Formant fixerupper

Tja, ieder zijn voorkeur. Mits ruim opgezette frontjes en voldoende voorraad patchkabels, werk ik liever met kabels, ik vind het een natuurlijker manier van het opbouwen van een patch. Maar ik kan ook in je argumenten voor een patchpanel komen.

Wat een Formant systeem betreft: ik vind alle Formant modules op zich interessant, maar ik zou uitbreiden met enkele VCA's en ADSR's van een ander merk om te winnen op het percussieve gebied.

In ieder geval, ik zie wel waar het uitkomt. Zoals gezegd: het is geen once in a lifetime opportunity (in tegendeel, je moet hier heel goed opletten geen kat in de zak te kopen!) en voor mij ook geen noodzaak. Dus gewoon rustig aan zien hoe het loopt.

jij hoort ook helemaal niet onder mijn duiven te schieten. Af! :D

Ik heb korte reactie gehad, dat hij nu even geen tijd had. Daarom zal jij ook geen reactie gehad hebben. Verder nog niks. Maar een beetje geduld kan geen kwaad.

Laatst gewijzigd:
Die duiven lagen bij mij al in de pan voor dat ze hier rondvlogen 8)
Its all 4 you!!!! Gij zijt Mister Formant :D
Wou gewoon ff checkeuh of je al reactie had gekregen en ja dus
Succes ermee t' wordt een monster formant modular

Zonder die collectie wordt het ook al een monster, maar monsters komen in maten en grootten he. :)

Ik ben benieuwd wat er uiteindelijk van komt. Ik blijf het volgen, maar het is geen must-have dus ik ga me ook niet laten verleiden tot zotte kosten voor toch wel een heel zwaar restauratieproject. Enfin, ombouwproject ook dus. Want je wil echt geen 6 oscillatoren en dan maar 1 vca.

RW3705_web.jpg

Mine.

Het is een systeem met een verhaal...

Hij is ooit begonnen als gitaarsynth. Vandaar de heel rare samenstelling van de modules: sommige zes keer, andere nauwelijks tot niet aanwezig. Daarom ook geen keyboard erbij, en een paar eigenaardigheden in de afbouw van de VCO's. (V/oct tracking denk ik).

Ik weet niet of hij in deze vorm ooit afgebouwd is. In ieder geval heeft de eigenaar op een gegeven moment besloten hem digitaal aan te sturen. Dit in de '70's, pre MIDI tijdperk. Deze conversie is nooit afgebouwd. Maar heeft wel zijn sporen nagelaten...

Daarna heeft het systeem 30 jaar stilgestaan. Dat heeft zeker zijn sporen nagelaten.

Nuja, ik zag er nog nét beginnen aan. Verwacht niet meteen de eerste weken of maanden updates daarover (in mijn Formant restauratie draadje), want ik heb eerst nog een ander Formant kabinet af te bouwen.

RW3705_web.jpg

Mine.

Het is een systeem met een verhaal...

Hij is ooit begonnen als gitaarsynth. Vandaar de heel rare samenstelling van de modules: sommige zes keer, andere nauwelijks tot niet aanwezig. Daarom ook geen keyboard erbij, en een paar eigenaardigheden in de afbouw van de VCO's. (V/oct tracking denk ik).

Ik weet niet of hij in deze vorm ooit afgebouwd is. In ieder geval heeft de eigenaar op een gegeven moment besloten hem digitaal aan te sturen. Dit in de '70's, pre MIDI tijdperk. Deze conversie is nooit afgebouwd. Maar heeft wel zijn sporen nagelaten...

Daarna heeft het systeem 30 jaar stilgestaan. Dat heeft zeker zijn sporen nagelaten.

Nuja, ik zag er nog nét beginnen aan. Verwacht niet meteen de eerste weken of maanden updates daarover (in mijn Formant restauratie draadje), want ik heb eerst nog een ander Formant kabinet af te bouwen.
Mooii geregeld Nicolas!!!:biertje:

Call me...Mister Formant. I rehabilitate Formants, I train people. I am...the Formant whisperer.

In this episode, you'll see how I rehabilitate this Formant into a well balanced, calm & submissive modular.

;)

Samen met alle modules die ik al heb, zal het inderdaad een veel beter gebalanceerd systeem worden. De extra prints stelden niet veel voor: voornamelijk de digitale conversie die nu betekenisloos is geworden door MIDI. En dan nog wat gitaarinterface die ook niet echt nuttig is, en een elektuurprint met piano, harpsichord en honkytonk presets. Ik hou mijn hart vast daarvoor. :D

Ik zal eerder "heel veel succes" nodig hebben. :) Maar het komt goed! Ik heb onlangs een oscilloscoop gekocht, dus dat helpt ook een beetje om alles terug perfect te krijgen.

Back