er weinig spannends op de achterkant van de Mini's 8) Dus ik staar vooral naar het frontje...

het is in ieder een modificatie; de 700(s) heeft standaard niet zo'n aansluiting. Lijkt idd nogal op de Traveler pedaal (FK-4) aansluitingen die enkele andere Korgjes wel hebben. Op zich is dat niet eens zo'n gekke hypothese... waarschijnlijk redelijk eenvoudig in te passen kwa schema. Al die ouwe Korgs lijken intern nogal op elkaar wat dat betreft.

Back