Hoe inserts aansluiten op Wing Compact?

renepela

Ouwe rot
Sinds gisteren ben ik de trotse eigenaar van de Behringer Wing compact, omdat mij. oude ddx3216 wel eens vervangen mocht worden.
Het is even omschakelen. Vooral.het aansluiten van insert effecten wil nog niet lukken.

Mijn ddx3216 had op elk kanaal een idedicated nput/output (stero jack) om een insert aan te sluiten. Dat gebruikte ik o.a. om de smallstone phaser op het kanaal van mijn Eminent 310 op aan te sluiten.

De Wing compact lijkt geen insert in/uitgangen te hebben. Hoe sluiten ik daar externe effecten op aan als insert?

Moet ik daar twee inputs voor opofferen en dan op 1 of andere manier de ene ingang configureren als ingang en de andere als uitgangspunt? Hoe doe ik dat? Kan het ook met 1 ingang die ik op een of andere manier met een stereo jack kan aansluiten waarbij ik dus zowel in als out op de faders heb staan?

Elke input / output kan flexibel ingezet worden.
Ze zijn mono, je offert inderdaad een in- en uitgang op en dan gaat de rest digitaal.
Wij doen dit met de X32 ook, die routing is (haast) oneindig flexibel en de Wing is nog weer 'beter' wat dat betreft.
Wel even puzzelen voor alles werkt idd, maar daarna geen omkijken meer naar.

Tot nu toe even getest met de headphone op, maar wil mijn speakers er op aan sluiten. Zijn actieve speakers en honger in het verleden rechtstreeks aan de ddx3216. Hoe doe ik dat op de wing compact? Is er een standaard output voor die speakers of moet ik dan ook ergens een poort toewijzen aan de main bus out en daar dan die speakers in doen? Van de 24 inputs raak ik er zo aardig wat kwijt aan inserts en de speakers. En het gaat helaas nog weken duren voor de midas DN4816-i geleverd wordt, omdat hij overal is uitverkocht helaas.

Als ik zo naar de achterkant kijk moet je idd je monitors op een output aansluiten en in het apparaat zelf de betreffende output als monitor-out configureren o.i.d.

Tot nu toe even getest met de headphone op, maar wil mijn speakers er op aan sluiten. Zijn actieve speakers en honger in het verleden rechtstreeks aan de ddx3216. Hoe doe ik dat op de wing compact? Is er een standaard output voor die speakers of moet ik dan ook ergens een poort toewijzen aan de main bus out en daar dan die speakers in doen? Van de 24 inputs raak ik er zo aardig wat kwijt aan inserts en de speakers. En het gaat helaas nog weken duren voor de midas DN4816-i geleverd wordt, omdat hij overal is uitverkocht helaas.
Heb je voordat je hem kocht even naar de aansluitingen gekeken van de Wing varianten?
Inserts en master out hebben ze geen van allen namelijk.
Ze gaan er van uit dat je een stagebox (of meerdere) hebt hiervoor.
Dat is ook veel makkelijker dan speakers aansluiten via de tafel (in de meeste gevallen) omdat die tafel ver weg van de speakers staat en de stagebox(en) niet.

Wij gebruiken de S32, 16 uit en 32in.
Inserts via de tafel zelf, de rest gaat via de stagebox.

Speakers werken wel prima nu op de wing compact. XLR out 7 en 8 bevatten standaard de main output, dus eigenlijk was dat heel simpel.
Insert effects van buiten de mixer (in dit geval mijn smallstone phaser) lukken nog niet.

Ik ben ook eens wat dieper gaan kijken naar het wing platform.
Als ik het goed begrijp zijn er tot 48 channels beschikbaar tegelijk (stereo of mono) maar je kan wel veel meer sources hebben een paar honderd inputs realiseren kan blijkbaar makkelijk.
Patchbays kunnen dan vervangen worden doos stageboxen toch ?

Als je een insert maakt gebruik je dan 2 channels (send-return) die je niet meer kan gebruiken voor input channel voor synths etc ?

Dat sources en channels opsplitsen is een beetje verwarrend voor mijn oude analoge hersenscellen 8D

Back