Formant fixerupper

veel geld, veel werk. Maar als dat ooit af is samen met mijn systeem...Dan heb je toch wel een "Wendy Carlos, Hans Zimmer, Klaus Schulze, eat this" momentje. :)

Ik zal de man een realistisch bod doen voor mijn gevoel (werkend en te restaureren is tenslotte een wereld van verschil...), en dan merk ik het wel. Er zal hoe dan ook vééééél tijd in kruipen, dus mijn eigen uurtjes aanrekenen moet ik al helemaal niet gaan doen bij zo'n project.

Als er dan ook nog eens niemand onder mijn duiven schiet, dan zal ik alvast mijn Mr Formant shirt laten drukken. :)

Idd lekker veel modules maar 30 jaar stilgestaan dan moet je geen afgetuned synth verwachten.

modules na lopen die bv afwijkende ..potiies gedrag hebben ,...isnie soon probleem lijktme

aster egt gesoldeerd is en modules totaal niet werklen ,..wordt t kxt!

Zal ik maar? Of valt dit onder zelfdestructief gedrag...

wiljeje deposito terug hehe
mooi systeem gewoon 1220bieden en graag willen langskomen 1400 = reel lijkt me dikke 100 voor module p/stuk

Dan wordt het in dit geval kxt R-ond. Ik weet onderhand wat je kan verwachten van Formant pre-restauratie. Je hebt er je werk aan! Het is lang wachten op het plezier. Deze aanbieding bevat een bult werk die je echt niet mag onderschatten.

formant

formant

is inderdaad een groot systeem.
De VCO's en de filters klinken erg (heel erg goed) en zijn zeker de moeite waard. Je zou ze in een ander systeem moeten integreren.
Vergis je niet met deze spullen er zit heel veel prutswerk tussen en dan ben je wel even zoet met alles opnieuw op te bouwen. Als je er weken en maanden en wie weet nog langer voor overhebt om alles op nieuw op te bouwen dan zeg ik doen maar niet voor 2000 euro. Vorig jaar is een zeeeeeeer gave configuratie in duidsland via e-bay vekocht. Deze set was professioneel door een bedrijf in elkaar gezet en hij had een 30 x 30 patchpannel ingebouwd zoals de ems synthi dat in een 16 x 16 configuratie heeft. dus niks kabeltje (kon wel maar hoeft niet) maar lekker tandestokers in een patchmatrix prikken dat is pas gaaf werken daarbij nog een joy-stick.
Veel succes met het opknappen.

is inderdaad een groot systeem.

Ja, maar niet overschatten; het systeem is niet echt evenwichtig. Maar 2 VCA's waarvan er maar 1 compleet is, maar 1 VCF. Als je dit als je enige systeem koopt, heb je een overkill aan sommige modules en blijf je op je honger zitten bij andere modules. In mijn geval geen probleem, ik heb al tig van ieder type. :) En aangezien de mijne polyfoon is, bestaat er niet zoiets als overkill. Maar qua restauratiewerk gaat dat inderdaad sowieso zeer in de uren en kosten lopen.

Die van Ebay met patchpanel leek inderdaad netjes in elkaar te zitten. Nu heb ik nog nooit een probleem gemaakt van patchkabels, dus dat paneel had wat mij betreft niet veel meer betekenis dan "het lijkt op een arp of synthi". Dit systeem daarentegen is over wat appelsienkisten verspreid, dus zou opnieuw behuisd moeten worden. Ergo weerom kosten. Bezint eer ge begint dus. Tenzij je zoals ik volslagen gek bent, dan ga je er gewoon voor zonder na te denken. :)

@marcuuu: veel mensen zijn overdag niet online, dus laten we even afwachten. ;)

@ N2000 dat ding is echt wel iets voor jouw. Dan ben je weer jaren zoet met op knappen :D

De prijs incl die extra's is best wel hoog. Je weet niet wat er nog meer bij zit. Boven die module kast staat nog zooi en er naast.

Dat gitaar ding is ook erg apart. Geen idee wat het is.

Ff mailen en telefoon nummer vragen. ;)

rustig maar. :) Dat gitaarding moet ik niet hebben. Dat effectenpedaal ook niet. In de bijkomende kasten zit voornamelijk het spul dat in de omschrijving ook al staat. Weerom dus niet het systeem overschatten qua grootte. Het is zeker een groot systeem, maar niet "Hans Zimmer groot". Er zit ook geen klavier bij.

Ik heb hem gisteren gemaild. Daarin heb ik zijn telefoonnr niet gevraagd, maar ik ga hem nu ook niet gaan kapotspammen. We zien wel welke reactie er komt op mijn mailtje. Gezien de samenstelling, staat van de synth en de richtprijs is dit geen "once in a lifetime opportunity" dus er is geen reden tot chaos. :) Als hij helemaal gereviseerd is en afgebouwd tot een evenwichtig systeem (klink ik nu als de Cesar Millan van de Formant? :)), ja dàn heb je wat.

Laatst gewijzigd:
Ja, maar niet overschatten; het systeem is niet echt evenwichtig. Maar 2 VCA's waarvan er maar 1 compleet is, maar 1 VCF. Als je dit als je enige systeem koopt, heb je een overkill aan sommige modules en blijf je op je honger zitten bij andere modules. In mijn geval geen probleem, ik heb al tig van ieder type. :) En aangezien de mijne polyfoon is, bestaat er niet zoiets als overkill. Maar qua restauratiewerk gaat dat inderdaad sowieso zeer in de uren en kosten lopen.

Die van Ebay met patchpanel leek inderdaad netjes in elkaar te zitten. Nu heb ik nog nooit een probleem gemaakt van patchkabels, dus dat paneel had wat mij betreft niet veel meer betekenis dan "het lijkt op een arp of synthi". Dit systeem daarentegen is over wat appelsienkisten verspreid, dus zou opnieuw behuisd moeten worden. Ergo weerom kosten. Bezint eer ge begint dus. Tenzij je zoals ik volslagen gek bent, dan ga je er gewoon voor zonder na te denken. :)

@marcuuu: veel mensen zijn overdag niet online, dus laten we even afwachten. ;)

Ik probeerde aan te geven dat de vco's en 2 filters (normale en 24 db filter) interessant zijn het overige spul zou ik van een ander merk kiezen. Dat geld ook voor het toetsenboard. Doepfer maakt een zeer grote hoeveelheid kwalitatief goede modules voor relatief weinig geld bijvoorbeeld (ja natuurlijk zijn er beter maar die kosten vaak ook een vermogen. en als het dan kapot zou gaan vervang je het gewoon.

Even nog over die op ebay:
dat patchpannel is wel van bijzonder grootte meerwaarde.
ik speek uit eigen ervaring (ems synthi aks) en wel om de volgende rede.
1) geen kabelspagettie
2) niet zoeken naar de geschikte kabels
3) direct, duidelijke en overzichtelijk wat met wat is verbonden zonder kabels na te moeten gaan.
4) werkt vele malen sneller voor opbouw en afbouw van een nieuwe patch.
5) je komt bij alle knoppen omdat er geen kabels in de weg hangen.

Back