* EIGEN SYNTHSOUNDS *

6 trak

?ILLEGAL QUANTITY ERROR
als vervolg op eigen drumsounds nu ook eigen synthsounds...!

post hier uw eigen vette dikke breede wrede chiller killer sounds... en vermeld er ong. ff bij hoe je het hebt gemaakt...
vereiste is dat de sound uit 1 synth/patch moet komen en moet duidelijk hoorbaar zijn in een beknopt stukkie speelwerk.

kortom, laat zien wat je kan brouwen met je synth & creativiteit, anything goes as long as it is original! 8)

< Tha Hover Damn >
gemaakt met sampler. 6x 400 bytes verschillende waveloops verwerkt over 3 parts (bestaande uit 2 tot 3 waves al dan niet gedetuned) met allemaal een eigen filter instelling waar een eigen LFO op staat te moduleren...

Laatst gewijzigd:
nah zal ik ook maar eens wat posten. JX1 geluidjes dus.

Heb 2 sounds gelayerd (uit 2 verschillende banks dus heb ze als user presets opgeslagen en zo gelayerd in bank C) en hierna stukje ingespeelt en ondertussen beetje envelopes gezet en cutoff gedaan op sommige plekken...

Ik zal ook es iets posten binnenkort. Een samenklanken van zuivere sinustonen, die getransformeerd elkaar opvolgen [krom uitgedrukt]. Klinkt erg mooi, vind ik, ff geduld AUb.:kimono:

10 zuivere sinustonen op elkaar gestapeld, in vaste verhoudingen. Onderlinge verhoudingen blijven gelijk, maar de onderste toon, daar kan ik aan draaien, dus die verandert. Alle verhoudingen veranderen dus mee.
Ik kan ook de onderlinge tonen in die samenklank veranderen, sterker, zwakker maken. En aan -uitschakelen.
En na een paar keer random draaien en 3 verschilleden lagen opnemen, krijg je dit resultaat.
:) 'Naton stapt in het ruimteschip'.

Attachments

• nr1,2.mp3
    737,1 KB · Bekeken: 53
Errug vreemd Naton! Trouwens, het valt me op dat die pitchshift niet helemaal traploos verloopt. Is dat de bedoeling of stel ik nu een hele vervelende vraag... :o:

ja., je stelt een vervelende vraag.. dat komt dus door het software probleem dat ik met de muis de schuifjes moet slepen. Dan krijg je dus die 'slechte' verschuiving..

Ter duidelijkheid: dit heb ik snel, als schets, gemaakt, ik heb geen gebruik gemaakt van de Doepfer Pocket Control MIDI controller.

trouwens heel interessant dat je dat zegt.. als ik een ding van soft synths nadelig moet zeggen is het dat: het draaien aan knopjes gaat niet 100 % soepel.
zelfs mijn Doepfer Pocket Control gaat niet geheel traploos. Dat is dus het nadeel van digitaal.

coole fragment van jou trouwens ook, 6. Dat 2e deel heeft, zoals gewoonlijk bij U, een originele aparte eigen uitstraling.. alleen weer eens VEELS te kort!!!!!=(
EDIT :'t komt melancholisch op me over..[behalve die pitch stretch natuurlijk].
-----------> als ik 't luister zie ik 2 eenzame wezentjes over een desolate, verlaten planeet lopen, niet wetend waar heen te gaan.. [ow.. my fu*cking fantasy ook..].

by the way 't fragment van Slipperman mag er ook zijn hoor...!:okdan:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Naton.Rozenburg

by the way 't fragment van Slipperman mag er ook zijn hoor...!:okdan:

Tq naton. Jij en 6 hebben ook hele goede fragmenten ! Altijd. Tis toch zo verrekkte handig als je weet hoe je geluiden moet opbouwen etc. Naja 6 trak leert me het een en ander... :okdan:

Cool geluid Naton. Er zijn mensen die naar zulke dingen voor uren luisteren.
Das best gaaf. Van die soundscapes enzo. Wil ik zelf ook nog eens maken.

geen melodie...

geen melodie...

6 trak: gaaf initiatief, geluiden ontwerpen is erg intressant vind ik. ;)
commentaar volgt: Vanvond ga ik de sounds die gepost checken..

