Korg setje: MS50 MS10 SQ10

'is niks' is misschien overdreven, maar zet jij maar een mooie ms50 voor 1750 op marktplaats, dan is die binnen een week verkocht. zelfs aan die hollandse beursknijpers.

ms20 is de laatste jaren van 800 naar 1200+ gegaan, terwijl er plenty zijn; zou de ms50 dan rond de 1500 moeten blijven hangen?
is nog een boeiender synth ook.

Het is langzaam aan het overgaan...die enorme hype..mensen hebben het er niet mee voor over.

ohh !!!! dan moet ik nu alles verkopen.

nou ja dat wil ik niet zeggen, maak er nou maar muziek mee...Maar de gedachte "joh een MS50 voor 1450 zo hee das weinig" daar zie ik niet zo veel meer in..

Want 1450 is veeeeel geld...voor een gemiddelde Nederlander.

Verkocht twee jaar geleden ook al een ms50 aan 1500€?
Ik zou er graag 1410 euro aan geven. Vind de ms50 toch altijd 250 a 350 euro meer waard dan de gangbare prijs ven een ms20.
"Niks" was mischien te grof maar 1410€ vind ik tegenwoordig een aardig aantrekkelijke prijs.
Ok gemiddelde nederlander :D

Verkocht twee jaar geleden ook al een ms50 aan 1500€?
Ik zou er graag 1410 euro aan geven. Vind de ms50 toch altijd 250 a 350 euro meer waard dan de gangbare prijs ven een ms20.
"Niks" was mischien te grof maar 1410€ vind ik tegenwoordig een aardig aantrekkelijke prijs.
Ok gemiddelde nederlander :D

Sorry maar je laat jezelf een rad voor ogen draaien...1500 prima voor een MS50, als je er een wilt hebben en er plezier van hebt ok...maar het idee "wow een koopje" is echt de langste tijd voorbij..Moet je eens checken hoeveel miniMoogs er te koop staat voor 2500+..en te koop blijven staan.

ik was mijn minimoog vorige week binnen 4 dagen kwijt. de ene is de andere niet.

of het aan het overgaan is, weet ik niet, het zijn zo van die bewegingen. ebay is wel een aardige graadmeter, omdat daar geboden wordt en de kopers dus de prijs bepalen, min of meer. het kan zomaar zijn dat de prijzen voor een mini de lucht in vliegen, 1 of 2 keer, en een paar weken later, komt het niet verder dan een minimale prijs als 2000-2100.

de advertentie, de foto's, wat er verder te koop staat op dat moment, het speelt allemaal mee.
dat prijzen zomaar de hoogte invliegen, is niet meer zo vanzelfsprekend, dus wat dat betreft is het inderdaad een beetje aan het overgaan. maar dat dacht ik bv ook een paar maanden terug over de synthi's en zie nou vorige week. $13400 voor een aks. dat was toch weer een stuk hoger dan waar we een tijdje terug schande van spraken (er was toen een uitschieter van $11000)..

gewoon geen peil op te trekken.

maar inderdaad, als je geld wil verdienen, hoef je geen ms50 voor 1400 te kopen. maar als je hem wel weer s even aan de tand wil voelen, om hem weer weg te doen als het toch niks is, dan loop je met 1400 niet zo'n risico geld kwijt te raken.

en dat vergeten we hier wel eens, maar dat is toch eigenlijk heel bijzonder, een apparaat kopen, het een tijd(je) gebruiken en eht dan nog voor hetzelfde of meer kunnen verkopen.

ik kan me nog herinneren dat 25-30% inleveren als je een half jaartje gepingeld had, heel normaal was, maar daar wil tegenwoordig niemand meer aan, zelfs als het om de kloteste synth gaat ;)

Dit is juist, ook mijn bevinding namelijk, aanwijzigingen genoeg, als je tenminste oplet.....uitzonderingen daargelaten.

