MacBook: 2outs intern + 2out extern = 4 totaal?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Even een simpele vraag:

Ik heb eigenlijk 2 x stereo out nodig op mn Macbook...

1. Als ik een simpel Behringer UCA 202 USB geluidskaartje koop ( 1 x stero out), kan ik dan mn 2 kanalen out van mn Macbook + de 2 kanalen van de Behringer tegelijk gebruiken?

Dus dan heb ik 2 x 2 outs..

Ik vraag dit omdat ik oa Traktor wil draaien..

Breng je Macbook terug naar de winkel als het nog kan en koop voor dat geld een gewone laptop. Het geld dat je overhoudt kan je dan aan een interface besteden met minimaal(!) 4 outs.

Dat is misschien flauw, maar ik bedoel het wel serieus. Op zich is die Behringer een prima interface voor het geld, maar nu niet echt optimaal. Helemaal in combinatie met de interne interface van de MacBook.

Dus serieus; waarom maximaal aan een systeem spenderen, maar bezuinigen op de interface?

@ Kraan. Wat een onwijs flauw antwoord. Daar help je de topicstarter niet bepaald mee...

@ Furious5
Nee, dat kan niet. In je OS of in Traktor kun je maar 1 geluidskaart selecteren. Dus óf je interne of je externe geluidskaart. Je kunt dus kijken naar een geluidskaart met 4x out.

Er zijn zat opties! Hieronder een paar die ik kon vinden.

FireWire (duurder, meer mogelijkheden):
M-Audio Profire 610
FOCUSRITE SAFFIRE PRO 14
ECHO AUDIOFIRE 4
Edirol FA-66

USB (goedkoop):
Focusrite Saffire 6 USB
Hercules DJ Trim
Mixvibes Umix 44
EMU 0204

@ J0sT

Thanx, dat was het antwoord wat ik zocht...

Ik dacht de El Cheopo route te bewandelen..

Ik koop nu maar zo'n NI Audio2DJ kaartje..
Of een DJ Controller met ingebouwde interface...

Ik wil bij deze even benadrukken dat ik die audiointerface ook voor produceren ga gebruiken want ik weet natuurlijk dat dit geen DJ Forum is ;-)

Het kan WEL!

In OSX kan je een aggregate audio device maken. Dan combineer je meerdere geluidskaarten tot 1 kaart, deze nieuwe virtuele kaart kan je dan selecteren in elk muziekprogramma.

Deze kan je maken in de audio/midi setup app die je kan vinden in "Applications -> Utilities"

hmmm.. het kan dus wel?

Als ik dus een extern 2 outputs kaartje koop heb ik dus een stero output voor voorbeluistering en daarnast een stereo master output?

Da's best cool..

De geluidskwaliteit is wel altijd iets minder (maar vast niet hoorbaar); je geluidskaarten zullen nooit precies in sync lopen en het geluid van een van de twee moet dus geresampled worden om het gelijk te laten lopen. Dat kost bovendien processorcapaciteit, maar ik heb geen idee hoeveel (misschien wel bijna niks).

EDIT: Voor de duidelijkheid: na resamplen loopt het geluid dan ook wel weer helemaal gelijk.

Laatst gewijzigd:
Maar als je er ook op gaat produceren zou ik een geluidskaart met 4 outs kopen. Misschien 2e hands om de prijs te drukken. En helemaal als je dj'd moet alles sync lopen. AL moet ik eerlijk zeggen dat ik dit ook wel gedaan heb en nooit een probleem heb ervaren met meerdere geluidskaarten.

Back