Mijn formant was weer behoorlijk op dreef... ik kon haar niet meer handlen, subdimensionale frequenties, dus geen melodie dit keer... :engel:

Whaaaaaam --> en daar zag ik buiten mijn raam een groot gevaarte omringd door licht, hoverend boven mijn dak. Zou ik nou echt aliens opgeroepen hebben?

Nee.....,
het waren 2 vco's met respc saw en blok golf. Beiden werden fm-gekieteld door de derde sinus vco. De sinus vco werd door een een snelle triangle-lfo gemoduleerd. Deze arme lfo had geen andere keus dan door een blok lfo gemoduleerd te worden, die weer gemoduleerd werd door een aparte adsr.
Die 2 vco's vonden hun weg via een highpass filter naar één van de vca's, maar tegelijkertijd bijelkaar gebracht door meneer ring-mod om daarna via een 2e bandpass filter, samen met de sinus vco, naar een andere aparte vca te gaan. De 2 filters en de 2 vca's kregen een exclusieve adsr, waardoor je lekker stereo sweeps kan maken..... die hoor je mooi in het begin. Later evolueert ie doordat de bandpass (of was het nou de highpass?) filter de sideband frequenties doorlaat...

Omdat ik eigelijk dus fm gemoduleerde golven met elkaar laat ringmoduleren, krijg je zoveel sidebands, dat het eigelijk bijna ruis wordt....je hoort wel nog de rare lfo-patronen, bijna random, maar omdat de "bovenste" lfo pas "getriggered" wordt door een adsr met een lange attack en lange release, hoor je vooral veel gepingel naarmate de release van de adsr's voor de vca's inslaat... klinkt allemaal ingewikkeld, maar het zijn slechts enkele touwtjes

Nou is het vooroordeel dat écht analoog veel warmer klinkt ook gelijk van de wereld geholpen :peukie:

deze patch gaat ook dit keer eigelijk helemaal nergens over... de volgende keer probeer ik es écht wat te ontwerpen ipv door freaken met kabels (ook wel leuk trouwens)

oeps

oeps

ow ja de patch:

?

?

nog een keertje dan maar..

review:

6 trak: Vooral het eerste gedeelte klinkt wreed! Klinkt als een mega synth. Het 2e gedeelte klinkt wat dunner, maar wel mooi stukkie muziek. Ik ga dit ook eens proberen, voordat ik mijn asr-x dit weekend de deur uit doe... Welke sampler heb je trouwens gebruikt?

slipperman: ik neem mijn woorden terug dat de jx1 geen serieuze synth is. De pad klinkt echt goed, en heeft door die layer een breed frequentie spectrum. Leuk dat je dit met beperkte mogelijkheden kan doen.

Nathon: Mooi! Ik hou ook van rare evolueerende geluiden. Vooral als het allemaal quasi random elkaar moduleert. Je doet eigelijk addictieve synthese, maar jammer dat je hakkelen hoort. Ik vond het lijken op dat MTV-tunetje wat een tijd terug vaak tussen de clips te zien was, met die Sinus... Vond ik trouwens ook best vet gedaan....

Leuke ideeen allemaal hoor!

Nu de anderen nog! *D

(Ik had nog iets ouders op mijn laptop staan: dus heb ik nog een vage modular patch toegevoegd, dit keer in ieder geval met melodie.. lekker vals en vooral NIET om aan te horen.. wel freaky bandpass filterwerk en pulse-width-tremolo, de lfo wordt door de adsr gemoduleerd, dat maakt het vrij levendig. Het is één blokgolf-vco. Geen vca. Ik draai op het einde nog ff aan de cutoff van de bandpass filter.. ow ja: zet hem niet te hard!)

Origineel geplaatst door maxdox
review:

6 trak: Vooral het eerste gedeelte klinkt wreed! Klinkt als een mega synth. Het 2e gedeelte klinkt wat dunner, maar wel mooi stukkie muziek.
* 6 trak moet toch ff lachen om het feit dat velen het 2e gedeelte, die opzettelijk na een lange pauze komt, serieus nemen... :D
de DJ-70 is gebruikt... en zo ook dus voor mijn E-Drums 8)

Laatst gewijzigd:
Hier een of ander vaag geluid uit de Nord Rack. Vraag me niet hoe ik het gemaakt heb, dat weet ik niet meer (is al een oud geluidje). En hij is idd niet zo netjes opgenomen, maar hij klinkt wel griezelig :)

Back