Gezocht: Roland JX-3P

Status
Please reply by conversation.
150 voor een 3P? Welkom in 2011! Dat ding is heden ten dage niet meer ondergewaardeerd, dus 150 zou ik maar vergeten.

Ik heb er al een met de Organix kit erin, dat is onmisbaar. Nu wil ik een tweede om de Kiwi kit erin te zetten, die kost zo'n 155 Euro en dan wordt die JX-3P ineens wel erg prijzig als ik hem niet voor dat soort bedragen kan kopen. Oftewel: mijn prijs IS zo rond de 150 E!

Ik heb er al een met de Organix kit erin, dat is onmisbaar. Nu wil ik een tweede om de Kiwi kit erin te zetten, die kost zo'n 155 Euro en dan wordt die JX-3P ineens wel erg prijzig als ik hem niet voor dat soort bedragen kan kopen. Oftewel: mijn prijs IS zo rond de 150 E!

dan wil ik er ook 5...voor 150eu

echt, vorig jaar zag ik ze nog op marktplaats voor rond de 150, zelfs 125 .. nu weet ik dat ze wel wat hoger gaan tegenwoordig. meer dan 200 zou ik zelf niet geven, zelfde voor een jx8p.

wat is die Kiwi kit trouwens?

ik heb maandag een JX3p opgehaald voor 140 euro in goede staat alleen een beetje vies.

:koffie:

Nogmaals dank Aux! Die heb ik net gekocht voor € 160 in niet echt opperbeste staat, maar heb hem helemaal uit elkaar gehaald om schoon te maken, heb alle toetsen een bad gegeven (yuk wat is nicotine toch ranzig) en hij ziet er nu weer uit als een zonnetje! Kostte wel wat uurtjes, maar nu heb ik een prachtig apparaat waar ik trots op ben.

Die Kiwi Technics kit update het apparaat echt naar een moderne synth. Voor de aftertouch, velocity en modulatiebestemmingen heb ik alle input geleverd, helaas is dat niet zo uitgebreid geworden als ik gewild had - dan was het nl. echt een matrix geworden, maar dat ging niet omdat er niet genoeg geheugenslots meer beschikbaar waren per patch :-( dus is het nu wat meer rigide, maar volgens mij zijn het in ieder geval allemaal muzikaal bruikbare bestemmingen.

Nu nog die kit bestellen en (laten) inbouwen, dan heb ik de klank van de 3P maar met:
• Midi Sysex support for all parameters
• MidiCC support for common parameters
• Midi NRPN support for all parameters
• All 64 patches fully editable with 80 editable parameters
• 2 Poly, 2 Unison, 2 Mono Key modes
• DCO Key Assign Detune available in all key modes (dan klinken de DCOs wat minder strak getuned)
• DCO 1 & 2 have separate Tune controls (+-12 semitones each)
• Aftertouch and dynamics via midi
• Portamento
• Sequencer key can be shifted to any key while playing by using Key Transpose
• Separate LFO and ENV Mod levels for DCO1, DCO2 and Filter and LFO Mod Level for VCA
• VCA control can select from ENV1 or ENV2 or Gate
• Each LFO Mod can select from LFO 1 or 2
• Each ENV Mod can select from ENV 1 or 2
• Each ENV Mod control is a split control with add (normal) and subtract (inverted)
• Greater speed range and 6 waveforms for LFO1 and LFO2.
• LFO2 runs at twice the speed of LFO1 for extra range.
• LFO2 has a second Random mode that can be clocked from the Sequence Clock
• Arpeggiator (Off, Up, Down, Up & Down, Random Modes. 0, 1 or 2 octaves)
• Appegiator and Sequencer will Output Midi Data
• Bend Lever can be directed to Osc, Filter, LFO Rate and VCA Level in any combination
• LFO Button is now treated like mod control and can be directed to any mod destination(s)
• Chord Mode • Pattern Play Mode
• Arp and Sequencer can be clocked from Int/Ext, Midi Clock or LFO2
• Pattern Generator can be clocked from Int/Ext, Midi Clock or LFO2
• Internet Update system for future releases and updates

Verder wordt het notenbereik van de 3P vergroot van slechts 5 octaven naar 7 octaven. Op dit moment worden noten die buiten het keyboardbereik via MIDI binnenkomen gewoon in de laagst of hoogst mogelijke octaaf gespeeld.

Ja, hele vette update! de hele CPU wordt vervangen - dat is dan ook meteen het enige. Je kan de details vinden op die link hierboven, maar in het kort is het:
3P Upgrade Kit Price is NZ$175 + freight (all prices in NZ$).
Chorus Speed Control Kit is NZ$40 + freight (shipping on hold due to parts delay) - If this is purchased as part of the combined deal this will be shipped at no extra charge when ready
Combined 3P Upgrade and Chorus Mod Kit price is NZ$199 + freight
Freight and packaging cost are NZ$12 via NZ Air Mail Post

De complete set met shipping (NZ$ 211 bij elkaar) is ongeveer €120 - totaal de moeite waard in mijn ogen.

Maar let wel: de PG-200 kan je er niet (meer) mee gebruiken, die kan je dus lekker e-bayen voor de belachelijke prijzen die mensen ervoor vragen tegenwoordig :-)
Zo'n kit is in mijn ogen echt verplichte kost, de klank van de 3P is namelijk goed, maar in z'n normale staat is het een veel te statische synth. Als ik hem heb ga ik er ook (weer) een BCR2000 patch voor maken, die zal ik wel posten hier.

Het lijkt me wel vet maar ben tevreden met de organix kit voor nu.
Ik zag dat er wat mods afzonderlijk gedaan kunnen worden.
De chorus ook als ext. Fx gebruiken via een extra te solderen input en wat filter mods (reso/freq)
De hele lijst updates is wel te gek hoor, ik zou er misschien wel een 2e jx3p voor willen kopen op den duur.
Laat me weten als je het allemaal gefixed hebt, zou het graag een keer willen aanschouwen :)

Aha :P maarre ik heb er al twee maanden geleden een gevonden hoor, zoals hierboven ook te lezen valt :D

Intussen heb ik daar de Kiwitechnics kit al ingebouwd, maar de software is nog niet helemaal gebruiksklaar, laten we het daar op houden - sommige combinaties van instellingen zorgen voor... onverwachte resultaten. Het belooft in ieder geval veel goeds!

Bijgevoegd een klein geluidsvoorbeeldje met 1 DCO, in zogeheten "Chord Mode" waarbij het akkoord uit een simpel octaaf bestaat. Hij gaat dan vanzelf over in een soort monophonic mode die met elke toets dat akkoord speelt. ENV 1 moduleert de VCA, terwijl ENV 2 de VCF moduleert - met deze upgrade heb je dus eindelijk een aparte ENV voor de VCF en hoef je dus niet de VCA op "Gate" te zetten als je de ENV wil inzetten voor de VCF. De cutoff frequency moduleer ik tijdens het spelen met de bender.
Verder heb ik LFO 1 voor vibrato gebruikt, terwijl LFO 2 de cutoff frequency langzaam moduleert. Zoals je hoort kan je hem dan een stuk dynamischer inzetten. Dit is gespeeld op het keyboard van de 3P zelf, zonder MIDI.

Attachments

• JX-3P Kiwi Mod 1.0 - Solo with Chord Mode, only DCO 1 - Nice sound!.mp3
    431,2 KB · Bekeken: 55
Status
Please reply by conversation.
Back