Het is langzaam aan het overgaan...die enorme hype..mensen hebben het er niet mee voor over.

denk voor geld vast te leggen ipv op een of andere "rente/optie/levensverzekringspakketrekening, ..ja
om nu echt grote winst te maken op korte termijn lijkt me nu niet , iedereen kijkt toch een beetje de kat uit de boom.
om gewoon te spelen op een leuke synth waar je altijd van gedroomd hebt: zeker doen.acht de kans dat het waardeloos erg gering, terwijl met bovengenoemd sparen je veel grotere risico's loopt op het moment.
maar ja ben geen econoom

aks is echt gekkeboel, status en nostalgie , drijven de prijs van deze sytnh erg op, net alsof het een klein rembrandje is. hij is wel goed hoor , neem me ten harte.
die mini's lijken altijd het standvastigst. 2500 tot 3000 met soms uitschieters, en dat al over langere tijd. ze stijgen wel, maar niet zo verrassend. , voordeel erbij is dat ze gaanderweg allemaal gereviseerd verkocht gaan worden, denk dat daar ook wel het prijsverschil 2000-3500 uit verklaard kan worden . plus natuurlijk " het serienummer"
en ze nodigen uit tot spelen

Dit is juist, ook mijn bevinding namelijk, aanwijzigingen genoeg, als je tenminste oplet.....uitzonderingen daargelaten.

Uitzonderingen zoals de juno's die immer duurder worden, de JX-3P die een stuk duurder wordt, de J-8P die ook lichtjes omhoog kruipt en waarbij kapotte aftertouch al geen invloed op de prijs meer heeft, de echte oudjes (SH1000, minikorg) die plots omhoog schieten, de enorm gestegen interesse in (oude) modulars, de synthi's die astrologisch hoog gaan, de 2600 die niet meer te betalen is, alles van arp wat duurder dan ooit is, SH5 die nog een eind omhoog gespurt is, MS reeks die gestegen is...

Wat ik zie, is dat sommige synths niet verder in marktwaarde stijgen omdat hun plafond bereikt lijkt. Op sommige gebeurt een kleine correctie omdat men doorheeft dat niet elke analoge goed klinkt. Maar algemeen zie ik niet bepaald dat (analoge) synths goedkoper worden.

Overigens vind ik 1500 voor een MS50 niet "goedkoop" voor een 1 osc synth. Hij is relatief zeldzaam, dat verklaart die prijs wel.

en de kombinatie met de ms20 ,maakt wel een fijn synthje. heb ze ooit samen gehad. geeft een veel opener gevoel dan alleen een ms20 zo gezegd.
1500 is toch best veel inderdaad, zeldzaam en veel ms20's around ?

In September is er in Duitsland (ebay) een setje verkocht MS 20 en MS 50 voor € 2143,-
dus het gebeurd wel vaker....een MS 50 voor niet heel veel.

In September is er in Duitsland (ebay) een setje verkocht MS 20 en MS 50 voor € 2143,-
dus het gebeurd wel vaker....een MS 50 voor niet heel veel.

Het idee "jeetje 1500 is goedkoop" kan echt naar het rijk de fabeltjes.

Het idee "jeetje 1500 is goedkoop" kan echt naar het rijk de fabeltjes.

ik begrijp niet hoe jij bijna tegelijkertijd in 1 thread zegt 'laat iedereen lekker zelf zijn marktwaarde bepalen' en in een andere niet gewoon kan zeggen dat 1500 niet per se zo goedkoop hoeft te zijn, maar 'naar het rijk der fabelen' kan. het is gewoon niet zo stellig als jij beweert en het hangt van veel dingen af.

als je 3 jaar terug 1500 voor een sh5 betaalde, 1200 voor een arp odyssey en 1500 voor een ms50, dan zou je kunnen zeggen dat vandaag (sh5 2500+, odyssey 1800+) een ms50 voor 1400 niet gek is.

nu worden 1 of 2 goedkopere ms50's aangehaald, maar elders lees je dat een p5 rev3 gewoon rond 2500 mag doen, ook al wijst iemand (2x zelfs) op een aanbod van p5 voor 1600.

het een sluit het ander gewoon niet uit, en daarom zijn die dikke uitspraken, bv over rijk der fabelen een beetje te.

Het gaat er niet om prijzen te ontkrachten maar de mythe dat instrumenten bij 1450 goedkoop zijn...

maar hoezo nou mythe? duur, goedkoop is een relatief begrip bij uitstek.
een tr808 voor 900 is goedkoop, hoe gek het ook klinkt. een odyssey voor 1200 ook, zelfs een arp2600 voor 4000 of een vcs3 voor 5000. nu wel tenminste. kan morgen weer anders zijn.

niet, overigens, dat het me ook maar 1 zier kan schelen, want het is net wat je zegt: laat iedereen het maar voor zichzelf bepalen.

Back