Psytrance Mastering voorbeeld (voor en na voorbeelden)

dj's die alles vol open in het rood hebben staan moeten ze ophange aan de hoogste boom
als ze dat doen, waar maak je je dan nog druk om mbt de sweet spot
1 grote bak bagger

Mee eens Fjoesz, is ook niet mijn keuze maar wel de realiteit in een hoop tenten.
moet je dus met oordoppen naar veels te hard gemasterde tracks luisteren :okdan:

Kanttekening is natuurlijk dat in de meeste clubs de PA wel goed is ingeregeld qua gainstructure zodat volledig open faders niet perse vervorming hoeft te beteken (bijv iets knijpen op de inputs en de main-out locken) hier heeft de DJ dan voor zijn gevoel "complete comtrole" over de fader, maar is er nog geen man overboord als die volledig open gaat. (want 100% open hoeft nog niet distortion te betekenen als je input signaal laag genoeg staat) is een track dus harder dan een andere track, dan heeft de DJ dus stiekem meer volume. Dit is een cyclus die maar heel moelijk te doorbreken is.

Nogmaals voor albums, of releases zonder DJ aspiraties maakt dat natuurlijk niks uit, daar kan je volledig gaan voor dynamics en kwaliteit.
draai voor de gein maar eens bijv een oude S.O.S. band of Prince tussen een recent setje house door, dan zal je merken dat de schuiven daar toch een flink stukkie verder voor open moeten ;)

Interessant meetinstrument dit. Wat is dat PMX ?

.

lm5d_raphie_awaken_cutout.png

voor de volledigheid dan ook maar ff een stukkie eerdere "cleane" versie erbij.
hier hoor je dus nog wel de "plok" en is de RMS lager.

Deze versie klinkt echt goed imo :okdan:

Hedendaagse goa / psy lijkt kwa kicks e.d. meer op tekno, daar zal je klant wel op doelen.
Vroeger klonken de kicks meer als "pok" bassjes.

Oorspronkelijk geplaatst door Raphie Bekijk bericht
voor de volledigheid dan ook maar ff een stukkie eerdere "cleane" versie erbij.
hier hoor je dus nog wel de "plok" en is de RMS lager.
Deze versie klinkt echt goed imo
Ja, voor mij is die nu ook goed hoor Raphie !! :)

Pro tools only

en system 6000, wat ik gebruik. heel fijn om mee te werken, ik gebruik alleen nog maar dit en een dk audio gonio. nugen audio heeft een soortgelijk iets uitgebracht, maar zonder het radarbeeld wat ik juist te gek vind.

de wavelab spectral meter heeft een wat andere lay-out maar doet ook iets soortgelijks

Zien er ook wel goed uit, kende ik nog niet. Wat gebruik jij als mastering platform dan pmx? PRotools?

ik playback idd uit PT9, en capture in SoundBlade waar ik de authoring doe. tenzij ik films master/rerecord, dat doe ik volledig in PT met CPTK.

Ik gebruik een mixture tussen WL7 en Cubase6
WL7 voornamelijk voor CD authoring, fades en digitaal schoonmaken, Cubase voornamelijk voor chain processing aangezien je daar met external FX veel flexibeler bent in het configureren van je chain.

video en DVD authoring doe ik niks mee, heb ik ook geen verstand van.
ik zit echt meer aan de stereo productie en mastering kant. En dan eigenlijk productie alleen met Cubase als platform. Heb geen ervaring met ProTools. Logic, Ableton of Reason.

(SPL9530 > distressors > API2500 > SSL Alpha links > Slate Digital FG-X)

Wat vind jij van de slate?
Heb hem zelf uitgebreid getest na alle rave revieuws op GS te hebben gelezen.
Conclusie, de FG-X is volgens mij niet voor dance gemaakt. Kon b.v. met de sonnox limiter een veel luider resultaat bereiken. Heb mijn bevindingen ook gepost op GS en kreeg veel reacties over waarom het zo luid moest etc. etc. eigenlijk alleen van mensen die rock (iig geen dance) produceerde.

Heb er ook nog met Fabrice van Slate over gemailed en hem voorbeeld wav's gegeven die hij met de FG-X kon bewerken. Hij kreeg het niet zo luid als met de sonnox en moest ook toegeven dat Steve Slate eigenlijk alleen maar "rock type" music mixte.

Ik heb er nog geen problemen mee, ik gebruik de compressor, die zet ik uit anders krijg je i.d.d. wel die "wall of sound" maar de limiter ben ik erg tevreden over, ik gebruik ook SONNOX Dynamics en Vengeance Mastering Compressor maar kom op dit moment toch wel weer vaak bij FG-X uit

vond FX-G sowieso beter dan BX or Fab

Ik heb er nog geen problemen mee, ik gebruik de compressor, die zet ik uit anders krijg je i.d.d. wel die "wall of sound" maar de limiter ben ik erg tevreden over, ik gebruik ook SONNOX Dynamics en Vengeance Mastering Compressor maar kom op dit moment toch wel weer vaak bij FG-X uit

vond FX-G sowieso beter dan BX or Fab

De FG-X compressor had ik ook uit staan...

maar wat was je probleem dan exact? luid zonder distortion? geef anders eens een file?

Back