Korg Minikorg 700 of 700s gezocht

Status
Please reply by conversation.

Isa

Ingeburgerd
Hi iedereen,

Ik ben op zoek naar een Minikorg 700 of 700s.
Dus mocht iemand er 1 hebben staan en willen verkopen, dan hoor ik het graag! :)

Met vriendelijke groet,
Isa

mijn 2 eurocent: een 700 (die je overigens hoogst zelden ziet) is toch echt wel behoorlijk anders dan de 700s. ik zou absoluut voor een 700s gaan als je kunt kiezen.

De 700s is min of meer de 700 + een uitbreidingsprint. Zolang je de functies van de uitbreidingsprint niet gebruikt, is de 700s erg gelijkaardig aan de 700. Ik vind de 700s vooral meer dan de 700, niet zozeer anders. Maar de 700 staat ook op zichzelf heel sterk. Het aantal mogelijkheden is beperkt, maar binnen deze mogelijkheden zijn alle combinaties bruikbare klanken. Gooi daar bovenop dat hij ongelooflijk veel muzikaal karakter heeft (ik noem hem altijd mijn viool) en het is een droomsynth. Veel bruikbaarder dan synths met meer mogelijkheden, maar zonder echt karakter en waarvan vele combis absoluut onbruikbare resultaten geven.

De 700s is min of meer de 700 + een uitbreidingsprint. Zolang je de functies van de uitbreidingsprint niet gebruikt, is de 700s erg gelijkaardig aan de 700. Ik vind de 700s vooral meer dan de 700, niet zozeer anders. Maar de 700 staat ook op zichzelf heel sterk. Het aantal mogelijkheden is beperkt, maar binnen deze mogelijkheden zijn alle combinaties bruikbare klanken. Gooi daar bovenop dat hij ongelooflijk veel muzikaal karakter heeft (ik noem hem altijd mijn viool) en het is een droomsynth. Veel bruikbaarder dan synths met meer mogelijkheden, maar zonder echt karakter en waarvan vele combis absoluut onbruikbare resultaten geven.

Ik vind hem ook heel gaaf..

Persoonlijk vind ik de 700 mooier dan de 700s, maar goed dat is mijn bescheiden mening..8)

En je zou er heel veel tegen kunnen zeggen (de attack en decay tijden zijn niet bijster lang in te stellen, op extend moet je er een harmonische uitfilteren als je geen bloed uit je oren wilt...), maar in de praktijk blijkt toch dat het ding gewoon werkt als muziekinstrument, het klinkt gewoon heel goed.

ja maar de 700 heeft een mooi houten paneel en alle knoppen vanvoor, terwijl de 700s een beetje raar eruit ziet doordat hij zowel vanvoor als vanboven knoppen heeft. En minder hout. :)

Die 700s nodigt uit om meer te gaan freaken en pielen terwijl die 700 gewoon uitblinkt in zijn eenvoud en beperktheid. Meer vanuit die optiek dus..;)

De sound staat in ieder geval als een huis..

Die 700s nodigt uit om meer te gaan freaken en pielen terwijl die 700 gewoon uitblinkt in zijn eenvoud en beperktheid. Meer vanuit die optiek dus..;)

De sound staat in ieder geval als een huis..

Ok ik ben gevoelig voor argumenten maar deze kan ik niet onderschrijven...

Ach allebei mooie instrumenten..

Een aanpassing van mijn originele advertentie:

Ik heb besloten te gaan voor een MiniKorg 700.
Ben dus niet meer op zoek naar een Minikorg 700s.

Mocht iemand er een van de hand willen doen, let me know. :)
(Hij moet in goedwerkende staat zijn, mag cosmetisch wat kuren hebben).

Ben nog steeds op zoek.. :)

Heeft anders iemand misschien een suggestie voor een makkelijker te vinden alternatief (iets in dezelfde richting, qua sound)?

Heeft anders iemand misschien een suggestie voor een makkelijker te vinden alternatief (iets in dezelfde richting, qua sound)?

Hmmm dat wordt moeilijk. Dat vioolachtige timbre haal je echt alleen uit die oude Korgjes.

Iets vergelijkbaar vind je misschien in oude monofoontjes zoals een SH-1000, pro-soloist, moog satellite... maar het gaat toch anders klinken dan een Minikorg hoor. Dus ik zou gewoon verder zoeken naar een Minikorg. Beetje geduld, ze komen heus wel af en toe langs.

Bedankt voor je reactie, maar ik heb er inmiddels een gevonden! :)

Zou deze op :slotje: mogen, alsjeblieft?

Status
Please reply by conversation.
Back