ems synthi aks op ebay

novateer

Ingeburgerd
# EMS Synthi AKS

link via www.synthfind.com

De verkoper geeft aan dat hij volledig origineel is: dus niet
Ontbreekt cap joystick ziet er niet orgineel uit en de datacardholder is niet origineel tevens minstens een pin niet origineel. releasknop niet origineel.
Staat al op 8200 dollar met nog 2,5 dagen te gaan. Waar gaat dat heen waar is het eind.
Ik vraag me af of dit echt wel een vroeg jaren 70 exemplaar is gezien de metaalachtige faceplate. De mijne is uit begin 1973 en heeft een mooie wit-cremige faceplate (wie kan hier meer over vertellen)
Is een bom geld maar dan heb je ook wat.
Dat is de laatste synth die ik verkopen zou als het moest.
Zet me op een onbewoond eiland en vraag me maar een synth mee te nemen dan is het waarschijnlijk de EMS

ik weet niet veel, maar wel dat het gebruik van onderdelen door EMS niet zo heel consequent was en dat je uit de kleur van een onderdeel, of het ontbreken ervan, niks kan afleiden over originaliteit of bouwperiode of zo.

ik vermoed dat ze die dingen bouwden zoals mijn kinderen zaten te lego-en. lekker op de grond zitten met een boel kistjes en laadjes met lego om zich heen. en als de rode blokjes op waren, gingen ze met geel verder. lange balkjes op? gebruiken we 2 korte....

ik heb een synthi a mk2 gehad ooit, met aluminium frontplaat en een vcs3 mk2 met witte frontplaat.
recent heb ik nog een vcs3 gezien (putney) met aluminium frontplaat en ook eentje (putney) met witte plaat.

ik denk toch echt dat de aks en vcs3 richting de 9-1000 gaan. € of $
hoera!, zou ik daar op willen zeggen ;)

En dan maar hopen dat ze op dat onbewoond eiland ook stroom hebben...

$8200 is inderdaad veel en daar zal nog wel minstens $2000 bijkomen ook. Ik denk dat ik de zoektocht naar mijn droomsynth (de VCS3 of de AKS) maar zal opgeven aan die prijzen. En of die nieuwe producties er ooit effectief gaan komen? Ik heb Robin al gevraagd of er plannen zijn om ook de AKS-valiesjes opnieuw te bouwen en of ik de lijst met mogelijke modificaties op de VCS3 kon krijgen, maar zijn antwoord hierop duurt nog langer dan verleden keer (enkele maanden). Heeft er iemand een idee of hij per telefoon wel goed te bereiken is?

even gekeken, ziet er toch behoorlijk origineel uit hoor.

6000 euro, dat is dan weer het mooie van de lage dollar, maar deze wil je natuurlijk wel goed verzekerd ontvangen en dan rinkelt meteen de douane-kassa. is nu 8000 euro inclusief verzenden en douane, en het echte bieden moet nog beginnen.

het zou aan te raden zijn voor een europeaan om m zelf op te gaan halen. vliegen is een stuk goedkoper, koffertje kan als handbagage mee. veilig transport en lagere kosten en een trip naar austin !

ems synthi aks

ems synthi aks

zou ik de mijne dan toch maar veropen?
ik heb er ook nog 3 originele geheugenkaarten bij (guitar, keyboard, battle prest patch).
mmmm of toch maar op de zondvloed wachten en op een onbewoond eiland zonder stroom zitten,

zou ik de mijne dan toch maar veropen?
ik heb er ook nog 3 originele geheugenkaarten bij (guitar, keyboard, battle prest patch).
mmmm of toch maar op de zondvloed wachten en op een onbewoond eiland zonder stroom zitten,

kansloze dingen die prestopatches, vond ik dan.

maar zelfs die worden voor top $ aangeboden en verkocht.

als je echt niet kan kiezen, moet je gewoon allebei doen.

Even een serieuze vraag: geraak je door de veiligheidscontrole met een synthi als handbagage? Ik bedoel maar, een koffer vol gekke elektronica...Ik zou voor de zekerheid minstens een folderkopie ofzo van het ding meenemen, om te helpen duidelijk te maken wat het ding is.

Ik heb het een keer gedaan op heathrow, ik voelde de vraag al aankomen wat ik bij me had zeg maar, dus ik zei dat ik wat had dat misschien speciale aandacht verdiende.

Die jongen gelijk helemaal enhausiast, die zei, 'o, cool, it's a mixer ? ' toen zei ik, 'no i'ts a synthesizer', zei die van, 'o nice, then, you are a DJ', en ik zo van 'no i am a musician,'
Hij vond het in ieder geval erg gaaf allemaal, ding door de scanner en klaar. :)

7-ems-synthi.jpg

9-ems-synthi.jpg

10-ems-synthi.jpg

Even een serieuze vraag: geraak je door de veiligheidscontrole met een synthi als handbagage? Ik bedoel maar, een koffer vol gekke elektronica...Ik zou voor de zekerheid minstens een folderkopie ofzo van het ding meenemen, om te helpen duidelijk te maken wat het ding is.

Ik word altijd uit de lijn getrokken, in Dover moet ik altijd aan de kant.

@Demian: ik mag hopen dat die synthi handbagage was? Want ik zou hem niet toevertrouwen aan het bagagepersoneel. Ik heb nog bij vliegtuig bagaga handling gewerkt. Je synthi zal vliegen, maar niet op de manier die jij in gedachten had. :)

haha, daarom die foto dus, omdat het te dwaas is gewoon.. :D

Idd, als handbagage meegegaan. :luv:

Ik heb in 1995, toen is pas uit was, een Oberheim OB-Mx 12 voice, dus volle bak, meegenomen uit de VS in mijn handbagage en in 2007 een ARP 2600 ook uit de VS, beide keren werd er wel goed gekeken maar verder geen problemen gehad.

ok, het is maar dat ik het weet voor als ik er zelf ooit voor kom te staan. Ik denk dat ik toch maar iets qua documentatie meeneem voor de zekerheid. Hoe regel je dat met overmaatse handbagage zoals een 2600?

Ik vraag dit omdat ik nogal eens het vliegtuig neem, dus als ik ooit ergens te velde een leuke synth vind, wil ik wel op voorhand weten of en hoe ik hem thuis krijg. :)

en het zal een afhaler móeten worden; ik zag dat de verkoper een bod van $10.000 !! had verwijderd omdat de bieder non-usa was.

Ik heb in 1995, toen is pas uit was, een Oberheim OB-Mx 12 voice, dus volle bak, meegenomen uit de VS in mijn handbagage en in 2007 een ARP 2600 ook uit de VS, beide keren werd er wel goed gekeken maar verder geen problemen gehad.

1989 w30 in m' rugzak meegenomen uit engeland, via dover. was een hele lange rugzak... niet gekontroleerd.

wie durft iets te zeggen over de afloop later vandaag? (nouja, durven - zo eng is dat ook weer niet.)

ik gok dat ie net onder de $10.000 blijft, ondanks de crisis in de USA.

niet meer dan 8500, en dat is al een behoorlijk bedrag per weerstand/ transistor/ potmetertje/ vierkante centimeter. tis dat er maar 750 van gemaakt zijn en zoveel mensen er 1 willen..

wie durft iets te zeggen over de afloop later vandaag? (nouja, durven - zo eng is dat ook weer niet.)

ik gok dat ie net onder de $10.000 blijft, ondanks de crisis in de USA.

Wedden voor $11.000 dat hij boven de $10.000 gaat? :D

Back