ik was mijn minimoog vorige week binnen 4 dagen kwijt. de ene is de andere niet.
of het aan het overgaan is, weet ik niet, het zijn zo van die bewegingen. ebay is wel een aardige graadmeter, omdat daar geboden wordt en de kopers dus de prijs bepalen, min of meer. het kan zomaar zijn dat de prijzen voor een mini de lucht in vliegen, 1 of 2 keer, en een paar weken later, komt het niet verder dan een minimale prijs als 2000-2100.
de advertentie, de foto's, wat er verder te koop staat op dat moment, het speelt allemaal mee.
dat prijzen zomaar de hoogte invliegen, is niet meer zo vanzelfsprekend, dus wat dat betreft is het inderdaad een beetje aan het overgaan. maar dat dacht ik bv ook een paar maanden terug over de synthi's en zie nou vorige week. $13400 voor een aks. dat was toch weer een stuk hoger dan waar we een tijdje terug schande van spraken (er was toen een uitschieter van $11000)..
gewoon geen peil op te trekken.
maar inderdaad, als je geld wil verdienen, hoef je geen ms50 voor 1400 te kopen. maar als je hem wel weer s even aan de tand wil voelen, om hem weer weg te doen als het toch niks is, dan loop je met 1400 niet zo'n risico geld kwijt te raken.
en dat vergeten we hier wel eens, maar dat is toch eigenlijk heel bijzonder, een apparaat kopen, het een tijd(je) gebruiken en eht dan nog voor hetzelfde of meer kunnen verkopen.
ik kan me nog herinneren dat 25-30% inleveren als je een half jaartje gepingeld had, heel normaal was, maar daar wil tegenwoordig niemand meer aan, zelfs als het om de kloteste synth gaat